SiljeKatrine Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Vi skal ha en privat navnefest for den lille jenta vår Vil gjerne ha tips og idder til hvordan det kan gjøres! Alt fra pynt, musikk, dikt, mat etc til hvem man inviterer, lokale,gave ønsker osv på forhånd takk!
Gjest Mamma til 1+spire2012<3 Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Nå har ikke vi hatt navnefest til frøkna vår, men festen er jo ikke forskjellig sånn sett fra dåp. Pynt, ganske enkelt "jentefarger", ville gjort pyntingen ganske enkel også, og kanksje med noen friske blomster. Vi hadde ikke musikk eller dikt (sparer det til konfirmasjon, for det er jo sånn sett ikke noe ungen vil huske). Til mat hadde vi spekemat (karbonader, medisterkaker, spekeskinke, eggerøre, osv.) og brus/vann/saft til drikke. Kaker var pavlova, sjokoladekake, marsipankake, ostekake og cupcakes. Vi inviterte hele familien på begge sider (foreldre, søsken, nevler/nieser, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn til meg og sambo). Vi ble litt over 40 stk så måtte jo leie lokale deretter, men de fleste lokaler som leies ut har jo plass til rundt 100 stk. Gaveønsker kan jo være alt fra penger, sølvskjeer, bøker, smykker, smykkeskrin, og ellers alt ungen måtte trenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå