Gå til innhold

Opp i vekt av p-piller :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har gått opp i vekt etter start på pillen? Og hva gjorde dere? Går de bort igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig å gå opp ca 2 kg av p-piller!Men det er vanlig å få mer lyst på mat når en går på slike piller, så viss en holder seg til vanlig kosthold slik en hadde før , er det uvanlig å gå opp mer i vekt pga p-piller!!!!!!

Går bort ved trening å normalt kosthold, slik som vanlig.

Skrevet

Jeg har hatt normalt kosthold og vanlig aktivitetsnivå HELE veien, gikk opp 7 kilo på 8 måneder. Og er redd for at det ikke stopper der. Spiser så å si ikke godis, normale middagsporsjoner osv. Akkurat som før

Skrevet

Jeg tåler ikke p-piller, å det resulterte i 20 ekstra kilo på et blunk. Fikk fullt av vann i kroppen, og este ut. Snakket med legen og hun mente det var noen som reagerte på hormonene (mener å huske at det var det hun sa) i prevansjonsmidler som inneholder dette.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg tåler ikke p-piller, å det resulterte i 20 ekstra kilo på et blunk. Fikk fullt av vann i kroppen, og este ut. Snakket med legen og hun mente det var noen som reagerte på hormonene (mener å huske at det var det hun sa) i prevansjonsmidler som inneholder dette.

Samme her. Man blir IKKE tydelig tykkere i legger og fingre hvis man bare legger på seg 5-6 kilo. Slik at støvlene ikke passer over legger, ringene ikke passer osv. Det er nok vannansamling, jeg reagerer på samme måte. I tillegg til "kjempefint" måneansikt, jaaada. Vet ikke hva alternativ til denne prevensjonen eventuelt skal være...

Skrevet

Samme her. Man blir IKKE tydelig tykkere i legger og fingre hvis man bare legger på seg 5-6 kilo. Slik at støvlene ikke passer over legger, ringene ikke passer osv. Det er nok vannansamling, jeg reagerer på samme måte. I tillegg til "kjempefint" måneansikt, jaaada. Vet ikke hva alternativ til denne prevensjonen eventuelt skal være...

Har ikke brukt p-piller siden ungdomsskolen siden jeg fikk den reaksjonen på de. Har heller ikke brukt annet prevansjonsmiddel, men når jeg skal så har jeg vurdert kobberspiral. Tør ikke å bruke NOE med hormoner i.

Skrevet

Håper virkelig ikke at det fortsetter som dette :(

Skrevet

Nei, jeg la ikke på meg av de. Gikk på Loette i 5 år =)

Skrevet

Jeg tåler heller ikke p-piller, men mitt problem er at jeg blir så uvel at jeg ikke klarer å spise. Gikk NED 10kg på 3uker... =/ Måtte til slutt gi opp all hormonell prevensjon og her sitter jeg med en spreller i magen <3 (som ikke er uønsket på noe vis! =D)

De første pillene jeg gikk på la jeg på meg ca.4-5kg, og de forsvant aldri..eller..ikke før jeg måtte bytte merke pga migrene og ikke tålte hormonene lenger..

Tror det er veldig individuelt hvordan kroppen reagerer på hormonene/p-pillene..

Skrevet

Jeg gikk ned i vekt når jeg begynte på p-piller som 18-åring. Og kvisene forsvant :)

Skrevet

Jeg gikk ned i vekt når jeg begynte på p-piller som 18-åring. Og kvisene forsvant smile.png

Samme skjedde med meg. Gikk på P ring i fjor, og da veide jeg 5 kg mindre enn nå. Kvisene var moderate. Etter denne vinteren uten p piller har jeg gått på 5 kg og ser ut som en kjøttkake. Er i gang med Diane og skal over på Yasmin neste mnd.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...