Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har nå jobbet en stund med barn med mulig ADHD-diagnose. Etter dette forstår jeg hvor krevende det er når man er sammen med noen so er konstant urolige i kroppen. Ingen er vel like....men FOR en innsats som må legges inn hver dag...=)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Takk for det, men likevel er du ikke i nærheten av å være forelder til et barn med ADHD og andre ting Det er noe helt annet å jobbe med det, enn det er å ha ansvaret hele tiden. For foreldre har ansvaret også om de ikke er med barnet. Og der er møter og kurs, legetimer og annen oppfølging. Og så kommer den biten jeg virkelig er lei av - å forklare hva som er virkelig ADHD. For de fleste som jobber med det, har en formening, men den er bare lært i teorien, og det er vanskelig for oss foreldre å nå skikkelig inn til "fagfolk"(lærere og mange andre) om hva det egentlig er. For vi er "bare" foreldre, uten utdannelse. Det er følelsen etter utallige møter med ulike fagetater..... Akkurat som om vi ikke kjenner vårt barn og problemer og virkningsfulle metoder for akkurat vårt barn, og vi har lært av erfaring, og lite fra bok......
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Fordelen jeg har er at jeg har et barn med ADHD, jobber med leger,psykologer,spes.ped og andre fagfolk, og har ADHD pasienter ganske ofte. Dermed får jeg både mor til et adhd barn og har lært mye av det rent pratiske av å jobbe med det. Når er alle ADHD barn forskjelle, mitt barn har heldigvis ikke adferdsvansker noe jeg er evig takknemelig for.!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Takk for det, men likevel er du ikke i nærheten av å være forelder til et barn med ADHD og andre ting Det er noe helt annet å jobbe med det, enn det er å ha ansvaret hele tiden. For foreldre har ansvaret også om de ikke er med barnet. Og der er møter og kurs, legetimer og annen oppfølging. Og så kommer den biten jeg virkelig er lei av - å forklare hva som er virkelig ADHD. For de fleste som jobber med det, har en formening, men den er bare lært i teorien, og det er vanskelig for oss foreldre å nå skikkelig inn til "fagfolk"(lærere og mange andre) om hva det egentlig er. For vi er "bare" foreldre, uten utdannelse. Det er følelsen etter utallige møter med ulike fagetater..... Akkurat som om vi ikke kjenner vårt barn og problemer og virkningsfulle metoder for akkurat vårt barn, og vi har lært av erfaring, og lite fra bok...... Synes det var et defensivt svar, Hi avslutter med: FOR en innsats som må legges inn hver dag, og jeg tolker det med tanke på foreldrene. Og så svarer du med at likevel er du ikke i nærheten av å være en forelder?! Her får du kred fordi HI forstår at det må være krevende for en forelder siden hun "bare" jobber med ADHD. Snakke på nærtagen. Når du sier yakk for det, synes jeg det blekner i resten av svaret.
midgard Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Takk for det, men likevel er du ikke i nærheten av å være forelder til et barn med ADHD og andre ting Det er noe helt annet å jobbe med det, enn det er å ha ansvaret hele tiden. For foreldre har ansvaret også om de ikke er med barnet. Og der er møter og kurs, legetimer og annen oppfølging. Og så kommer den biten jeg virkelig er lei av - å forklare hva som er virkelig ADHD. For de fleste som jobber med det, har en formening, men den er bare lært i teorien, og det er vanskelig for oss foreldre å nå skikkelig inn til "fagfolk"(lærere og mange andre) om hva det egentlig er. For vi er "bare" foreldre, uten utdannelse. Det er følelsen etter utallige møter med ulike fagetater..... Akkurat som om vi ikke kjenner vårt barn og problemer og virkningsfulle metoder for akkurat vårt barn, og vi har lært av erfaring, og lite fra bok...... Synes det var et defensivt svar, Hi avslutter med: FOR en innsats som må legges inn hver dag, og jeg tolker det med tanke på foreldrene. Og så svarer du med at likevel er du ikke i nærheten av å være en forelder?! Her får du kred fordi HI forstår at det må være krevende for en forelder siden hun "bare" jobber med ADHD. Snakke på nærtagen. Når du sier yakk for det, synes jeg det blekner i resten av svaret. signerer den.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå