Gå til innhold

Noen som har prøvd moxa behandling ved seteleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt litt på nett og funnet ut om noe som heter moxa, som skal gi 20% sjangse for at lillingen snur seg i hodeleie. Dette er gammelt kinesisk urtetriks med å brenne urter og akunktur på tærne om jeg har forstått det riktig.

Men sliter med å finne klinikker som utfører dette, og vil gjerne høre om noen som har prøvd det...

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at de fleste som er utdannet klassisk akupunktør (som regel 3-årig utdanning) kan gjøre dette, så ta en ringerunde og hør rundt omkring. De akupunktørene som har spesialisert seg på fertilitet og svangerskap vil i hvert fall kunne gjøre det.

I Nederland finnes det forskning som viser enda mye høyere tall på vellykket snuing med nåler og/eller moxa.

Lykke til! :)

Skrevet

Vil tro de fleste som driver akupunktur har moxa og. Jeg har iallefall vært borti det mange ganger. Ser du bor i Trondheim? hvis ikke kan jeg iallefall anbefale en som driver med dette i Oslo. www.grothakupunktur.no

Moxa funker fint på mange andre ting og :-p

Skrevet

Signerer Regnbuensbarn. Jeg går til Grothakupunktur nå og får både moxa og akupunktur behandling.

Det ligger på Holtet i Oslo.

Har fått med sånn Moxa sigar til bruk hjemme også.

Har også inntrykk at de fleste akupunktører driver med Moxa også.

Lykke til :)

Skrevet

Hei hei. Jeg har en lengre utdanning innen akupunktur/ kinesisk medisin. Jeg har sett god effekt ved bruk av nål og moxa både i forhold til "snuing" av barn i seteleie og ufrivillig barnløshet. Det er en del som praktiserer dette i Trondheim også, vær obs på at akupunktører ikke har ev vernet tittel, så sjekk seriøsitet. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for tips damer.

Blir litt langt å reise til oslo for dette, iallefall når det nærmer seg termin hehe

Skal på UL i morgen for å sjekke leie, hvis framdeles seteleie så skal jeg begynne å ringe rundt til akupunktører i trondheim.

Men -mammaigjen- hvordan får jeg sjekket seriøsiteten på akupunktører? kan man spørre om skole eller kurs? eller er det ett slags vitnemål

Skrevet

Hei hei! Ja, spør om utdanning og medlemsskap i ulike organisasjoner. Jeg vet av ei som har fordypet seg i svangerskap og fødsler. Tok grunnutdanningen min sammen med henne. Hun har annonse i Byavisen :) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...