Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har to barn 6 år og 10 år, har prøvd i over 1 1/2 år på å bli gravid igjen, for ett år siden mistet jeg to ganger, og har siden da ikke klart å bli gravid. Noen som har blitt henvist til utredning i lignende situasjon, eller vet hva som skjer, hva blir gjort?
<3 mine søte små<3 Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 har ikke opplevd det jeg da. men har en vennine med tette eggledere, de prøvde i over 1 år å bli gravid. hun ble henv av lege til gyn. hva som ble gjort vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 kanskje utredning av pcos? det er kanskje lite sannsynlig siden du har barn fra før, men pcos kan jo føre til at du har problemer med å bli gravid, og man har økt risiko for å miste, utredningen er vel i hovedsak blodprøver av hormonverdier og innvendig ul av eggstokkene.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 veldig ofte finner de ingen grunn til at man mister.. ta en titt på http://www.habituellabort.com/
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Først sendte fastlegen meg for å ta blodprøver på syklusdag 18 for å måle hormon nivåer og sendte henvisning til gyn lege. Gyn legen tok ul hvor alt så bra ut og jeg fikk rekvisisjon til nye blodprøver på dag 3 og dag 22 i syklusen. Sendte henvisning til spermprøve av mannen. Så langt har jeg kommet og har nå gått over i en annen type utredning i tillegg fordi blodprøvene på syklusdag 18 viste et hormon som var for høyt og de vil finne ut hva grunnen til det er.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Ja, jeg har ei jente på 3 år, og har mistet 3 ganger etter henne- i uke 6/7, 7/8 og uke 14. 2 SA og 1 MA. Har også problemer med å bli gravid, gikk halvannet år fra jeg sluttet på prevensjon til jeg ble gravid med hun jeg har, og de andre gangene jeg har blitt gravid har det gått over 1 år mellom hver- med unntak av de to SA'ene da, jeg ble gravid kort tid etter den første. Jeg har vært på sykehuset hos gynekolog, tatt ultralyd av alt der nede, tatt alle blodprøver osv, uten å finne noen åpenbar grunn til at jeg har mistet eller har problemer med å bli gravid. Det er altså i utgangspunktet ikke noe galt med meg. Nå skal jeg på oppfølgingstime på onsdag igjen, da skal vi diskutere veien videre, om evt mer grundige undersøkelser, om mannen skal sjekkes og/eller evt medisinering ift å prøve å få meg gravid fortere. Så får vi se da, hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå