Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Jenta vår er 6 1/2 år. Hun fikk sin første 2 hjuls sykke med støttehjul sommeren hun var 3 år. Hun sykla litt men ikke så mye. Mest inne på stua. Hun fikk ny lekker sykkel i fjor, men hun vil ikke syke. Hun kan ikke sykle uten støttehjul. Hun vil ikke sykle, hun er redd for å dette. Hun har ramlet ett par ganger, men da forde hun har hatt for liten fart, og skal svinge, så vi snakker ikke om høy fart og store skrubbsår. Hun nekter å sykle, hun vil ikke. Hun bryr seg ikke om at de andre sykler, ja og så da? Hun kan jo gå....... Hvorfor skal hun sykle??? Hun synes det er tull. Hun vil ikke. Samma hvor mye jeg motiverer, og tilbyr å sykle sammen med ho, Jeg gruer meg til sykkeldag på skolen og hun som eneste 1ste klassing fortsatt har støttehjul.....og hun kommer til å nekte å være med å sykle uansett......... What to do??
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Har en på samme alder som heller ikke kan sykle. Han er ikke så intressert. Han har sykkel, men velger andre leker enn sykkelen, om han nakter vet jeg ikke, jeg oppmuntrer, men presser ikke. Har løperhjul, rulleskøyter, rollerblades og skateboard.ndet er skjeldent yan velger sykkelen.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Jeg falt av sykkelen kort tidetter at mine foreldre tok av støttehjulene. Ville ikke sykle etter det, syklet igjen første gang når jeg var 9 år, min mor presset meg ikke noe mer til det, lot meg ta det vår jeg var klar. Da var det lettere å lære, og jeg følte meg tryggere.. Men i en alder av 13 år falt jeg stygt (min og min venninnes sykler hang seg fast i hverandre i fart, vi begge for over styret) Nå er jeg straks 24, og har ikke syklet stort siden da..
Nangiliama Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har en fetter som blånektet å så mye som prøve å lære seg å sykle før han var på tur ut av ungdomsskolen! Men han lærte seg det da (frivillig og på egenhånd, hehe).. Gudene skal vite at han ble oppmuntret og mast på, og til tider en del ertet av de rundt han, men han klarte holde følge med vennene sine på sparkesykkel og hadde fantastisk bra kondis ungdomsskoleårene Ikke stress med jenta, det ordner seg nok Evt, prøv å gi henne den lille sykkelen tilbake - eller gi henne en balansesykkel, for disse er mye lettere å øve balansen på Mange barn føler seg tryggere når de har begge bena på bakken.. De trenger ikke være så dyre - vet de har blant annet på biltema.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Gutten er på samme alder, og lærte å sykkle for en mnd. siden. Har slitt litt med balansen, og derfor vegret seg for å sykkle uten støttehjul. Så for litt over en mnd. siden tok jeg han med ut og satt han på sykkelen. Gav beskjed om at nå skulle vi sykkle :-) Furtet litt, men tok det fort. Det vanskeligste var å komme igang selv, og stoppe. Motiverte han med feks. sykkle på kiosken i helgen og kjøpe en is. Reise på besøk til besteforeldre o.s.v. Nå vil han sykkle hele tiden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå