Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Med planlagt keisersnitt er det vanlig med opptil en uke. Da jeg fikk min første for 10 år siden var det 14 dager ca, det er det ikke lenger pga. de venter så lenge som mulig pga at lungefunksjonen til babyen skal være så perfekt som mulig.
It's all about me Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Igangsatt ble jeg 13 dager over termin Planlagt ks fikk jeg 5 dager før termin.
AdrenaLine Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Jeg skal ha planlagt keisersnitt på Riksen og har fått beskjed om at det skjer ca en uke i forkant. Fikk derimot kontrabeskjed nettopp fra en kontorene der oppe at det kun er tre dager i forkant så vi ender vel med barn på svigermors 60-årsdag vi da.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 På sykehuset her i Arendal tar de keisersnitt 7-10 dager før termin, alt etter hvilken dag det havner på. De setter ikke opp et planlagt snitt på røde dager. Jeg hadde født de tre første ungene mine ca to uker før termin så da jeg måtte ha snitt med fjerdemann ville jeg gjerne ha det to uker før termin men det var ikke snakk om. Vannet gikk og fødselen startet 15 dager før termin og siden det ikke var aktuelt for meg å føde vaginalt ble det derfor et hastesnitt på kveldstid istedenfor det planlagte snittet
Krisa71 Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Jeg hadde planlagt KS i fjor, på Drammen. Det var 10 dager før termin, jeg kunne også valgt dato 3 dager før det igjen men siden det var fredag 13 så ønsket jeg ikke det. Litt tullete er man jo :-) Men jeg hadde da 2 KS fra før så vet ikke om det var årsaken til at jeg ble tatt så "tidlig".
Gjest Kira med en av hver Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har hatt to ks på Drammen. Første var 6 dager før termin og andre var 10 dager før termin.
klg,2 boys now:) Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Hadde planlagt ks med minste mann her i Trondheim tar de vanligvis 14 dager før termin. Gjorde det med min sønn og ei venninne gjorde nylig
Gjest Mentha & Junior Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Fire dager før termin for min del. Fikk tilbud om en uke tidligere også, men da ville jeg havnet heeeelt på slutten i 2010 og det ville jeg helst unngå hvis jeg kunne. Etter mine erfaringer (eller: mine venninners erfaringer) blir igangsettelse ikke aktuelt før 10 dager over termin. Denne praksisen varierer litt ettersom hvor i landet du er, noen har 7 dager, andre har 14 dager over som grense såvidt jeg vet. Er det noe spesielt som tilsier at man bør sette igang før, så blir selvsagt det tatt hensyn til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå