Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Får middagsbesøk i morgen.. Dette er noe jeg og noen venninner med Ann gjør innimellom på ukedagene! Vi har blitt enige om å servere enkel mat, gjerne pølser, for det skal ikke være noe styr og mas for den som inviterer.. (for da blir det til at vi aldri gjør det..) Men nå synes jeg vi har spist så mye pølser i det siste, og det blir pølser på snuppa minst to ganger (17. mai feiring i barnehagen og 17. mai), så jeg har lyst til å servere noe annet.. Men hva? Tenkte på kjøttkaker i brun saus, men det spiste vi i dag.. :/ Noen tips til en god, enkel, sunn og hverdagslig middag?
#Ariadne# Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Fiskeboller i hvit saus liker de fleste :-) server med potet, revet gulrot og stekt bacon :-)
Lillegullskatt Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Spaghetti med kjøttsaus da? Alltid like populært her
Fruen i huset Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Pølsegrateng er jo lettvint og ikke så "pølsete". Faller i smak hos de små, også grønnsakene man putter oppi.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Pizza... Kjøp ferdig fullkornsbunn, ha på et glass Dolmio pastasaus, en hakka løk, ei pakke skinke delt i små terninger, en boks ananas, og topp med revet Vita hjertego ost. Vips har du sunn og god pizza på kun kort tid:-)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Kyllinggryte er enkelt og populært her i huset. Jeg steker kyllingfilet, deler den opp i biter, koker ris og så har jeg enten glass fra Uncle Bens (tror jeg det er?) med Indian Curry eller så lager jeg karrisaus med paprika og løk i + krydrer til litt ekstra.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Fiskekaker er populært her ihvertfall. Kan serveres i hamburgerbrød om du vil, med raspet gulrot, remulade e.l. Godt med stekte baconterninger til også. Eller hva med fiskepinner og potetstappe, kan serveres i pølsebrød.
verdens heldigste mamma Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 -Pasta, kjøttboller og tomatsaus -lasagne (lag sausen ferdig i kveld) -laks og grønnsaker i form -fiskekaker og potetmos (kok og mos potetene i kveld) -suppe
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Ungene mine er veldig glad i dette, og det tar 10 min å lage før det skal i ovnen (til ca 8-10 normale porsjoner): Kok en pakke fullkornspasta for seg selv Stek 2 kjøttdeiger Ha over to poser med kjøttdeigsaus og vann (se posene for mengde), ha i litt melk også, og kok opp og kok i ca 5 min. Ha i ca 1/2-2/3 pose av amerikansk grønnsaksblanding og la det koke opp igjen. Ha alt over i en ildfast form, strø på ost og stek i ovnen på 225 grader i ca 15 min.
Gjest Ziva Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Lasagne, hvitløksbrød og salat. Torskefile (panert), potetbåter og remulade. Pasta og kjøttsaus. Fiskekaker, poteter, revne gulrøtter og remulade. Fiskeboller, hvitsaus, råkost og poteter. Brennende kjærlighet.
GlemMegEi Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 -fiskepinner og potetmos.(.går ned på høykant her hvertfall) -spaghetti og kjøttsaus -pannekaker -omelett med ost og skinke,lag stor porsjon og ta den i langpanne i stekovnen, tilsett også gjerne løk,paprika e.l
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 Kjøttboller i viltsaus og hjemmelaget potetstappe, nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå