Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 For ca tre år siden merket jeg en kul i nakken, rett ved siden av den øverste delen av ryggraden. Kulen er beinhard og kan ikke beveges. Jeg har ikke vondt i den og har liksom glemt den frem til nyåret i år. Jeg skal bestille time i morgen, men jeg er kjempebekymret. Jeg har fått tinnitus og synsforstyrrelser i det siste som jeg frykter for har kommet pga av kulen. Noen som har opplev lignende??
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Jeg ville ikke bekymret meg så mye. Men alt sånt skal man likevel få undersøkt for sikkerhets skyld, så bra du tar tak i det i morgen. Sansynligvis er det ikke noe farlig, men det er unødvendig å gå og bekymre seg for noe som trolig er ufarlig! Både tinnitus og synsforstyrrelser kan komme av veldig stram muskulatur i nakken eller låsninger i virvlene, selv om en del leger ikke tenker på at også synsforstyrrelser kan komme av det. Det at du sier at kulen er beinhard og ikke kan beveges er det stor sannsynlighet for at det faktisk er bein, og ikke noe annet som du er bekymret for. Det kan være at du har litt låsninger i nakken som gjør at virvlene står bittelitt anderledes, da endres også muskulaturen rundt, og sener og muskler kan også av og til kjennes veldig harde. Som regel blir man da øm der, men absolutt ikke alltid - noen får mer andre symptomer som du beskriver. Jeg ville bestilt en time til kiropraktor om jeg var deg. En lege kan i hovedsak (når det gjelder dette) kun evt sende deg videre til røntgen/MR eller fysioterapi. En kiropraktor kan gjøre en mer utfyllende undersøkelse av nakken din enn det en lege kan, og kan i tillegg henvise deg videre til røntgen/MR eller spesialist om han skulle finne det nødvendig. Manuell terapeuter kan gjøre mye av det samme som en kiropraktor, men har som regel mye lengre ventelister for å få time. Til en kiropraktor får du som regel en time innen få dager. Selv kan jeg også få "kuler" i nakken, synsforstyrrelser og tinnitus når nakken min ikke er i orden. Så bestill deg en time for å få det undersøkt, men ikke bekymre deg for mye! hilsen fysioterapeut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå