Gå til innhold

keisersnitt eller igangsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på samtale uke 37,hvor jeg får vite hvilke av disse det blir på meg.

Keisersnitt (planlagt) på førstemann pga stort barn,stort hode og lå veldig skjevt festet.

pga arr etter forrige gang og jeg får stort barn denne gang også sa jordmor livmoren tåler mindre og jeg må være forberedt på keisersnitt igjen eller igangsetting. Hun sa også de var veldig forsiktig ved igangsetting så ikke arret sprekker opp.

Hva ville du håpet på? får helt fnatt når de sier det kan sprekke opp .samtidig vil jeg oppleve vanlig fødsel og da .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt igangsetting med stort barn etter at første kom med ks. Var ikke noe problem det, men rimlig heftig siden igangsetting gir raskere tette rier. Hopper gjerne over denne oppbygningsfasen. Sistemann kom med planlagt ks.

Planlagt ks kunne jeg hatt igjen når som helst, det var kos. Men er ikke sjans i havet at jeg igjennom en igangsatt fødsel en gang til.

Skrevet

Herregud..igangsetting er så i hæl...vanvittig vondt bare så du er klar over det.Det er de værste smertene jeg noen gang har kjent.Normal så stiger riene og smertene gradvis.Når de setter igang så smeller smertene i gang med en gang.Vil heller ha blodforgiftning eller bli påkjørt av en varebil igjen enn å settes igang.. Keisersnitt var en fantastisk opplevelse,får smertestillende etterpå og var oppe og gikk/dusjet dagen etter.Jeg tror jeg hadde betalt 1 million for å ta keisersnitt i stedet.. ;)

Masse lykke til!

Skrevet

Jeg ble satt i gang med nr 2 og 3, nr 2 var et sant helvette, med heftige cytotec rier som ikke gjorde stort, med komplikasjoner. Med nr 3 satt de inn drenet eller hva det er, sånn at jeg fikk epidural med en gang riene startet, pga tidligere styrtfødsler, og da var det en helt super fødsel. Jeg ville nok valgt å bli satt i gang hvis jeg fikk epidural før riene, hvis ikke ks. (på fødsel nr 2 hadde jeg ikke fått epidural for jeg klarte ikke sitte stille pga konstante rier), derfor dren samtidig som første cytotec) :)

Skrevet

Jeg har fire barn og har opplevd både vanlig fødsel som startet av seg selv, igangsatt fødsel og keisersnitt.

En normal fødsel er selvfølgelig det beste, men jeg ville heller hatt en igangsatt fødsel enn et keisersnitt.

Jeg ble satt igang pga stort barn som de ikke var helt fornøyd med hjerterytmen på så de ville ha henne ut. Hun var 4858 g så ingen lita tulle, men fødselen gikk helt greit den. De riene du får på riestimulerende drypp er intense, ikke til å komme fra det, men for meg gikk det fortere enn de fødslene naturen selv satte igang. Fra jeg var moden nok til at de kunne ta vannet og til ungen var ute gikk det bare 9 timer, og bare de siste 5 timene hadde jeg dryppet på max så selv om det var vondt (hadde ingen bedøvelse) var det denne fødselen jeg var på bena fortest etter. Følte meg i toppform så fort ungen var ute, ingen problemer med noe som helst :)

Etter keisersnitt er man unektelig litt redusert i ettertid. Jeg tar heller noen timer med en smertefull fødsel, og føler meg i form etterpå enn et smertefritt keisersnitt hvor man må ta hensyn til helingsprosessen i 6 uker etterpå.

Skrevet

Men hvorfor ikke tenke at fødselen starter av seg selv, og at du føder naturlig?? Modningsakupunktur og stripping.

Skrevet

ps: Jeg har født 2 store barn over 4,5 kg etter ks.

Skrevet

Men hvorfor ikke tenke at fødselen starter av seg selv, og at du føder naturlig?? Modningsakupunktur og stripping.

Joda jeg håper jo på det ,men jordmor var så veldig på dette at mitt forrige barn hadde så stort hode 39,5 cm , og at neste er minst like stor 4,5 kg, så har hengt meg så opp i det store hodet hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...