Gå til innhold

Morgenstund har gull i munn..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles ikke sånn i hvert fall :-/ Her har lillemor holdt det gående siden 04:30... Stønn :(

Er litt fortvilet, hun har holdt på med disse grytidlige morgenene en stund nå. Tar gjerne imot tips på hvordan få henne til å sove litt lenger :)

Sånn ser dagen vår ut (8mnd):

Mellom 4 og 5 våkner. Vi prøver å dytte inn smokken, men nytter sjelden.

Ca 5-5:30 gir opp, tar henne inn til oss, får pupp. Noen ganger sovner hun en liten halvtime etterpa, men oftest ikke.

530-6 står opp.

8:00 grøt m banan, og sviskemos til dessert

Ca 9:00-10:30 første lur

Får brødskive litt etter hun har stått opp, ca 11-11:30

Ca 13:30-14:30 lur nr 2

15:00 middag

Ca 17:30 grøt m banan, og sviskemos igjen

18:30 flaske mme

19:00 natta

Hun er tydelig trøtt fra 18:00 tiden, og sovner oftest med engang vi legger henne.

Noen tips?.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Legg henne tidligere. Er hun som du sier tydelig trøtt fra seks er det ingen grunn til å holde henne våken til sju, jobb dere bakover et kvarter av gangen.

Skrevet

Takk Luten :) Men vil ikke det gjøre at hun bare våkne ennå tidligere da?

Mamma er trøøøøøt zzz zzz :(

Skrevet

Jo senere i seng jo tidligere oppe, det er standaren her i huset.

Skrevet

Jøssess, da må jo det prøves da! Får jo vi i oss middag litt tidligere også, så det er win-win dersom det funker :)

Skrevet

Min lille våkner også tidlig, i 5 tiden....noen barn er bare sånn, ikke så mye å gjøre med ;)

Lager en kanne kaffe, kaldt vann i fjeset og klar for ny dag :)

Heldigvis er lille en blid morgenful :D

Skrevet

Det går over... Fattig trøst nå, men like fullt ;)

Skrevet

Søvn avler søvn :) Vi legger jenta vår i 18.30 tiden hver dag og hun sover somregel til 07- 07.30 hver morgen. Før så la vi henne ned i 20 tiden på kvelden, og da ble det morgen klokken 5..

Så, her hjalp det å legge henne ned tidligere på kvelden :)

Skrevet

Ja søvn avler søvn, Hvor bedre dagsøvnen er desto bedre er nattesøvnen.

Ikke holde trøtte barn oppe og ikke vekke sovende barn er en god tommelfingerregel.

Men har du ikke mulighet og sove litt når barnet sover?

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jo senere i seng jo tidligere oppe, det er standaren her i huset.

Sånn har det alltid vært her i huset også.

Skrevet

Her er det også sånn at jo tidligere ungen legges, jo lengre sover hun på morgenen- og motsatt.

Skrevet

Min lille våkner også tidlig, i 5 tiden....noen barn er bare sånn, ikke så mye å gjøre med ;)

Lager en kanne kaffe, kaldt vann i fjeset og klar for ny dag :)

Heldigvis er lille en blid morgenful :D

Heldigvis er min lille en blid morgenfugl også :D Det er nok desverre ikke mor i like stor grad.... :-/ Kommer meg sjelden i seng før 23-24 tiden og sliter med å sove gjennom natten da jeg ofte blir vekket en eller to ganger av at lilletrollet trenger hjelp med å finne smokken :(

HI

Skrevet

Ja søvn avler søvn, Hvor bedre dagsøvnen er desto bedre er nattesøvnen.

Ikke holde trøtte barn oppe og ikke vekke sovende barn er en god tommelfingerregel.

Men har du ikke mulighet og sove litt når barnet sover?

Hun får sove så lengeog ofte hun vil på dagen, men det blir gjerne med de to duppene i varierende lengde.

Men skal prøve å legge henne litt tidligere noen dager nå, håper det funker :D

Desverre sliter jeg med søvn så detfunker ikke at jeg sover når hun sover :( Jeg klarer rett og slett ikke sovne :(

Gjest sug lut
Skrevet

Takk Luten smile.png Men vil ikke det gjøre at hun bare våkne ennå tidligere da?

Mamma er trøøøøøt zzz zzz sad.png

Masse symp for zzzzzzzzzzzzzzzz, men her virka det i hvert fall. Dvs ikke på det barnet som uansett aldri sov, men det virker jo som jenta di sover, bare at det er tidlig morgen. Det andre barnet fikk regulere seg selv tilbake til et tidspunkt det syntes det var trøtt nok, hvilket var mye tidligere enn vi ville ha lagt ellers, og da ble det soving i alle fall til seks og ofte sju... Verd å prøve i hvert fall, for alt før klokka seks er grusomt.
Skrevet

Jeg må si jeg etter å ha lest dette er takknemlig for at snuppa "bare" våkna kl 06.30 idag, selv om jeg ikke var så veldig takknemlig for det akkurat da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...