Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Ingen av dem "makter" ha begge samtidig så skal søskene møtes er de sammen alle 4. Grunnet uoverstemmelser blir det sjelden. Dager som 17.mai feires med hvert sitt barn. Meninger? Er "alt" tillatt idag?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 de skulle aldri hatt unger,spør du meg. snakk om å kun se seg sjøl.....håper de mister ungene.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 de skulle aldri hatt unger,spør du meg. snakk om å kun se seg sjøl.....håper de mister ungene. På hvordan måte skulle de miste barna?
Koala *g07* Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Da sier jeg hjelp. Personer som kun ser seg selv bør få hjelp til å forstå at alt ikke sirkulerer rundt eget ego. Stakkars barn.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Det ville jeg aldri gjort, søsken bør få bo sammen og ha et godt forhold til hverandre. Hvis man på død og liv ikke orker å ha ungene samlet så håper jeg de bor såpass nære at ungene kan møtes ofte likevel.. Her i huset er ungene nært knyttet til hverandre og jeg ville aldri brutt det båndet dem imellom, fordi jeg selv synes det hadde vært slitsomt å ha dem samlet. Da hadde jeg ofret meg de årene det gjaldt..
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Da sier jeg hjelp. Personer som kun ser seg selv bør få hjelp til å forstå at alt ikke sirkulerer rundt eget ego. Stakkars barn. Ja, jeg tenker selv stakkars barn. Problemet slik jeg ser det er at familievernkontor har anbefalt dette. Omsorgen på hvert sitt barn. Idag virker det som at barnas interesser kommer i annen rekke. Har en følelse av at altfor mange lever etter frasen; "har foreldrene det bra, har barna det også bra". Burde en ikke etterstrebe og leve etter det motsatte? Og er det slik at uansett hvor umodne foreldre er så skal en tro at disse foreldrene vet barnas beste. Fordi de kjenner dem best? Er selvrealisering viktigere i dagens samfunn enn å erkjenne egosimen? Og når går egoismen over til reell svikt fra foreldrenes sin side? Ingen barn dør jo av å ikke vokse opp med søsken. Er det dermed greit?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 Det er mange barn som både overlever og er lykkelige uten søsken. Problemet er jo når barna allerede har hatt søsken, da vil det være direkte ødeleggende for dem å bli adskilt!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 Det er mange barn som både overlever og er lykkelige uten søsken. Problemet er jo når barna allerede har hatt søsken, da vil det være direkte ødeleggende for dem å bli adskilt! Så ødeleggende at det bør tas tak i? Eller er det foreldrenes avgjørelse?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #9 Skrevet 12. mai 2012 Det er mange barn som både overlever og er lykkelige uten søsken. Problemet er jo når barna allerede har hatt søsken, da vil det være direkte ødeleggende for dem å bli adskilt! Så ødeleggende at det bør tas tak i? Eller er det foreldrenes avgjørelse? Det er jo vanskelig å svare på uten å kjenne menneskene bak historien. Kan bare snakke for meg selv og min familie, og anta at det vil være noenlunde likt. Jeg tror at hvis foreldrene har en form for oppegående familie eller venner, så vil dette bli tatt opp. Jeg hadde gjort det hvis det var snakk om venner eller familie av meg. Hvor gamle er barna?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #10 Skrevet 12. mai 2012 Det er mange barn som både overlever og er lykkelige uten søsken. Problemet er jo når barna allerede har hatt søsken, da vil det være direkte ødeleggende for dem å bli adskilt! Så ødeleggende at det bør tas tak i? Eller er det foreldrenes avgjørelse? Det er jo vanskelig å svare på uten å kjenne menneskene bak historien. Kan bare snakke for meg selv og min familie, og anta at det vil være noenlunde likt. Jeg tror at hvis foreldrene har en form for oppegående familie eller venner, så vil dette bli tatt opp. Jeg hadde gjort det hvis det var snakk om venner eller familie av meg. Hvor gamle er barna? De er i barnehagealder. Hadde det vært her hadde jeg fått hørt det av familien for å si det sånn;) Familien til disse bryr seg ikke så mye.
Kliko Skrevet 12. mai 2012 #11 Skrevet 12. mai 2012 Tror nok han på familievern kontoret mente at dere skal ha hovedomsorgen for hvert deres barn, men samvær sammen. At det står på papiret at dere er ansvalig for hvert deres barn. Kan aldri i verden tro at en fra FVK har anbefalt delt samvær, for barnas del.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #12 Skrevet 12. mai 2012 Det er mange barn som både overlever og er lykkelige uten søsken. Problemet er jo når barna allerede har hatt søsken, da vil det være direkte ødeleggende for dem å bli adskilt! Så ødeleggende at det bør tas tak i? Eller er det foreldrenes avgjørelse? Det er jo vanskelig å svare på uten å kjenne menneskene bak historien. Kan bare snakke for meg selv og min familie, og anta at det vil være noenlunde likt. Jeg tror at hvis foreldrene har en form for oppegående familie eller venner, så vil dette bli tatt opp. Jeg hadde gjort det hvis det var snakk om venner eller familie av meg. Hvor gamle er barna? De er i barnehagealder. Hadde det vært her hadde jeg fått hørt det av familien for å si det sånn;) Familien til disse bryr seg ikke så mye. Det er jo bare trist... Når ingen andre synes å bry seg, så kan jo kanskje du gjøre noe.Trenger ikke å sette himmel og jord i bevegelse, men snakke med mor eller far, evt høre med barnevernet der barna bor, uten å levere en formell bekymringsmelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå