Gå til innhold

Inspirert: Hva irriterer deg mest i trafikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer fra ei bygd i Rogaland, der veiene er smale og mange krappe svinger.

Det som irriterer meg borti huttiheiti er proff syklister med logoen østerhus.

de ligger gjerne 4 i bredden og sykker til tider i 2 rekker.

dvs de bruker hele veibanen, ikke slipper de forbi de, de klarer ikke å holde seg til fartsgrensene.

og når du endelig klarer å smyge deg forbi i sneilefart, viser de deg fingen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Folk som ligger klin oppi ræva, folk som ikke vet å bruke blinklys (eller som han jeg en gang kjørte bak og som blinket i hver jævla sving. den var fin ;) ) og biler med lys som er stilt inn feil, ofte med hvitt eller blått lys, så du får dem rett i øya og blir blenda i mørket

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Utenlandske trailere som ligger bak en islagt og snødrevet kveld og blinker med ørtogfjørti fjernlys og tuter med tåkeluren selv om man kjører i fartsgrensa med livet som innsats, og det ikke finnes noe sted å stoppe, fordi busstoppene er ikke brøytet og det ligger ca 30 cm nysnø overalt, inkludert på veien.

Samt andre bilister som ikke tar hensyn, og regner med de er de eneste på veien som har steder de skulle vært og ting de skal rekke, og ikke bryr seg om at andre kanskje vil rekke fram på lovlig vis og med livet i behold.

Skrevet

Syklister her også. Jeg har ikke noe imot syklistene som trener, men det er de syklistene som er biler og plutselig syklister når de kommer til rødt lys og kjører rett ut i krysset. Enten så er man syklist i veien og følger reglene eller så er man syklist på gangfeltet og følger reglene der!

Og folk som ligger feil i rundkjøringen

Skrevet

Samme som Lykkes to første, pluss råkjørere, de som ikke bremser ned når barn er i veikanten og de som kaster seg ut i veien ret foran meg når DE har vikeplikt, så jeg må bråbremse.

Skrevet

* Folk som kjører under fartsgrensen på fine veier.

* Folk som ikke blinker til høyre om de IKKE skal inn i rundkjøringen, slik man tror de skal inn i rundkjøringen, og man blir stående og vente - og kanskje mister sjansen på en stund.

Skrevet

De som kjører i 50 i 60sonen, så kommer 40\50 sonen, og DA gasser de på.. Har de misforstått skiltingen helt eller? Eller de som kjører sent, og når det endelig kommer en fin strekning der man kan kjøre forbi så gasser de på, slik at man ikke får kjørt forbi de..

Folk som legger seg rett i rompa de for å presse deg opp i fart, selv om du kjører over fartsgrensa. Eller blinker med langlysene..

Noe annet som er irriterende er om du mangler en lyspære eller noe, så skal ALLE som kommer imot blinke med lysene for å si ifra, man får jo regel beskjed inni bilen om det, og man vet som oftest om det.. :P

Haha, mye som er irriterende..

Skrevet

- De som ikke blinker når de skal ta av fra en vei, så du som venter på å kjøre ut fra den veien de skal inn på ser åpningen for sent til å bruke den.

- De som sniker når det er innsnevring i veibanene, eller avkjørsle med kø.

- Utenlandske vogntog på sommerdekk.

Skrevet

De som ligger konsekvent 20 km under fartsgrensa, samme om det er 90 el 50 sone. Eller kjører helt feil i rundkjørina og ikke bruker blinklys når de skal ut av den.

Skrevet

Mye av det samme som dere sier, men må legge til syklister som absolutt skal sykle i veibanen og sykler MOT kjøreretningen!

Skrevet

Verste for meg er de som nøler,er fritt frem men neida det kan jo komme en bil..ååå klikko.(gubben er en nøler;-))

Ellers de som kjører 60 i 80 sonen og når det blir 60 sone da skal de kjøre 80,ser det daglig her vi bor.

Gjest Visten
Skrevet

Jeg har ikke så mye til overs for syklister i uoversiktlige 80-soner eller på strekninger med mye trafikk. Jeg vet ikke helt hva det er med disse syklistene som får dem til å tro at de kan ligge midt i feltet uten å slippe bilene forbi over lange avstander... Jeg har noen mil til jobb, og det er ikke kjempegøy når folk på sykkel eller rulleskøyter tar seg til rette på veien i beste morgenrush eller når alle skal hjem fra jobb.

Ellers liker jeg fortsatt ikke folk som tar farlige forbikjøringer og mener det er helt OK fordi bilen de kjørte forbi lå 10 kmt under fartsgrensa. Dersom du tar sjanser i trafikken og noe går galt er det ikke personen i bilen du kjørte forbi som får skylda.

Skrevet

Jeg irriterer meg over "søndagssyklister" som sykler midt i veien og da seeeeeent.. Selv om det er fine bare fortauer rett ved siden av, og siden de sykler sent, kan de jo like gjerne sykle der. Syns de er skikkelig egoistiske idioter.

Bryr meg ikke så mye om kondomdraktsylistene, for de har som regel god fart, og ligger godt i siden. Jeg skjønner at de ikek kan sykle på fortauet..

Skrevet

Folk som kjører småveier når det er kø på hovedveien når det ikke tar noe kortere tid for dem, det eneste de oppnår er å lage køer for oss som bor i området også. (Har irritert meg over det mange ganger når jeg skal hente i barnehagen, noen ganger bruker jeg 15min på å kjøre en strekning som normalt tar 2min.)

De som må ha 30-40meter frem til bilen foran selvom det knapt går fremover. Det eneste de oppnår er at køen går mye lengre bakover og igjen, lager kø for de som skal kjøre av der det egentlig er kø fra.

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

De som ikke vet hva blinklys er

De som bryter vikeplikten

Folk som kjører i 30 i 80 sonen

Folk som ligger midt i veien på smale veier

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det som nok irriterer meg aller mest, er sneglekjørerne. De som aldri i verden har sjans til å bli tatt i fartskontroll, siden de aldri kjører fortere enn at nåla på speedometeret såvidt toucher tallet 80 i 80-sone. Reelt kjører de da i 70-72 km/t. Møkk hakke kjedelig.

Folk som ikke kan å bruke blinklys, og som ikke kan å kjøre i rundkjøring. Har som regel alle disse tre momentene hver dag jeg kjører til jobb, kunne krasja gang på gang hvis jeg hadde stått på retten min. Rett inn i rundkjøringa i innerste felt og svosj! Krysser over og durer rett fram! Livsfarlig for oss som skifter fil før rundkjøringa og som kjører i ytterste felt og som tar for gitt at de som ligger i innerste felt skal kjøre 3/4 gang og ta veien til venstre.

Skrevet

Foreldre som skal levere og har hentet unger i barnehagen. Det er de som ikke stopper når ungene eller andre også står ved overgang og skal over. Det er de som kommer i full fart inn i gata her og ikke overholder 30km. De som tuter og kjefter når det er unger i gata (ja, vi har faktisk en gate som ungene leker i. Siden det ikke er lekeplasser i nærheten så brukes gata her som faktisk nesten ikke er i bruk utover de som kjører til og fra barnehagen kjører på. Stort og smått som sykler og har det gøy sammen)

Jeg storkoste meg når det var kontroll her for litt siden, for det var lang lang rekke med folk som ble stoppet og fikk bot. Vi har veldig mye politi som kjører her i gata, både i politibil og sivil. Dette pga ett hus som holdes under oppsyn. Politiet stopper støtt og stadig og prater med ungene. Forrige uke hoppet politiet tau, så de blir ikke oppfordret til å ikke leke i gata men de har sagt at de ikke burde være i gata når det er henting og bringing i barnehagen siden de kjører som noen griser.

Skrevet

De som ikke benytter seg av forkjørsretten sin, det sinker trafikken innmari siden man må stoppe uansett, før du aner det har tullingen ombestemt seg...

Skrevet

Syklister med kondomdrakt... Jeg har opplevd så mange ganger at de kommer rasende inn i rundkjøringer med høy hastighet. Farlig, farlig...

Og biler opp i rompa! Jeg kjører på en motorvei hver dag og selv om jeg selv kan ligge 20 km over fartsgrensen, så kommer det biler som legger seg helt opp i rompa på bilen min, de blinker og presser seg på. Noen ganger frister det å bråbremse, men jeg kan vel ikke gjøre annet enn å kjøre pent inn til siden og bare satse på at det var en fødene kvinne på vei til sykehuset....

Skrevet

Bor på bygda med uoversiktlig svingete landevei. Opplever daglig møtende bilister som kutter i svingene. Jeg klikker og sitter med hjertet i halsen hver gang. Hvis jeg ikke bråbremser og kaster meg mot grøfta kan jeg garantere at det hadde blitt en del sammenstøt.

Ellers er det mye av det samme som er nevnt

- manglende bruk av blinklys

- ikke overholde vikeplikten

- ligge langt oppi ræva på bilen selv om man kjører fartsgrensa, tom litt over

- ligge i 40 i 60 sona

Og folk som ligger MIDT på veien på vinteren

Gjest sug lut
Skrevet

De som ikke gidder å blinke for de veit jo sjøl hvor de skal. Brenn i helvete!

Skrevet

Folk er rett og slett rare i trafikken.

Jeg er en av dem så holder fartsgrensen på det en er. er det 80 så ligger jeg i 80.

eneste gangene jeg ligger under er om vinteren.. for her i sandnes/stavanger..

Verken satler,strør eller brøyter de veien før det er minst 40 cm, og det ligger 3 biler i grøfta.

og der kom jeg på enda en ting som irriterer meg,,

late folk i vegvesenet...

Skrevet

De som ikke gidder å blinke for de veit jo sjøl hvor de skal. Brenn i helvete!

eller de som ikke vet hvor de skal, og kaster seg inn i hu og hast. rett forran nesetuppen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...