Gå til innhold

Å høre hjertet slå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strever i blant med angst for at hjertet har sluttet å slå (har hatt ma). vurderer å kjøpe angelsouund slik at det ikke går så lang tid mellom hver gang jeg får høre liv. Tenker bruk en fang iuken frem til heg kjenner luv. Noen erfaringer? Til betrygging eller økt angst? Og, når tid kan man høre hjertelyden med stetoskop? Fastlegen har ike doppler, og tror hun snakket om at hun kunne lytte fra ca u16 med sterkt stetoskop. Kan det stemme? Kun som bruker det hjemme? Det er vel uten stråling? Ha en fin lørdag, alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har doppler, og fant hjertelyd første gang i uke 13. Men nå har jeg ikke greid å finne den på et par uker, uke 16 nå... Heldigvis kjenner jeg litt liv, og hører navlestrengen, hvis ikke tror jeg at jeg hadde blitt mer stresset enn om jeg ikke hadde.... Jordmor sleit også med å finne den, men fant etter mye leting.... Tipper jeg har foranliggende morkake, og at det er grunnen....

Uansett, det jeg tenker, er at om man finner hjertelyden hve gang, er det nok en betryggelse, men om man ikke gjør det, er det nok mer en stressfaktor:-)

Skrevet

Jeg har fått beskjed av jordmor om at de ikke anbefaler å kjøpe. I forhold til de apparatene jordmor/ lege har, avgir de en kjøper ofte store mengder stråling og varme. Det er ikke noe sikkert, tror jeg, om dette er skadelig, men det man har sett er at babyen trekker seg unna slike apparater.

I tillegg sa hun at mange kan slite med å finne hjertelyden, noe som kan føre til mer engstelse enn betryggelse.

Har selv hatt ma før, skjønner at du er redd for dette. Selv har jeg valgt å stole på jordmor og ikke kjøpt doppler. Har akkurat vært til kontroll og hørt hjertelyden og det var så verdt ventingen! Jeg gleder meg veldig til hver kontroll og har vel trøstet meg med at ma er skjeldent og at det etter all sansynlighet ikke skjer igjen.

Håper du finner ut av det, og at du snart får hørt den fine lyden! Er kanskje ikke så lenge til du begynner å kjenne liv, hvor langt er du på vei?

Skrevet

Tusen takk jenter! Nå tenker jeg at jeg lar være...om jeg plutselig ikke finner lyden en dag vil det føre til angst. Jeg er 14+0 og førstegangstjeneste, så antar det tar litt tid før jeg får kjene tydelige bevegelser. På innvedig ul ar morkaka på venstee side av livmor, vil eet si forranliggende mirake? Jeg skal til jordmor til uka, så da får jeg høre hjertelyden for første gang :) vært på to ul, men uten å høre lyd. Blir spennende! Og så er det bare to uker til fastlege etter det som kan lytte, da er jeg nesten 17 uker. Og ordinær ul når jeg er 20 uker...og etter det kjenner jeg vel babyen håper jeg :) setter veldig pris på svar, fra begge to :) tusen takk!

Skrevet

Du blir tryggere og tryggere etterhvert! Lynet slår som regel ikke ned to ganger på samme sted! Lykke til med tiden framover, jeg er straks 18 fullgåtte og har kjent liv i et par uker, gled deg til det! Går nok bra skal du se!!

Skrevet

Jeg har bestilt angelsound grunnet MA selv, men er usikker på om det var lurt.. Jeg får den vel i løpet av de neste dagene. Har time hos jordmor 21. mai. Skal uansett bruke den maks en gang i uka.

Jeg tenkte jo ikke på at jeg kommer til å kjenne liv om ikke alt for lang tid :)

Skrevet

Jeg har bestilt angelsound grunnet MA selv, men er usikker på om det var lurt.. Jeg får den vel i løpet av de neste dagene. Har time hos jordmor 21. mai. Skal uansett bruke den maks en gang i uka.

Jeg tenkte jo ikke på at jeg kommer til å kjenne liv om ikke alt for lang tid :)

jammen da kan du ha den i skapet og vite at du har muligheten ;) fælt å være redd....men tenk at vi har albyl i magen! :D
Skrevet

Albyl er baby.....auto correct....

Skrevet

jammen da kan du ha den i skapet og vite at du har muligheten ;) fælt å være redd....men tenk at vi har albyl i magen! :D

Jeg hentet den på posten i sta, det tok 11 dager å få den fra Hong Kong.

Både sambo og jeg har nettopp hørt hjertelyden! Det var supert, har godklump i brystet nå :) Jeg skjønner at man kan fristes til å bruke den hyppig, veldig betryggende. :)

Nei, dette var fint! :D

(og nå legger jeg den vekk.. Hehe..)

Skrevet

Autocorrect altså.. Prøver å få meg i trøbbel hele tida.. :P

Skrevet

Tusen takk jenter! Nå tenker jeg at jeg lar være...om jeg plutselig ikke finner lyden en dag vil det føre til angst. Jeg er 14+0 og førstegangstjeneste, så antar det tar litt tid før jeg får kjene tydelige bevegelser. På innvedig ul ar morkaka på venstee side av livmor, vil eet si forranliggende mirake? Jeg skal til jordmor til uka, så da får jeg høre hjertelyden for første gang :) vært på to ul, men uten å høre lyd. Blir spennende! Og så er det bare to uker til fastlege etter det som kan lytte, da er jeg nesten 17 uker. Og ordinær ul når jeg er 20 uker...og etter det kjenner jeg vel babyen håper jeg :) setter veldig pris på svar, fra begge to :) tusen takk!

Hei, da er du 2 dager foran meg ;) Er 13+5 i dag. Spennende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...