Gå til innhold

Hvordan er formen? :)


Novembernurkimagen<3

Anbefalte innlegg

Hos meg har kvalmen og total utmattelse i første trimester sluppet taket og jeg har mer energi om enn mindre enn vanlig. Må fremdeles hvile mye og får hodepine om ikke. Det strekker og vokser i magen kjennes det ut som. Mindre desperat på å måtte tisse om natten, våkner fremdeles en gang men begynner å lure på om det mer er av gammel vane nå for er ikke desperat ;) Plages litt av engstelse og gleder meg til å få høre hjertet slå hos jordmor på tirsdag :) ellers et kranglete bekken som låser seg når jeg går, begynte allerede i u7. Og så digger jeg at magen begynner å ta form, selv om det fremdeles er mest å skryte av utover dagen ;) kjenner øverste kant på livmor kanskje 4-5 cm under navlen. Rapport avgitt, sender stafettpinnen videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen er helt fin her:-) alltids godt å legge seg midt på dagen for en liten lur da. Kjennes ut som det vokser litt her å. Litt mensmurring i kanten ved hoftene. Litt mage, men synes best etter jeg får spist litt:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er magen "ute", spesielt lett er det å kjenne den om morgenen. Og om ettermiddagen synes den også mer.

 

Kvalmen har begynt å trekke seg tilbake, matlysten er bedre.

Er slapp og blir fort sliten, men er veldig takknemlig over at det går i riktig retning :)

 

Cowboystrekk er forresten fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bra :-) men må tisse heeeeeele tiden. To til fire ganger om natten og stort sett hver time ellers. Men men. Da får jeg vendt meg til litt usammenhengende søvn da i hvertfall. Har litt hodepine om kveldene hvis jeg har hatt for mye å gjøre om dagen men litt søvn hjelper stort sett :-) elsker å være gravid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En ikke så positiv response herfra... Det er lenge siden jeg logget på her for første gang, men det ble med det pga formen. Har etter 12 uker blitt vesentlig verre og endte med at jeg bestilt legetime for å sjekke at det var liv. Og det var det :) Heldigvis...

 

Men kan vel si det sånn at jeg er oversensitiv for stress og må sove store deler av dagen. Og i kombinasjon med jobb, så slår det litt dårlig ut om dagen.

 

Ellers kan jeg si at jeg egentlig har det bra :) Kvalmen er overveldende på kvelden og halsbrann får jeg av det meste. Men ellers er det bare trøtthet og selfølgelig at dersom jeg er trott eller sliten så blir jeg kvalm...

 

Magen vises ganske bra nå. Så det er flere som har spurt.. Jeg pleier av vane å ikke være så delende av meg på jobben, så det er få som vet enda... :) Skal dele med lederne på torsdag.. Gru gleder meg :9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også dårligere av stress.. Hadde en lang, tøff dag på tirsdag, og da var jeg kvalm med smerter/øm livmor resten av uka :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til jeg nærmer meg 5 mnd. Da gikk det over sist... Håper på det samme denne gang. Er litt lei av kommentarene fra personer som ikke vet hva dat vil si å være dårlig når man er gravid :P

 

Så gleder meg til jeg endelig kan nyte graviditeten. Sist ble jeg ikke lei av å være gravid, ble liksom endelig gravid etter ca 5 og en halv mnd. Før det hadde jeg bare vært dårlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er formen egentlig veldig fin.

fortsatt litt trøtt, men ikke så ille som tidligere...

Kvalmen har sluppet taket, og jeg er ikke på langt nær så sensitiv på lukter lenger.

merker at nå nyter jeg å være gravid, og de små sparkene fra lillegullet i magen.

Har litt stikninger/strekking i magen, men ikke så ille som tidligere, og nå som jeg har hørt hjertelyden flere ganger, så tar jeg det som gode tegn.

Magen begynner å bli veldig synlig, og det er snart ingen tvil om at jeg er gravid, selv for de som ikke kjenner meg...

har fått utrolig dilla på frukt i nærmest alle former og fasonger, og også knaskegulerøtter!

Om dette fortsetter så kommer vel ungen ut som en eneste stor vitaminbjørn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...