Gå til innhold

uenighet med bhg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, har en uenighet med bhg til vesla for tiden. Jeg er hjemmeværende og tar nettstudie, så jeg kan få meg en greit betalt jobb snart. Jobber som vikar innimellom, var mulighet for at den jobben kunne føre til fast ansettelse, så vesla har full barnehageplass. Innimellom liker vi å ta oss god tid på morgenen, har sagt ifra om dette i bhg og det var greit og at de helst ville at hun skulle være i bhg før 10, for da bruker de å dra ut en liten tur til en liten skog som er like i nærheten. Vesla bruker da å være i bhg mellom 9 og halv 10 de dagene jeg bare skal være hjemme og studere, ellers er hun i bhg til 8-halv 9. Noen dager har jeg også ville hatt hu hjemme, da har vi dratt på koselige skogturer sammen, besøkt andre som har barn som er hjemme, eller dratt på besøk i stallen (hun er veldig glad i dyr og synes det er stas siden det er hester i alle størrelser, kaniner, katter, hunder osv der). Dette har aldri vært et problem for bhg, siden da har jeg sagt ifra dagen i forveien.

Men nå har det tydeligvis blitt et problem. Det har vært mye sykdom i vår, og da har det vært greit å kunne hatt vesla hjemme en dag ekstra så hun blir helt frisk og opplagt før hun drar i bhg. Men på foreldresamtalen for 2-3 ukers tid siden tok de det opp som et problem. At hun ikke var nok i bhg siden hun hadde en 100% plass der, at de syntes det ble få barn i bhg, og siden jeg leverte på rare tidspunkter (?). Vesla leker godt med de andre, kommer lett inn i leken, og det er absolutt ikke noe problem der.

Jeg trodde jeg helt fint kunne ha hu hjemme noen dager innimellom (det er ikke ofte, kanskje 1-2 ganger i mnd, noen dager 3-4 ganger i mnd), kunne ta oss litt god tid til frokost og kos om morgenen, så lenge hun kom før den tiden de hadde sagt. Men de tok det opp som bekymringsverdig at vi hadde det sånn.

er jeg helt bak mål som gjør det sånn og trives med det så lenge vi har muligheten til det, for jeg får ikke mulighet til sånt etter sommeren, eller er bhg vrang? Vesla er 3 år, og hun setter pris på å kunne ha en og annen dag sammen med meg, hvor vi finner på noe sammen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn kan ha vanskelig for å komme inn i leken dersom de leveres for sent, og for sent kan fort være i 10-tida når de andre allerede har spist frokost og kommet igang med leken. Dersom ikke dette er tilfellet synes jeg faktisk at barnehagen din er helt bak mål.

Skrevet

Noen barn kan ha vanskelig for å komme inn i leken dersom de leveres for sent, og for sent kan fort være i 10-tida når de andre allerede har spist frokost og kommet igang med leken. Dersom ikke dette er tilfellet synes jeg faktisk at barnehagen din er helt bak mål.

det er absolutt ikke tilfellet, hun har aldri hatt noe problem med å komme inn i leken, og det var noe de tok opp på foreldresamtalen, at hun var veeldig flink til å komme inn i leken når hun kom til den tiden. Hun var like mye med i leken og engasjert i leken når hun kom rundt 8 og når hun kom mellom halv 10 og 10...

Skrevet

Høres merkelig ut.... Jenta deres er jo superheldig så lenge hun kan ha det sånn! Jeg ville tatt dette opp med bhg igjen, jeg blir litt provosert merker jeg....! (hormoner i veien kjenner jeg!)

Skrevet

I noen barnehagen har de lange ventelister og da forlanger de at de som har 100% plass bruker det ellers vil de gi en redusert plass til noen på ventelisten.

Men 2-4 fridager i måneden må da virkelig være helt greit, der hadde jeg sagt klart fra at såpass fleksible er de faktisk nødt til å være.

Skjønner at de helst vil ha barna der i kjernetiden også, blir lett krøll, oppstykket og forstyrrelser om barn blir levert midt i samlingsstunder o.l. men så lenge du leverer i god til før 10 (om det er det de oppgir som kjernetid) har de ikke noe med det heller.

Om du legger frem saken riktig her ville jeg ikke tatt det til meg.

Skrevet

Detta skal du drite og dra i kva barnehagen sier. Du har fått plassen og betaler for den.

Det skal du sei når dei plapre om detta. Eg har fått plassen til ho og betaler den til punk og priker og slik er det.

Skrevet

Så lenge du overholder kjernetiden og sier ifra når hun har fri, så forstår jeg ikke helt hva problemet til barnehagen er. 4 fridager i mnd er da ikke så mye.

Jeg jobber i barnehage, og vi har barn som er mye mer borte enn det. Veldig sjelden vi tar opp at vi synes det er et problem. Gjør vi det, er det fordi barnet ikke er trygg i bhg når det har mange fridager, eller at de behandler oss som drop-in og kommer og går når de vil, ellers så ligger det andre ting bak.

Men datteren din høres ut som hun har det bra og trives i bhg, så da forstår jeg ikke at det skal være et problem. Hvor gammel er hun?

Hilsen ped leder i bhg

Skrevet

Synes det er bhg. so er vanskelige her. Vi gjør det også slik, men det har aldri vert noe problem.

Skrevet

Så lenge du overholder kjernetiden og sier ifra når hun har fri, så forstår jeg ikke helt hva problemet til barnehagen er. 4 fridager i mnd er da ikke så mye.

Jeg jobber i barnehage, og vi har barn som er mye mer borte enn det. Veldig sjelden vi tar opp at vi synes det er et problem. Gjør vi det, er det fordi barnet ikke er trygg i bhg når det har mange fridager, eller at de behandler oss som drop-in og kommer og går når de vil, ellers så ligger det andre ting bak.

Men datteren din høres ut som hun har det bra og trives i bhg, så da forstår jeg ikke at det skal være et problem. Hvor gammel er hun?

Hilsen ped leder i bhg

Hun er ikke usikker når hu kommer tilbake etter flere fridager på rad, er trygg og trives godt i bhg. Men innimellom så trives vi med å ha noen dager sammen til å finne på ting vi ikke alltid får til i helgene. Hun er annenhver helg hos pappaen sin, og da er det godt å kunne ta en dag sammen og gjøre noe vi synes er morsomt og litt utenom det vi gjør i hverdagen til vanlig.

Hun blir 3 år om en mnd.

Skrevet

Herlighet, kjenner jeg også blir provosert over det du skriver!

Nesten så du beskriver oss, bortsett fra uenigheten da :)

Vi har også fridager. Hun har gjerne en fridag i uka, av og til mer.

Synes bhg er helt på bærtur her. Du har en plass du betaler for, og du kan faktisk bruke den slik du vil, så lenge du respekterer barnehagen og de som jobber der ved å gi beskjed, slik du gjør!!

Nei, her har du ditt på det tørre, og du skal være glad så lenge du har muligheten til å gjøre det slik. Når du er ferdig studert kan du ikke lenger sjonglere slik, så jeg ville definitivt benytta muligheten så lenge du har den!

Skrevet

Synes datteren din høres helt normal ut, og ser fremdeles ikke at dette skal være et problem.

Jeg synes det høres ut som om det ligger mer bak fra barnehagens side, er det noe annet de kan være bekymret for?

pedleder #7

Skrevet

Vi gjør akkurat sånn som deg og det er ikke noe problem. Jeg hadde blitt mektig sint om jeg ikke selv skulle få velge om barna skulle være hjemme eller ikke.

Når barna mine får seg en fridag, eller de kommer litt sent så syntes bhg at det kun er koselig. Om ikke mange år går de på skolen og da har man ikke den samme friheten lenger.

Jeg syntes det er flott jeg at du og jenta di kan kose dere hjemme en gang i bland, og at hun kan ta det litt med ro på morgenen.

Gjest yrild
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre sånn som det passer for dere og komunisere dette til barnehagen :-)

Skrevet

Synes datteren din høres helt normal ut, og ser fremdeles ikke at dette skal være et problem.

Jeg synes det høres ut som om det ligger mer bak fra barnehagens side, er det noe annet de kan være bekymret for?

pedleder #7

jeg kan ikke komme på noe annet de kan være bekymret for nei. Betaler alltid i tide, hun har alt hun trenger av klær, blid og fornøyd nesten hele tiden, hu elsker å være ute. Har masse familie rundt her, osv. Har dårlig økonomi, men det er ikke noe bhg burde legge merke til, for vesla har alt hun trenger, og jeg betaler bhg regninga tidsnok hver mnd, eneste var at jeg spurte om jeg kunne flytte fristen for betaling (da hadde de sagt at jeg skulle si ifra hvis det var en annen dato som det passa bedre å ha betalingsfristen på, noe de sa til alle foreldrene i bhg, så jeg fikk flytta den fra 20 til 25, for jeg får lønn den 20. )

HI

Skrevet

Nå er jeg sikkert kranglete og vanskelig i noens øyne, men jeg tenker at det er en annen side av saken her som HI ikke forteller.

Skrevet

Nå er jeg sikkert kranglete og vanskelig i noens øyne, men jeg tenker at det er en annen side av saken her som HI ikke forteller.

Det skal du da få tenke. Men det er det faktisk ikke. Da hadde jeg ikke vært så usikker på om det var jeg eller bhg som var bak mål. Men det er faktisk sånn jeg forteller det, det er ingen skjult side av saken, derfor jeg ble sjokkert når de sa at det der var litt bekymringsverdig og at jeg leverte på rare tidspunkter, når det er helt vanlige tider egentlig, og før den tiden de har satt som kjernetid.

Skrevet

Kanskje du ikke selv helt ser det, har selvinnsikt osv. Hvordan vet du at barnet ditt bare glir inn i leken når hun kommer sent/sjelden?

Skrevet

Kanskje du ikke selv helt ser det, har selvinnsikt osv. Hvordan vet du at barnet ditt bare glir inn i leken når hun kommer sent/sjelden?

Hvis du hadde lest alt hi skriver hadde du visst hvordan hun vet det.

Skrevet

Hilsen ped leder i bhg

Slenger meg på denne... Jobber også som pedleder i barnehage.. Så lenge barna ikke har problemer med å komme inn i gruppa når de kommer etter frokost, og dere gir beskjed på forhånd, så ting er forutsigbart for ditt barn og barnehagen, ser jeg ikke problemet. Samtidig vil jeg rose foreldre som tar seg tid til å ha barna hjemme av og til når de selv har fri. å være i barnehagen er bra for barna, men det er også viktig å være sammen med foreldrene sine:) Vi voksne er ofte sliten eter en dag på jobben, og det samme er barna etter deres "arbeidsdag" i barnehagen med mange aktiviteter og innrtykk. Jeg mener barna har like mye behov for en fridag som oss voksne.

Skrevet

ikke sikkert hun vet det selv om hun skriver det....

Skrevet

Hva med å ta en prat med ped.leder om denne problemstillingen??

Skrevet

Ville tatt en prat med barnehagen for å få et ordentlig svar på hva som er bekymringsfullt.

Så lenge du leverer til kjernetid og sier ifra hvis det er fridager så burde dette være greit. Forutsatt at barnet fint finner seg til rette når hun da kommer til Barnehagen

I vår barnehage er det mange som leverer kl 10, jeg er en av dem. Aldri hørt at dette er noe problem. Barnehagen får jo mer kapasitet til de som er der når det er færre barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...