Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Hvordan foregår utredningen og hva finnes det av tilbud og behandling?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Vi fikk hjelp gjennom helsestasjon, som igjen tok kontakt med PPD. De var på hjemmebesøk og i barnehagen for å observere, samt hun fikk noen oppgaver som skulle gjøres. Dette pågikk over noen mnd, før vi fikk diagnosen. Etter det begynte de å teste ut forskjellige medisiner, og nå har hun fått en fast hun bruker til vanlig.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Vi fikk hjelp gjennom helsestasjon, som igjen tok kontakt med PPD. De var på hjemmebesøk og i barnehagen for å observere, samt hun fikk noen oppgaver som skulle gjøres. Dette pågikk over noen mnd, før vi fikk diagnosen. Etter det begynte de å teste ut forskjellige medisiner, og nå har hun fått en fast hun bruker til vanlig. Hva er PPD? Her har utredningen foregått på BUP. Det har vært 35 klokketimer med dybdeintervjuer og observasjoner, samt evnetester, neurologiske tester og stresstester. I tillegg foreligger det fem år med PPT-utredninger og BUP-uttalelser. Det har vært en svært grundig prosess.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Jeg vil tro hun mener PPT. Tusen takk for svar begge to. Jeg tenkte jeg skulle kontakte PPT i morgen selv grunnen mistanke hos min datter. Har nok tenkt tanken i bhg, men ser det enda bedre etter skolestart. Hun går i 2. Har dere merket noen forandring etter at dem begynte med medisiner?Hvordan fungerer lekser/konsentrasjonen? Jenta mi er en "fikler", dvs biter negler, gensere, håret, tvinner klærne- ble dette bedre? Jeg er nok litt skeptisk til medisiner. Selv om jeg vet hva og hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 og hvor lang tid tok det fra utredning til diagnose?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 PPT var først inne til i bildet. Så ba de meg kontakte BUP, og jeg fikk henvisning av fastlege. Etter 2 mnd fikk vi første time. Så var det møter ca 1 gang per uke, eller hver 14 dag i ca 2 mnd før diagnosen ble satt. Gikk veldig fort! møter med bare oss, møter med bare legen og barnet, legen kom i barnehagen for observasjon osv osv!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå