Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Vi skal ha et bittelite bryllup, og har bare invitert de aller nærmeste. En tante har svart at hun ikke kan komme, fordi hun ikke vil bytte vakt på jobben. Invitasjonene ble sendt ut fire mnd før bryllupet, og hun jobber på et sykehjem, hvor jeg antar at det er lett å bytte vakter dersom man virkelig vil. Hva syns dere om unnskyldningen for ikke å komme i bryllupet? Jeg ble ganske skuffet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Den var tynn. Jobber selv på et sykehus og hadde ikke hatt problemer med å bytte vakt. Du ga jo varsel i god tid også. Jeg hadde tolket det dit hen at hun ikke ville.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 At hun fant på en unnskyldning, men har en annen grunn hun ikke vil dele med dere. Det er hennes privilegium å takke nei til en innvitasjonog så feirer dere dagen deres med de som takker ja. Hadde ikke orket å spekulere i hvilke grunner hun har så lenge hun ikke vil dele den med dere.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Jeg hadde store problemer med å bytte vakt når jeg jobbet helg på sykehjem. Var lite sykepleiere å ta av, så de få somvar hadde ikke lyst å få to helger etter hverandre.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Jeg hadde store problemer med å bytte vakt når jeg jobbet helg på sykehjem. Var lite sykepleiere å ta av, så de få somvar hadde ikke lyst å få to helger etter hverandre. Det er jo noe annet å ikke få byttet vakt enn å ikke ville bytte vakt. Syns unnskyldninga til tanta di var tynn, HI.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Om hun er sykepleier kan det være vanskelig å bytte vakt i helgene, de er gjerne bare en sykepleier på vakt på hele huset.. Er hun omsorgsarbeider/hjelpepleier burde det være lettere. Uansett har hun av kjente eller ukjente grunner ikke ork, lyst, kapasitet eller overskudd til å feire dette bryllupet med dere og da er det en ærlig sak å takke nei. Bedre det enn at hun evt skal sitte i bryllupet med hengehode. Feire dagen med de som faktisk ønsker å være der, ikke vær skuffet over at noen ikke ønsker/kan være tilstede.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Jeg hadde store problemer med å bytte vakt når jeg jobbet helg på sykehjem. Var lite sykepleiere å ta av, så de få somvar hadde ikke lyst å få to helger etter hverandre. Det er jo noe annet å ikke få byttet vakt enn å ikke ville bytte vakt. Syns unnskyldninga til tanta di var tynn, HI. Poenget er at man vet hvor upopulært det er at man ikke gidder å prøve en gang.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Du antar at det er lett å bytte vakter, men du vet ikke. Det er ikke alle steder det er enkelt å bytte vakter. Uansett så er unnskyldningen god nok. Det er lov å bli skuffet, men ikke fornærmet for det er faktisk lov å takke nei til innbydelser uten at noen bør spekulere eller bli fornærmet.
Cat.68 Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Det kan faktisk være svært så omstndig og upopulært å bytte vakter også på sykehjem. Før det første kan mangel på personer å bytte med være 1 problem. For de aller fleste er frihelger hellige, og de liker ikke å bli spurt om bytte fordi mange ikke ønsker å være slemme å si nei til noen. Derfor oppstår det allerede ved spørring en ubehagelig situasjon. For det andre kan det være din tante synes ubehaget det fører med seg for henne å spørre om bytte er så pass stor at hun ikke synes brullypsfesten er verdt alle de sure miner som blir i ettertid, og tenker at du er så pass raus at du vil ha forståelse for det og ha en fin bryllupsfeiring uten henne.Derfor var hun ærlig å sa at hun ikke VILLE spørre seg fri eller bytt vakt. Hun tar åpenbart jobben veldig alvorlig,noe du heller burde se på som en god egenskap hos henne. Du har selvsagt rett å bli skuffet om du er glad i din tante og ønsker å ha henne der. Men å bli snurt og fornærmet synes jeg du skal la være å bli. Prøv heller å skjønne at ditt bryllup ikke er verldens høydepunkt for alle andre,en deg og din tilkommende.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Det kan faktisk være svært så omstndig og upopulært å bytte vakter også på sykehjem. Før det første kan mangel på personer å bytte med være 1 problem. For de aller fleste er frihelger hellige, og de liker ikke å bli spurt om bytte fordi mange ikke ønsker å være slemme å si nei til noen. Derfor oppstår det allerede ved spørring en ubehagelig situasjon. For det andre kan det være din tante synes ubehaget det fører med seg for henne å spørre om bytte er så pass stor at hun ikke synes brullypsfesten er verdt alle de sure miner som blir i ettertid, og tenker at du er så pass raus at du vil ha forståelse for det og ha en fin bryllupsfeiring uten henne.Derfor var hun ærlig å sa at hun ikke VILLE spørre seg fri eller bytt vakt. Hun tar åpenbart jobben veldig alvorlig,noe du heller burde se på som en god egenskap hos henne. Du har selvsagt rett å bli skuffet om du er glad i din tante og ønsker å ha henne der. Men å bli snurt og fornærmet synes jeg du skal la være å bli. Prøv heller å skjønne at ditt bryllup ikke er verldens høydepunkt for alle andre,en deg og din tilkommende. Hadde nok spurt uansett jeg da siden det hadde vert bryllaup eller barnedåp. Hadde jeg fått NEI så greit. Detta hadde jeg notert for meg sjølv og huska til neste spurte. Da hadde jeg referert fra sist jeg spurte at jeg fikk NEI og da sier jeg NEI tilbake.
Cat.68 Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Det kan faktisk være svært så omstndig og upopulært å bytte vakter også på sykehjem. Før det første kan mangel på personer å bytte med være 1 problem. For de aller fleste er frihelger hellige, og de liker ikke å bli spurt om bytte fordi mange ikke ønsker å være slemme å si nei til noen. Derfor oppstår det allerede ved spørring en ubehagelig situasjon. For det andre kan det være din tante synes ubehaget det fører med seg for henne å spørre om bytte er så pass stor at hun ikke synes brullypsfesten er verdt alle de sure miner som blir i ettertid, og tenker at du er så pass raus at du vil ha forståelse for det og ha en fin bryllupsfeiring uten henne.Derfor var hun ærlig å sa at hun ikke VILLE spørre seg fri eller bytt vakt. Hun tar åpenbart jobben veldig alvorlig,noe du heller burde se på som en god egenskap hos henne. Du har selvsagt rett å bli skuffet om du er glad i din tante og ønsker å ha henne der. Men å bli snurt og fornærmet synes jeg du skal la være å bli. Prøv heller å skjønne at ditt bryllup ikke er verldens høydepunkt for alle andre,en deg og din tilkommende. Hadde nok spurt uansett jeg da siden det hadde vert bryllaup eller barnedåp. Hadde jeg fått NEI så greit. Detta hadde jeg notert for meg sjølv og huska til neste spurte. Da hadde jeg referert fra sist jeg spurte at jeg fikk NEI og da sier jeg NEI tilbake. Det er greit nok det. Men du skal ikke bruke som mal det du selv ville ha gjort og forvente at andre skal følge den samme malen og gjøre detsamme som deg. Gjør du det så ber du jo om å bli skuffet når andre ikke gjør slik du forventer dem skal. Du er ikke henne, det er det jeg prøver å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå