Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2012 #1 Skrevet 12. mai 2012 Scene: Hellerudsletta i nitida en lekker lørdagsmorgen i mai. Kommer kjørende og ser masse ekstrempenisforlengende anleggsmaskiner på min vei, og skjønner at joda, som det ganske riktig står på skiltet: det er anleggsmaskinmesse. Tenker litt sånn medfølende at det må da være litt trist å arrangere messe for noe som bare er for de virkelig spesielt interesserte. Så kommer jeg tilbake i totida og finner ut at de ebesøkende har parkert ned jorder, grøftekanter og antakelig også deler av Plantasjen, det er tjåkk fullt og det er ikke bare menn med konebankerbart og flat rompe med heng, men faktisk damer der også, ser jeg idet jeg kjører forbi. Anleggsmaskiner, faktisk. Det er verre enn frø og blomsterpinner, spør du meg. Vi er rene normaliteten i forhold. Og ja, jeg var innom Plantasjen. Og de har nå kjempefine henge-på-gelenderet-potter, bare så det er nevnt, i sink, til en fin pris også, og potteinnsatsene i dem fås i hvitt, lime, sort og rosa. Jeg har nå fire stykker og mangler da bare (fremdeles) temperaturer som gjør det forestillbart å plante i dem. Først nå skal jeg bare banke spiker gjennom siden de er tette i bunnen og da drukner plantene. I mellomtiden skal jeg kanskje så litt til, tralalalaaaaa...
Babykilo Skrevet 12. mai 2012 #2 Skrevet 12. mai 2012 Dette fenomenet oppstår alt tidlig i mannens liv. Alt fra toårsalderen har jeg observert dem stående å bare kikke. Jo større maskiner, jo større fascinasjon. Jeg har plantet rhododendron, og den blomstrer! På tross av nordavind og sidelengs regn! Sol, sol kom til meg!
Gjest amandine Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 (endret) Det kalles MEF..Motorentreprenørenes Forbund. Ikke spør meg hvordan jeg vet det, men i kraft av mitt ekteskap har jeg vært tilstede på en slik samling. Jeg var riktignok eneste representant for fruer, og hadde en meget festlig og fuktig aften i båt med nydelig servering og mannfolk du ikke kan forestille deg eksisterer. Artig som en engangsforeteelse for 15 år siden.. Endret 13. mai 2012 av amandine
Frenzia Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 Konebankerbart! Den skal jeg slå i bordet med neste gang jeg og gubben har ordspill på bart. Av en eller annen grunn har vi det ofte... Forøvrig kunne jeg fort ha funnet meg en anledning til å dra på en slik messe. Må innrømme at jeg har en fasinasjon for slike maskiner som jeg ikke forstår meg helt på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå