Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Ikke les dette hvis du er stressa ang fødsel og barseltid. Fødselen var et rent helvete. Seriøst, jeg trodde jeg skulle dø, og dette er andre ungen. Skulle liksom være lettere nå! 1.fødsel takla jeg bra, men denne var det verste jeg har opplevd i mitt liv. Revna helt til rumpa, og måtte sy i timesvis etterpå. Spjera hele muskelen bak der, og bekymrer med selvfølgelig over det. haqrgått einuke, og merker jeg har ganske god kontroll da, så det går seg vel til. Men ungen sover jo ikke i det hele tatt om natta! Max en halvtime-time så skal den ha mat igjen. Om dagen kan den sove et par-tre timer i strekk... Hvordan får jeg snudd det? Har en treåring også, og føler jeg sklir vekk fra ham, og det er spå vondt! Ser at han er bekymra for det som foregår. jeg prøver å holde meg stabil, og svelger tårenen så han ikke skal se/ bli redd, men det er ikke lett. Kjenner at jeg angrer på hele greia, er så sliten! Klageinnlegg, beklager det. Men jeg er bare så sliten, og vet ikke hva jeg skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Trøsteklem til deg. Ta kun en dag om gangen og hold ut i 3 mnd så blir det bedre. Glad jeg er ferdig med mine to fødsler og barseltid og ikke skal gjøre det igjen. Men er veldig glad for de to barna jeg har fått.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 jeg er kjempe misunnelig på deg! Og hadde bytta med deg på flekken! Men sender deg min empati! Det blir bedre snart skal du se!! har du ikke noen som kan komme å ta seg av babyen litt så du får sovet{slappet av litt?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Jeg skal hvertfall ALDRI ha flere barn! Jeg er ekstremt glad i barna mine, elsker den største over alt på jord, og følelsene for babyen blir også sterkere for hver dag. Men aldri, aldri mer! Tør ikke tenke på det engang, ikke etter denne revninga her. Tenker på å sette inn spiral etterhvert, men har hørt om så mange som er blitt gravide med det, og p-piller tåler jeg ikke. kanskje jeg rett og slett skulle sterilisere meg så er jeg sikker. For jeg skla IKKE føde noensinne igjen, det er brennsikkert! Klart det blir bedre, barseltida var tung med nr en også. men det tærer så på meg at den største blir så preget,,, Ser at han er stille, smiler lite osv. Enda jeg prøver alt jeg kan, og baby sover nesten hele dagen så vi har mye kosetid. Men jeg har jo vondt, og er ikke den vanlige mamman hans... HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Babyen har en pappa altså, som stiller opp. Han er sammen med den store på dagen. Men babyvil jo bare ha pupp hele tida, og der kan ikke pappa gjøre så mye. Og jeg vil jo ikke sove bort dagen heller, for jeg ser at storeungen ikke har det så bra. Har så dårlig samvittighet for ham! Men jeg prøver så godt jeg kan. Skjønner at dette virker sytetet og klagete på de som veldig gjerne vil ha barn men ikke får det til, og jeg beklager det. HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Pappa og storeungen er ute nå, så jeg får finne senga i stedet for å klage her. Så skla du se det blir bedre etterpå! HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 #2 her igjen. Jeg forstår veldig godt bekymringen din for den største for det var akkurat de jeg slet med selv. Både under graviditeten med nr.2 (ekstrem svangerskapskvalme mm) og etter fødsel. Det er nå 4 år siden nr.2 kom men jeg syns ikke forholdet vi hadde er blitt helt det samme som det var før. Jeg jobber med forholdet enda for å bli nærere igjen.
Tante_Esel Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 #2 her igjen. Jeg forstår veldig godt bekymringen din for den største for det var akkurat de jeg slet med selv. Både under graviditeten med nr.2 (ekstrem svangerskapskvalme mm) og etter fødsel. Det er nå 4 år siden nr.2 kom men jeg syns ikke forholdet vi hadde er blitt helt det samme som det var før. Jeg jobber med forholdet enda for å bli nærere igjen. selvfølgelig har du lov til å synes at dette er en vanskelig situasjon, og selv om vi som ikke har barn heller kunne ønsket oss din situasjon, så betyr jo ikke det at du ikke har reell grunn til å klage og syte litt... det er en stor omveltning for deg. Og for eldste barnet ditt.. Og du kan ikke noe for at babyen vil ha pupp, men du kan velge å passe på å gi eldste kos når babyen sover, og gi han ekstra oppmerksomhet. pørv å ikke snakke så mye om babyen rundt han. Det går seg til! Om et par mnd sitter du der, og bare ELSKER å være 2 barnsmor! Og stinga har grodd, og du klarer å sitte på harde benker Ta en dag av gangen, og benytt deg av at pappaen er en flink pappa Masse lykke til!!
Ikkesåallerværst Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Det å få store revner ødelegger så mye av barseltida! I alle fall for mange. Det du beskriver var mye sånn min første barseltid var. Gudskjelov at jeg bare hadde en da.. Denne gangen er det imidlertid en drøm (sikkert det du trengte å høre ), selv om baby spiser 12-14 ganger i døgnet. Men jeg husker krystallklart hvor bedritent det var første gang. Hva om du setter deg ned og snakker ordentlig med eldste? Hvor du er ærlig på hvordan du har det, og at du ser at det blir lite tid til han. Men forsikrer han om at det går over, og at du er der hvis det skulle være noe. Du får jo gjort lite med situasjonen her og nå, med mindre du slutter å amme, eller supplerer med mme
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Du skal være takknemlig for at du kan få nummer 2. Jeg har ett barn, og skulle gitt mye for å byttet plass med deg. Det går seg jo alltid til, ett nyfødt barn er jo aldri ferdig født med sove og mat rutiner.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Det er en grunn til at jeg faktisk synes litt synd i gravide og folk med babyer. Har aldri savnet babytiden ett eneste sekund og synes utelukkende det er fantastisk at minste blir 3 år i sommer. Jeg er glad og takknemlig for de barna jeg har fått, men hadde jeg kunnet hoppet over fødsel, barseltid og babytiden, hadde jeg glatt gjort det. Skjønner deg godt HI, men det blir bedre altså
Berta_78 Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 Du skal være takknemlig for at du kan få nummer 2. Jeg har ett barn, og skulle gitt mye for å byttet plass med deg. Det går seg jo alltid til, ett nyfødt barn er jo aldri ferdig født med sove og mat rutiner. Hun er takknemmelig. Ufrivillig barnløse har ikke enerett på tunge tider.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 Overgangen fra ett til to barn er helt enorm! Jeg har aldri vært så sliten i hele mitt liv som etter at jeg fikk nr to, mye større omveltning enn å få førstemann for min del ihvertfall. Men det går seg til, rutinene komme, ungen vokser, alle blir vant til at familiedynamikken er litt annerledes. Senk skuldrene og prøv slappe av, det går seg til dette, storebror kommer resten av sitt liv til å ha glede av søsken og kommer aldri til å bruke mot deg at det var litt slitsomt første månedene. Jeg har nå valgt å få både nr tre og nr fire også jeg, og da gikk alt mye lettere
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #14 Skrevet 13. mai 2012 Enig med deg Berta_78. Og det sier jeg som selv var ufrivillig barnløs i over 10 år. Det vil bli bedre med tiden HI. Ta deg en prat med eldstemann, kanskje dere kan ta en tur på kino? Tar babyen flaske kan du jo pumpe så får far ta over litt, mens dere får litt alenetid. Jeg følte det på samme måte ovenfor eldste som var 3 år da tvillingene kom. Dårlig samvittighet, og sliten på lite søvn. Er bare en tid en må igjennom.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #15 Skrevet 13. mai 2012 Slutt og amme!!! gi morsmelktillegg.Det er så fokus på amming,men det viser seg gang på gang at barn som får mme er mere fornøye,mettere lenger og sover mer.Vi fikk et nytt liv da jeg begynte med flasker,Lillegutt kunne plutselig sove i 3 timer på dagtid.Det var det beste for oss alle 3. Skal aldri amme igjen.!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #16 Skrevet 13. mai 2012 Jeg er veldig glad for å kunne få både ett, to og flere barn hvis jeg vil. Tro ikke annet. Men man blir sliten, både i kropp og hode. har vondt i såret, det var jo ganske omfattende kirurgi. Og bekymrer meg selvfølgelig omkring dette... Vil det fungerer som normalt baki der...? Ellers så føles ting litt bedre nå, å sove en god stund på dagen hjalp! Så sninka jeg meg litt og kledde på med "fine" klær, og da ble det jammen lettere å være storeungen også! Merka at han ble mere "glad" av at jeg i hvertfall ¨så ut som mamman hans igjen, og ikke et vrak... ;-D Så det er planen nå fremover... Sove på dagen mens storeungen er noen timer i barnehagen og pappan er fungerende husmor. :-D Har IKKE lyst til å gi opp amminga, for jeg har kjempemasse melk til babyen min. Tusen takk for gode ord, det hjelper et slitent hode. TAKK HI
Tigerpote Skrevet 13. mai 2012 #17 Skrevet 13. mai 2012 Slutte å amme? Det må da være 100 ganger mer slitsomt å til enhver tid skulle måle, blande, temperere, vaske og sterilisere? Faste måltider? Nei takke meg til å slenge ut puppen når som helst og hvor som helst
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #18 Skrevet 13. mai 2012 Slutte å amme? Hva er det for et råd å gi? Greit nok om man sliter med å få det til, og ikke har nok melk, men det er IKKE lettere å gi flaske enn å amme. Man blir da vel mer sliten av å måtte stå opp og lage til flaske til babyen om natten, enn å bare slenge frem puppen? Gav flaske til eldste fra hun var 3-4 mnd og det har jeg ikke tenkt til å gjøre denne gangen om jeg kan unngå det. Fy flate for et styr. Måle, blande, varme opp, vaske, koke og tørke, om igjen og om igjen i flere mnd. Hele tiden ha med seg reine steriliserte flasker, pulver og kokt vann og måtte lete etter steder å varme opp melken.. I tillegg har man som regel en gråtende og utålmodig baby på armen når man lager til flasken.. Blæ!
Guttemor77 Skrevet 13. mai 2012 #19 Skrevet 13. mai 2012 Ja, man glemmer det, men jeg husker fremdeles godt nok etter 5 år til å være veldig ferdig All medfølelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå