Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Det jeg mener blir dere like glad i hunden som resten av familien? Har hørt om og opplevd flere som er helt tussete pga hundene sine. Vi har fått oss hund, har hatt han en stund. En flott, snill og god hund på alle måter, men jeg føler virkelig ikke at den er som et familiemedlem. Jeg er jo glad i han og synes det er mye kos, men likevel, det er en hund. Er dere slike "tussete" hundeeiere? :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Hunden er et medlem av familien. Ergo et familiemedlem. Men han er fortsatt en hund - ikke et menneske.
julibebis12 Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Hunden min er ett familie medlem:) Man blir like gla i den som i alle andre i familien:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Ja og nei. Han er et familiemedlem, og en viktig del i vårt hverdagsliv. Jeg er veldig glad i ham og han gir stor glede. Til en viss grad er jeg "tussete hundeeier". Men nei, jeg er ikke like glad i ham som i de andre som bor her i huset, selvsagt ikke! Det kan jo ikke sammenlignes engang, han er ikke et menneske. Og han kommer jo ikke i nærheten av ungen min og samboeren min. Men det betyr da ikke at jeg ikke er glad i ham, for det er jeg naturligvis!
3 små skatter Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Er mere glad i hunden min enn enkelte familiemedlemmer, så JA han er en viktig del av familien vår.
Mamma med 2 små Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Ja hunden her er ett familiemedlem. blir like glad i hunden. Hun er ikke bare en hund for oss. Og unga er også like glad i hun.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 Jeg har katt, og på en del måter blir det det samme. For det er et kjæledyr med begrenset livsløp. Og dette vet man når man skaffer seg kjæledyr. De lever ikke like lenge som mennesker, hvertfall ikke de vanligste dyrene. Som forelder så skal avkommet leve lenger enn deg normalt sett, men sånn er det ikke med kjæledyr, og derfor får de ikke helt samme plassen som mennesker ellers. Jeg ER kattemenneske, og klarer ikke et liv uten katt. Jeg elsker katten min, bare for å få det med. Han er nå snart 5 år, så jeg regner med at vi begynner å nærme oss halve livet han har med oss. Katten min er en del av familien, men må stille nederst i rang. Han bestemmer ingenting i huset og har lært det at jeg er sjefen, men han får mye kos og har et godt liv Var til dyrlegen i går for den årlige sjekken og vaksinen. Så det er ikke bare hunder av kjæledyr som har en plass i familien Fiskene mine i dammen ute er også viktige for meg, og kaninen vår
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 Absolutt et familiemedlem Hunden min var i familien i 13 år. Hun var en del av flokken Og vi elsket den hunden!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. mai 2012 #9 Skrevet 12. mai 2012 Selvfølgelig er hunden et familiemedlem, og vi er veldig glad i henne, alle sammen. Men, hun er et dyr, ikke et menneske, og stiller i en annen kategori enn oss tobeinte. Selvfølgelig tar vi godt vare på henne, steller og kjæler, men hun vet at hun ikke kan bestemme noe, hun blir aldri mer enn et dyr. Ser ikke at det er noe motsetningsforhold i at bikkja er et dyr og et familiemedlem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå