Gå til innhold

En Bullmastiff en barnevennlig hund? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis dere kan gi hunden det han trenger av stimuli, mat og stell. Så lenge hunder får det de trenger så er alle hunderaser gode familiehunder. (men noen krever hunder krever mer tid enn andre) Sett deg inn i hva hunden trenger før du kjøper deg hund.

Skrevet

Rasen er hvertfall generelt godmodig og grei.

Men saken er at ingen hunder ER familievennlig og barnevennlig, det er noe de BLIR etter nitid sosialisering og trening.

Dessuten er min mening at det er vel så viktig å lære ungene å være HUNDEvennlige, som å lære hunden å være barnevennlig.

Skrevet

Vi har flere slike nabohunder og de virker for meg som nabo veldig barnevennlige. Vi har passet disse noen ganger for ungene syns det er så gøy å gå turerer med de. De to naboene som har slike hunder har begge barn.

Skrevet

Vi hadde bullmastiff da jeg var liten. Bare gode minner :-) Eneste som var et minus synes jeg, var at den var for stor og sterk til at vi barna kunne gå tur med den....

Skrevet

Enig med Lilleva, ingen hunder er barnevenlige. Noen er bare mindre enn andre. Det er ikke så ofte hunder gjør barn noe, men det er igjen sosialisering av hunden og å lære barn respekt for hunden som er viktig.

Det viktigste er at man kjøper hund fordi man tar tid og overskudd til å ta seg av den og gi den turer og stimuli den trenger. Har intrykk at noen kjøper hund fordi barna ønsker seg det eller at det er bra for bant å vokse opp med hund.

Jeg har selv to hunder av mindre rase og det tar mye tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...