Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Tittet i speilet igår 3,5 uker etter fødsel og det endte med tårer! Ser ikke åpningen til skjeden, åpningen til urinrøret er stort og har fått et ekstra hull ovenfor klitten. Hadde grad to, så ble sydd en del mellom klitten og skjeden, ble også sydd hele veien bak til rumpa. Revnet litt på kjønnsleppene som ikke ble sydd og det er blitt veldig rødt der! Stingene fremme er ikke råtnet bort, kun de der bak. Sukk.. Skjønner at alt kommer til å trekke seg sammen og at det er vanlig å se jævlig ut nedentil så kort tid etter fødsel. Fikk beskjed om at stingene kom til å forsvinne etter 2-3 uker, burde jeg få sjekket hvorfor mine ikke er borte? Og.. Et ekstra hull?! Jækk.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Det tar nok en stund før underlivet blir som før, men det blir bra igjen! Det er helt utrolig hvordan kroppen kan reparere seg selv, spesielt etter fødsel Men du må være tålmodig, og husk å gjøre MASSE knipeøvelser, det er superviktig!
mrsrogaland. Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Sjekk det opp. Men husk, det er det du har 6ukers kontrollen til. Og det blir MYE bedre. Som du sier selv, det er 3 ukers siden fødsel... Jeg fødte for 4 mnd siden, og kan ikke se på mitt underliv at jeg revnet her og der og har vært i fødsel.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Til meg så det ikke normalt ut selv etter 6 uker. Jeg stresset til legen og han stresset meg ned. Han ville ikke ta undersøkelse før etter 12 uker, da kroppen trenger tid for å normalisere seg. Da det var gått 12 uker trengte jeg ikke noe undersøkelse likevel;)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Det ordner seg Jeg har født tre barn og revnet i alle retninger, blitt klipt og sydd både hist og her. Underlivet er nok ikke like symmetrisk som før, er en liten skjevhet i den retningen jeg revnet mest (bakover). Men der jeg revnet fremover har det blitt helt fint. Bruk 5 min morgen og kveld på å knipe, så lar du tiden jobbe. Når du skal på 6 ukers kontroll kan du be om en underlivsundersøkelse for å sjekke om alt er som det skal. Antagelig er det blitt det til da. Vi har en god blodgjennomstrømning der nede og godt grokjøtt, du kommer antagelig til å bli helt fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå