Gå til innhold

Gir dere gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere er bedt i f.eks konfirmasjon men ikke drar i den? Sender dere en gave uansett fordi dere ble bedt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere er bedt i f.eks konfirmasjon men ikke drar i den? Sender dere en gave uansett fordi dere ble bedt?

ja selvfølgelig

Skrevet

Ja. Og gir også gave til naboer og venners barn om jeg ikke blir bedt i selskap til. Men gir nok en større gave når jeg er bedt, uavhengig av om jeg kommer eller ikke....

Skrevet

ok takk for svar, bare lurte på hva som er vanlig. Også mange år siden jeg har vært i konfirmasjon, hvor mye er "vanlig" å gi i gave da, dette er mannens søskenbarn som vi egentlig nesten ikke kjenner og aldri møter. Hvor mye ville du gitt?

Skrevet

Gir gave til alle konfirmanter jeg kjenner, uansett om jeg blir bedt eller ikke. Blir man bedt er det jo gjerne familie og da gir man selvfølgelig gave.

Til et søskenbarn jeg var bedt i selskap til ville jeg gitt minst 500kr, kanskje litt mer.

Skrevet

500 om dere har god råd, men 200kr er akseptabelt også. Spesielt fra tenner eller slektninger med middels god råd. Det blir nok penger nok på konfirmanten uansett.

Skrevet

oi ser tidene har forandret seg siden jeg var liten og fikk 50 eller 100lapper,, minst 500 kr altså? hørtes litt vel mye ut. Forskjell på familie og slekt mener jeg og forskjell på folk man omgås og noen man aldri ser..300 ville holdt i massevis, men det er meg da!

Skrevet

2-300 syns jeg er mere enn nok.. :)

Skrevet

Ja, men det er fordi at det som regel har vært søskenbarn av samboer, eller meg.. Planen var hele tiden å dra, men så komd et fødsel i veien og jobb osv.

Jeg gir 200-300kr til de jeg ikke kjenner såå godt. Naboer, slekt og søskenbarn. Har gitt mer til de jeg er nærmere til da.

Skrevet

Nei , jeg synes ikke en gir gave om en ikke kommer.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ja, og er det nær slekt, gode venner og vi ikke er bedt, så gir vi gave uansett, sender det med noen andre som skal dit, eller leverer før eller etter begivenheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...