Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Har søkt litt på nett og funnet ut om noe som heter moxa, som skal gi 20% sjangse for at lillingen snur seg i hodeleie. Dette er gammelt kinesisk urtetriks med å brenne urter og akunktur på tærne om jeg har forstått det riktig. Men sliter med å finne klinikker som utfører dette, og vil gjerne høre om noen som har prøvd det... Mvh
Roselilly Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Vil tro at de fleste som er utdannet klassisk akupunktør (som regel 3-årig utdanning) kan gjøre dette, så ta en ringerunde og hør rundt omkring. De akupunktørene som har spesialisert seg på fertilitet og svangerskap vil i hvert fall kunne gjøre det. I Nederland finnes det forskning som viser enda mye høyere tall på vellykket snuing med nåler og/eller moxa. Lykke til!
Regnbuens barn™ . Skrevet 12. mai 2012 #3 Skrevet 12. mai 2012 Vil tro de fleste som driver akupunktur har moxa og. Jeg har iallefall vært borti det mange ganger. Ser du bor i Trondheim? hvis ikke kan jeg iallefall anbefale en som driver med dette i Oslo. www.grothakupunktur.no Moxa funker fint på mange andre ting og :-p
Amia Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 Signerer Regnbuensbarn. Jeg går til Grothakupunktur nå og får både moxa og akupunktur behandling. Det ligger på Holtet i Oslo. Har fått med sånn Moxa sigar til bruk hjemme også. Har også inntrykk at de fleste akupunktører driver med Moxa også. Lykke til
Mammaigjen<3 Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Hei hei. Jeg har en lengre utdanning innen akupunktur/ kinesisk medisin. Jeg har sett god effekt ved bruk av nål og moxa både i forhold til "snuing" av barn i seteleie og ufrivillig barnløshet. Det er en del som praktiserer dette i Trondheim også, vær obs på at akupunktører ikke har ev vernet tittel, så sjekk seriøsitet. Lykke til!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2012 Tusen takk for tips damer. Blir litt langt å reise til oslo for dette, iallefall når det nærmer seg termin hehe Skal på UL i morgen for å sjekke leie, hvis framdeles seteleie så skal jeg begynne å ringe rundt til akupunktører i trondheim. Men -mammaigjen- hvordan får jeg sjekket seriøsiteten på akupunktører? kan man spørre om skole eller kurs? eller er det ett slags vitnemål
Mammaigjen<3 Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Hei hei! Ja, spør om utdanning og medlemsskap i ulike organisasjoner. Jeg vet av ei som har fordypet seg i svangerskap og fødsler. Tok grunnutdanningen min sammen med henne. Hun har annonse i Byavisen lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå