TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Har vært potte tett siden uke 4, og tar nesespray 1-2 ganger i døgnet. Prøver å kun ta før sengetid. Vet jo det ikke er bra, men alternativet er å ikke sove... Har prøvd saltvann, funker ikke. Har prøvd akupunktur, funker ikke... Er det flere alternativ for å unngå nesespray?
Gjest -ia- Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Så dumt at akupunktur ikke funka, var det jeg hadde tenkt å anbefale. Jeg har selv brukt nesespray siden 2006, så jeg har vært ganske hardbarka avhengig. Men nå ønsket jeg å slutte siden jeg er gravid. Jeg hadde tre behandlinger med akupunktur, og vips så var jeg slutta. Kunne nesten ikke tro det selv... Hvor fikk du nålene stukket? Føler forresten veldig med deg, vet hvor jævlig det er å være tett hele tiden...
tre håpefulle Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Jeg selv ble "avhengig" av dette tidligere i svangerskapet. Jeg måtte rett og slett bare kutte ut i to dager, så roet slimhinnene seg og det var over. dette skjedde to ganger, der jeg ikke ble kvitt sprayen i en forkjølelse.. Det gikk to dager begge gangene.. Jeg brukte da mentholatum-krem og hadde i og rundt neseborene, det hjalp. otrivin er verstingen av nesespray, så ikke bruk den. Bruk heller Rhinox..
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2012 Har Rhinox på nattbordet:-) har prøvd å droppe et par netter, men da sover jeg ikke.... Tenker at jeg må på nesespray-rehab når baby kommer:-) Fikk nålene stukket i håndledd, rundt nesa og i panna, samt på utsiden av knea første to gangene. Så prøvde hun i ene fingeren, siden det skulle være i motsatt ende av den banen til nesa... Og i stortåa... Kjente at det skjedde noe, for snørra rant og nøys som et uvær når nålene sto i, men hjalp bare ikke etterpå.... Men nå har jeg blitt forkjølet og, så kanskje det hjelper bare det er over.... Kanskje jeg bare skal ta et par søvnløse netter og se om det hjelpet:-) Skal egentlig ikke klage, er eneste gravidplagen jeg har hatt til nå, og er i uke 16:-) Så egentlig er jeg heldig:-)
Neffi78 Skrevet 12. mai 2012 #5 Skrevet 12. mai 2012 Hvis du må ha nese spray, så ville jeg prøvd om det holder med barne sprayen. Mindre legemiddel, men fortsatt en grei effekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå