Gå til innhold

Kreditt eller selge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga. Lite å gjøre på jobb om dagen får jeg mindre jobb.. Lønna har gått ned med rundt 6000 kr. de siste mnd. Så nå begynner jeg å merke det på økonomien...

Jeg har svært lite av verdi å selge, eneste jeg har er Wii spillmaskina vår. Har hatt den i 1 år, å sønnen min bruker den svært sjeldent. Han har ds, å vi har iPad. Allikevel får jeg dårlig samvittighet av å tenke på å selge den.

Snart kommer feriepenger og skattepenger, men frem til da må jeg leve litt på kreditt for å få det til å gå rundt. Evt. Selge den så løser det seg.. Er bare noen tusen kr. etter.. Ipaden kan jeg ikke selge, da jeg må ha den til å betale regninger, har ikke data.

I sommer flytter vi med kjæresten min, å han har Playstation. Virker dessuten som det er kulere nå. Han er 5,5 år.

Hva ville dere gjort? Ett par tusen på kreditt, eller selge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når sønnen nesten ikke bruker den og så lenge han ikke har kjøpt den for egne penger så ville jeg solgt den.

Unger har mer bruk for mat enn "tusen" spilleduppeditter

Skrevet

Blir den ikke brukt så hadde jeg lett solgt den. Men så er det ikke helt krise med to tusen på kreditt i noen dager heller, så lenge du betaler tilbake med en gang.

Skrevet

Tror neppe du får 2000 kr for en brukt wii...

Jeg hadde heller tatt 2000 kr i kreditt og betalt tilbake når feriepengene kommer, ingen krise det så lenge det ikke er mer og de snart skal betales tilbake igjen.

Skrevet

Nei kanskje ikke 2000 kr. Men litt får jeg vel for den.. Har 4 kontroller, 2 nun chuk (?), ørten spill og 3 ratt. Eller er det nesten ingenting å hente på det?

Nei, kanskje ingen krise med kreditt i noen mnd. Men jeg liker det ikke... :/

Takk for svarene! Får tenke litt på det..

Skrevet

Hva med å låne av kjæresten?

Jeg ville nok solgt wiien om den ikke blir brukt, tar jo opp masse plass og samler støv, men hadde ikke gjort noe med kreditt heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...