Gå til innhold

Jeg røyker og vil ikke slutte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å røyker jeg svært lite da, og føler meg ikke avhengig. Røyker når jeg har lyst (syns det smaker godt). Jeg har ikke lyst til å slutte heller, vet jeg hadde klart det om jeg prøvde. Kan gjerne gå ett par uker uten å ta ett eneste trekk, og har aldri røyka foran barna.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så la det være da vel

Skrevet

Så fortsett da:) jeg vil ikke jeg heller, men jeg røyker hver dag å det er ikke bra! 1oktober er det slutt!!!

Skrevet

Hører flere si det, og det er faktisk avhengigheten som snakker. For dere føler samme panikken som de som røyker hver dag, når dere tenker på at dere aldri skal røyke igjen...

Skrevet

Da er det jo ingen grunn til å slutte heller!

Jeg tenkte akkurat det samme som deg, og var også bare perioderøyker.

Vet ikke om jeg er så enig i at smaken var så fantastisk, men det var veldig sosialt og hyggelig.

Grunnen til at jeg allikevel sluttet er at jeg ble gravid, og da så jeg ingen grunn til å starte igjen senere.

Skrevet

Ok, det er jo opp til deg selv det.. Men barna dine fanger det opp til slutt allikevel og da kommer alt tilbake til deg nå barna er store nok til selv å velge røyken. Og det er jo ganske bevist at det er mye større sjangse for at barn av røykere blir røykere selv.. Så om du vil gjøre dem tjenesten å gå foran som et godt forbilde hadde jeg sluttet ( noe jeg gjorde selv for 1 år siden, et av barna som da var nesten 4 fersket meg.. Da var det stopp)

Så uansett, gjør som du vil, det er ditt liv. Men da kan du ikke klage om x antall år når barna er blitt røykere.

Dessuten, jeg mener at det er som å si at jeg ikke skal kjøre bil med bilbelte for jeg kræsjer aldri. En dag kan helsen din være ødelagt for livet pga av de få røykene som for deg var utslagsgivede for helsen din.

Lykke til med avhengigheten, jeg er avhengig av livet og at barna får se opp til foreldre som ikke tar slike dårlige valg lenger.

Fo røyk har til dags dato ikke hjulpet meg med en dritt, eneste er hodepine når kroppen ikke fikk nok nikotin.

Som ene barnet sa etter jeg sluttet (og jeg røykte lite og alltid ute):

Mmmm, du lukter såååå godt mamma, du lukter som en blomstereng.

Så kos deg med dårligere tenner, større spyttproduksjon, tannsten og dårlig ånde, ha det gøy med dårlig og blass hud og sprøtt hår, og tenk lykkelig frem til den dagen når gullungene kommer og bommer en røyk av de for de vet at du lagrer de inne i garderobeskapet på 3 hylle. "Ikke vær så kjip a` mamma!!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...