Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer bunaden deres til 17.mai? Når fødte du? Og hva gikk du med i barnedåpen, om den ikke passet?

Jeg sliter selv med å få på meg bunaden. Skal flytte litt på 2 hemper og krysse fingrene for at den passer sånn noe lunde hvis jeg har hold-in under. Men aner seriøst ikke hva jeg skal gå med på 17.mai eller i dåpen som er 28.mai hvis jeg ikke får igjen bunaden.

17.mai kan jeg overleve, men har veldig lyst å gå med den i dåpen:) Tenker også på at dåpen er en dag hvor det blir tatt mye bilder.Har en liten gutt som ble født 4.mars.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte en av de første dagene i mai. Hadde bunaden på 17 mai og i dåpen som var i sanktanshelgen det året.

Skrevet

Jeg har ikke små barn nå, men fødte i begynnelsen av april for noen år siden. Jeg var i dåp (ikke vårt barn sin) da han var nesten 1mnd og på 17.mai var han ca 1,5mnd. Jeg aner egentlig ikke om jeg hadde fått på meg bunaden, men ettersom jeg ammet var det helt uaktuelt uansett fordi bunaden min er sånn at jeg hadde måttet ta av meg hele for å få det til, så jeg brukte den ikke. Jeg hadde på meg en fin, ammevennlig kjole. Lette lenge for å finne en som var enkel å amme i, men ble veldig fornøyd med den jeg til slutt fant. Den skjulte også magen litt som et ekstra pluss :)

Skrevet

Jeg har også lyst å ha på bunaden på 17 mai. Fødte for 4 mnd siden. Regner med det ikke er noe problem å komme inni den, men det blir et jysla herk å amme med den på. Så da må jeg nok finne noe annet å ha på:( Finner vel en gammel kjole i skapet;)

Skrevet

Jeg brukte bunaden 4 mnder etter, gikk fint det. Var blitt for stor faktisk. Men som ei over sier så er det et lite herk å amme.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Mine barn er store nå. Jeg brukte ikke bunad i noen av barnedåpene, for det ville vært et kjempeprosjekt å amme med bunad. Ville krevd omtrent full avkledning.

17. mai er den på, hvert år, bortsett fra det året jeg hadde en to måneder gammel baby, og da av hensyn til ammingen.

Skrevet

Hi

Jeg ammer ikke, så det er ikke noe problem. Men er litt redd for alt sølvet som er på, så tror ikke jeg skal bære han så mye.

Skrevet

Bunaden min var faltisk litt for stor i år. Vesla er 17 mnd. Skal ikke bruke den uansett, i år p.g.a. jobben. De få timene jeg skal vere ed på feiringen skal jeg ha på meg kjole.

Skrevet

Fikk ikke på meg bunaden1,5 året etter fødsel. (eller dvs. jeg prøvde ikke heller- for det er umulig å amme i bunad- ihvertfall i den jeg har)

Hadde jeg hatt behov for å bruke bunad i "feil" størrelse enn min, hadde jeg bare lånt en av ett annet familiemedlem

Skrevet

Jeg har brukt bunad i alle tre dåpene våre og da har babyene været ca 2 mnd gamle... Gått fint å amme også... trøblete blir det uansett med pentøy. Ble overrasket over at jeg fikk på meg bunad (med et nødskrik) når jeg var litt over 3 mnd på vei med minstemann også... Jeg har fått tidlig mage med alle tre så det var bare såvidt, men det gikk jo =)

Ikke sydd ut bunaden eller gjort forandringer på den siden jeg var konfirmant for 18 år siden...

Skrevet

Fødte i januar. Hadde bunad i både dåp og 17. mai, men skiftet til en mer ammevennlig kjole etter 2. amming begge gangene. Veldig greit å ha muligheten til å skifte!

Skrevet

Fødte i august, og har fortsatt for store pupper til å passe bunaden. Ammer fortsatt ja, for til vanlig har jeg virkelig ikke dét "problemet" :)

Skrevet

Jeg fødte for snart 6 år siden, og bunaden passer ikke. Men, det mangler bare 20 cm, så sitter den som støpt igjen ;)

Skrevet

Alle mine tre barn er født i mars/april, og blitt døpt rundt 2 mnd.

Har alltid brukt bunad på 17. mai og i dåpen, men har vært nødt til å justere litt på hempene.

Den sitter ikke helt slik den skal, men det gjør ikke noe.

Amming har jeg løst med å pumpe opp på forhånd og ikke amme i dåpen, men gi på flaske.

17. mai løser jeg med å ha ei flaske melk oppi posen mellom beina til ungen (nypumpet melk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...