Gå til innhold

2 eller 3 barn? Hmmmmm....:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to flotte jenter nå:) Men jeg er veeeeldig usikker på om det blir ett barn til eller ikke...

jeg er ung ennå så har heldigvis god tid.

Her vi bor er det ca 135 kvm. Har mulighet for att det blir 4 små soverom. Evt kan jo 2 av dem dele rom.

Men vi har ikke verdens beste økonomi... Og sånn jeg kjenner det nå er jeg ganske sliten. Men blir det ett barn til blir d ikke før om ett par år, sann att de andre er begynt å bli litt store.

Hvor mange barn har dere? 2 eller 3? :)

Dette må vi jo selvsagt finne ut av selv, men artig å høre hva andre har å si:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3:) Og jeg må si at det er koselig med en flokk! Skulle gjerne hatt flere, men jeg er for gammel til å kunne vente noen år, og vi orker ikke flere akkurat nå. Det er heltisk med 3, men jeg koser meg med gjengen min!

Skrevet

vi har to flotte gutter på 7 og 4,5 år. vi skulle i utgangspunktet ikke ha flere barn,men nå rundt disse dager kommer nr 3. :)

det kom som en fin overraskelse:)

jeg vet jo ikke hva som venter meg med 3 barn,men tar det heller som en utfordring.For min egen del er jeg glad de to eldste er såpass store, da har vi kun ett bleiebarn osv.og de kan få delta slik som de vil mht babyen:)

regner med de to gutta må dele rom en liten periode til vi får i stand et ekstra rom,men det går:)

nå gleder meg jeg meg masse til vesle nurket kommer,er 7 dager over nå ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi har to, jeg håper virkerlig på en eller to til om noen år, men samboeren er vist ikke "med på leken" lenger.. Var han som fikk meg til å like tanken på 3-4 barn, det var hans drøm, jeg startet å dele drømmen, og merket jeg ønsket det jeg også. Men etter 2 mnd med ekstremt mye hoss lille jenta vår (mistanker om døvhet, mye sykehus, masse gråt, mistanke om kumelk allergi osv osv) Så har han funnet ut at han kun vil ha to barn.. Meeeen, jeg bevarer håpet, minsta er ikke mer enn 9 uker, så om noen år så kan det jo endre seg, og jeg vil jo helst vente 3-5 år ;)

Skrevet

Vi har 3. Har lyst på en til om noen år. Har god plass, god økonomi og passelig med overskudd og tid. Det er vanskelig å gi noen råd, det er noe en nesten må føle på selv. Hva som er minimum for at en ikke føler seg plaget av økonomien f.eks.

Skrevet

Vi har fire :)

Planen var tre barn, men så kom det jammen en fjerdemann også helt uten at det var planlagt.

Vi koser oss som storfamilie, ungene lurer på om vi ikke snart kan få enda en så jeg tror ikke de lider under det de heller :)

Barna er nå 11, 8, 5 og 3 år gamle, akkurat passe spredt i alder synes vi. De har stor glede av hverandre.

Jeg er selv vokst opp med tre søsken og kan ikke huske jeg noengang synes det var negativt, jeg er kjempeglad for søsknene mine, særlig nå i voksen alder.

Skrevet

Vi er gravide med nr. 4. Og den er planlagt :) Har 3 små fra før av på 1 år, 2 år og 3 år. Hadde egentlig tenkt 5 stk. Men begynner å bli veldig sikker på at dette er siste. Blir ekstremt dårlig når jeg går gravid, og merker kroppen min er sliten nå. Sikkert ikke så rart med så tette svangerskap.

Jeg har selv 4 søsken og elsket det. Er så glad at jeg nå i voksen alder har søsken. Så jeg vil gjerne gi det videre til mine barn. Og har alltid ønsket å få de tette, slik at de vokser opp sammen, at de noenlunde er på samme stadie ;)

Og er enig med de over her, er noe med å ha en "gjeng" :)

Skrevet

Har to "store" på 5 og 7, minstemann kommer i begynnelsen av juli :-) var godt å vente til de to jentene ble litt mer uavhengig før nr 3 kom - passer perfekt at 5-åringen begynner i 1. klasse i mitt permisjonsår!

Tror ikke det blir flere, men utelukker det ikke helt!

Skrevet

Greit å ta det i etapper også.

Her er det 2,5 år mellom de to eldste som har mye glede av hverandre.

Så ventet vi nesten 4 år før vi fikk de to neste som det er 1,5 år mellom.

De to eldste og de to yngste har hverandre, samtidig som det ikke er veldig langt hopp mellom de to puljene heller så de er faktisk en fin gjeng alle sammen også.

Er det aktiviteter e.l. som de eldste vil men de yngste er for små til deler vi oss så en forelder blir med de eldste og en med de yngste.

Er veldig glad for at vi fikk nr fire ganske kort tid etter nr tre, da blir aldri nr tre "alene" liksom.

F.eks når mannen går en runde på 5-10 km på ski med de to eldste kan jeg gå i 1 km til en akebakke og leke med de to minste der til de eldste er tilbake fra langturen...

Eller når vi alle blir med og ser på eldstemann spille en fotballkamp, har de to yngste hverandre å leke med på sidelinjen under kampen.

Vi er superfornøyd med flokken vår. Eneste ulempen er når man skal på ferie, det blir dyrt!

De flest hoteller har familierom beregnet på 2 voksne og 2 barn, så kan de sette inn en ekstraseng. Men så fort det blir snakk om enda et barn sier de nei pga brannforskrifter. Da må man enten leie suite eller to rom, det koster... Blir mest hytteturer eller leie av leilighet ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...