Dorrimor ♂♂ Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg har en ettåring som skal starte i bhg i august. Han blir ett år i slutten av august. Han har en storebror på 2 1/2 som vil gå på samme avdeling som han. Jeg har mulighet til å vente med å starte i jobb til i slutten av august, men skal begynne i en ny jobb så jeg vil helst at han ikke får de første to ukene samtidig som jeg er litt stresset i starten av en ny jobb. Jeg ser for meg to mulige alternativer, og jo mer jeg tenker på det, jo mer usikker blir jeg på hva som er best for han: 1) Han begynner i bhg i starten av august og vil da være 11mnd og noen dager. Fordel: Det er i starten av innkjøringsukene i bhg, og det vil derfor være mindre unger, roligere og personalet har mer tid per unge. Ulempe: Han er bare 11 mnd. 2) Starter i midten av august. Fordel: Han er eldre. Ulempe: Mer styr i barnehagen, flere barn å holde styr på, mange unger som er i sine første uker. Vi har et tredje alternativ også, og det er å vente til i slutten av august, men jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg vil bli stresset de først to ukene i en ny jobb (jeg er nyutdannet også, så blir min første jobb), og vil derfor ha mindre overskudd til han og muligheten for korte dager etc. Mannen min kan selvfølgelig ta innkjøringsuka med han, men jeg vil gjerne være helt "mentalt tilstede" de første ukene hans når han kommer hjem, samt at han skal ha korte dager i starten. Så da gjenstår alternativ 1) og 2). Noen tanker anyone?
Gullungen <3 Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Jeg ville uten tvil latt han starte i begynnelsen av august. Han er ikke så mye eldre i midten av august.. Jobber selv i barnehage og vet med sikkerhet at alternativ 1 er det beste. Rolig og fin innkjøring for mamma og lillegutt
TPK Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Ville tatt alt.1. Han blir ikke så mye mer moden på de 2 ukene uansett.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Begynne fra begynnelsen av august. Ha kortere dager. De minste blir så trøtte utpå dagen. Hør med de ansatte når tid dei anbefaller å hente etter den første uken. Den første uken blir jo bare noen timer hver dag uansett. Men etterpå kan det vaere greit fra 9-14 for eksempel eller noe sånt Om han er 11 mån eller 12 mån, det synes jeg spiller ikke så stor rolle midt på sommeren Dette skal gå bra! Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 12. mai 2012 #6 Skrevet 12. mai 2012 Hadde absolut valgt å startet i begynnelsen av august.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå