Gå til innhold

Å drikke hver helg, gjerne begge dager..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller tilhører ikke dette tiden før en får barn? Altså; om en først skal gjøre det.

Og for all del, jeg har vært der bare så jeg ikke får slengt tilbake at jeg er misunnelig eller noe annet sprøtt. Men da var jeg ung, student eller jobbet i utebransjen og full av fart.

En tidligere venninne av meg har tatt helt av, og helt ærlig blir jeg noe bekymret. Torsdagkveld begynte det på facebook at det var krise siden det var fritt for vin. Drakk hele fredag og nå er det påan igjen ser jeg. Hun har barna 50/50 og det er hennes uke. Ville dere sagt noe? Evt hva?

Og bare så det er sagt; hadde det kun vært denne helgen hadde jeg ikke reagert! Grunnen til at jeg skriver tidligere venninne er at kontakten har vært minimal det siste året grunnet at hun aldri kan finne på noe med barna og bare vil møtes uten barn. Som småbarnsmor verken passer det eller er noe jeg prioriterer hver eneste helg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør hun med ungene da om det er hennes uke? Syns ikke noe om det å drikke så mye/ofte når man har barn.

Skrevet

Hva gjør hun med ungene da om det er hennes uke? Syns ikke noe om det å drikke så mye/ofte når man har barn.

Hos besteforeldrene igår til idag og reiser til faren idag istedet for i morgen.

Er bare usikker hvor mye jeg kan bry meg. Tror ikke barna tar direkte skade, men klart: noe tid med moren hadde jo ikke vært feil. De er jo fulltid i bhg hele uken så trenger jo litt tid i helgene med henne. I tillegg jobber hun ikke så "alenetid" har hun jo en del av slik at jeg ser ikke det behovet heller.

Ikke minst er jo all denne drikkingen ikke akkurat bra.

Skrevet

Er helt uakseptabelt etter man har fått barn,for min del så sier det bare at vedkommende ikke er klar for mamma rollen.jeg har kun Drikki en gang siden juni 08. Og er 25 år.

Skrevet

Kommer jo an på hvordan man gjør det. Jeg og mannen drikker stort sett hver helg både fredag og lørdag.

Deler en flaske vin på fredag og tar en eller to drinker på lørdag. Hjemme i vår egen stue :)

Kjenner mange andre som gjør det samme. Noen av de tar gjerne ett glass vin midt i uken også, men det gjør ikke vi.

Er det ut på byen og drikke mye høres det voldsomt ut.

Skrevet

Kommer vel helt an på hvor mye. Er det snakk om fyll og festing, eller er det snakk om mindre mengder? Ser ikke noe galt i å drikke noen glass hver fredag og lørdag, selv om man har barn. I mange land er vin til maten en selvfølge, ikke bare på fredag og lørdag heller.

Skrevet

For min del hørte den typen drikking jeg ser for meg av innlegget ditt, til tiden før jeg fikk barn ja. Egentlig hørte den til tiden før samboer også. Det var da jeg var ung og singel jeg holdt på slik.

Så lenge barna ikke tar skade av det, så bryr jeg meg ikke.

De har det nok godt hos besteforeldrene, og at de drar til faren en dag tidligere går vel også bra.. Det er synd selvfølgelig, om det er slik det er hver gang de er hos moren, men hennes valg.

Hadde hun drukket mens barna var hjemme derimot, så hadde jeg reagert!

En gang jeg var på fest/vorspiel hos en venninne lå barna å sov. Pappan var borte, og vi var et gjeng med jenter som skulle sitte der før vi gikk ut. Jeg klarte ikke å drikke, og kvelden ble meget amputert for min del. Når barna er hjemme holder man seg edru, i allefall en person! Det er min mening...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Skjønner ikke helt at folk har tid og råd til å feste så mye.

Før kunne jeg drikke i to dager og var fyllesyk i en dag. Nå kan jeg drikke en dag og er fyllesyk i minst to dager....

Jeg prioriterer heller ikke penger på fest og fyll. Det var før det ;)

Skrevet (endret)

Hun drikker torsdag , og HELE fredag, da må hun vel ha et alkoholproblem !? Jobber hun ikke ?

Og ellers så er det jo trist at hun absolutt må feste i flere dager når hun har ungene.

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Jeg mener at drikker du deg full 2 eller flere dager i uka, har du et alkoholproblem. Da vil minst 3 dager i uka dreie seg om alkohol, atså fest-fest-fyllesyk, det er mye, bare 4 normale dager i uka. Kan skjønne studenter og andre yngre uten store forpliktelser at de har det sånn en periode i livet, men ikke etter at du har fått familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...