Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 For en stund siden skulle pappan til sønnen min ha foreldresamtale med sønn og lærer. Dvs. jeg ble tilfeldigvis opplyst av læreren hans at stemor hadde bedt om foreldresamtale ettersom jeg hadde hatt det noen uker før. Det var kun stemor som hadde møtt, hun hadde sagt at pappan ikke rakk hjem fra jobb. Stemor har alltid hatt et markeringsbehov ovenfor min sønn, dukker opp på absolutt alt av tilstelninger, som bl.a. innskriving på skolen, første skoledag osv. Jeg syns forsåvidt det er greit, men når jeg ser meg rundt ser jeg ikke mange andre steforeldre på sånne ting. På første foreldremøte kom hun også alene, selv om jeg også var der. Pappan syns tydeligvis dette er helt greit, for da slipper han å ta ansvar og jobben med å følge opp. Stemor har selv barn fra et tidligere forhold. Men hva syns dere? Er ikke det litt spesielt å komme på en foreldresamtale når du bare er stemor? Kan jeg si til læreren at jeg vil at pappan skal i det minste være med på sånt, ellers får de utsette det om tiden ikke passer for ham?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Det er kun foresatte og foreldre som har foreldreansvar eller vergemyndighet som skal ha informasjon fra skolen. Skolen har ingenting med å gi noe som helst info til en stemor eller en stefar
Tauriel Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 At hun deltar på tilstelninger er sånnset greit siden at hun er en del av faren hans sin familie. Men foreldremøter er da vel litt merkelig at hun får dra på, trodde det var forbeholdt foreldrene (eller eventuelt fosterforeldre/verger)...
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Har 2 barn fra et tidligere forhold. Stefar her har vert avgårde på foreldremøte flere ganger når jeg ikke har kunnet. Nå bor bf 5 timer unna, eller hadde nok han reist. Nå ser jeg på mannen som pappa til barna mine. Min eks. er den biologiske, men det er annen som følger de opp i hverdagen. Om dere har et greit forhold er det kanskje litt merkelig at stemor dukker opp på møter du er. For da kan du jo bare opplyse o hva so ble sagt på møte. Ellers synes jeg at det er helt greit at stemødre/pappaer engasjerer seg. Skulle ønske stemoren til barna mine var litt interessert...
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Her er stort sett stemor alltid med. Men det er fordi jeg har spurt henne om hun kan fordi far er et surrehue av en dåsemikkel som ikke helt er med og som aldri videreformidler ting som også stemor burde vite. Egentlig kan man si at jeg er mamma og stemor er pappa
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Kommer vel også litt an på hvor lenge stemor og far har vært sammen Hvor lenge har hun vært i guttens liv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå