Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Jeg er 3. års sykepleierstudent men jeg har et stort øye for etikk. Leser alt jeg kommer over av etikk og nå ønsker jeg å studere det for å kunne bruke det i arbeidssammenheng.. Hva slags studie burde jeg velge?
Gjest peacock Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 kanskje idéhistorie hadde vært noe? http://www.uio.no/studier/emnegrupper/hf/80IDEHIST/ Ellers tror jeg de fleste universiteter har enkeltemner innen etikk, bare å søke på emne :-) UiO: http://www.uio.no/studier/emner/?course-query=etikk&vrtx=search&searchMode=emne Kanskje noe som er relatert til det du allerede har?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 hmm, ja har f eks. veldig lyst til å sitte i et etikkråd eller aktivt jobbe med å synliggjøre etikk i jobbsammenhenger som inngår pasientkontakt. Vil et enkeltemne være nok? Takk for svar forresten
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Snakk med lærerne eller studieveilederen
Gjest peacock Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Om du vil sitte i et etikkråd må du nok ha teorien i orden tror jeg, og da tviler jeg på at et enkeltemne rekker ettersom du har jo bare en bachelorgrad i utgangspunktet... Men du kan jo sjekke bakgrunnen til de som sitter i slike råd idag - bare å sende en mail og spørre om det ikke står på hjemmesiden :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Ja, det var ikke dumt! Jeg tror jeg både vil snakke med veilederen min og sende mail til etikkrådet ved Rikshospitalet! Gjør meg ingen ting å studere bachelor igjen altså, men om det holder med master eller enkeltemne så er det klart bedre
Loglady Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 De har kurs i medisinsk og helsefaglig etikk ved UiO.
geitemarken Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Ja, det er et skikkelig spennende emne. Men om du vil jobbe med etikk med helsefaglig innhold rettet mot pasient kontakt tror jeg at du bør ha en god del praksis og erfaring i feltet i tillegg til evt utdanning. Absolutt en viktig jobb:) Endret 11. mai 2012 av geitemarken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå