Gå til innhold

....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så ufattelig sliten at tårene er ikke langt unna og tankene at jeg aldri skulle fått barn er i hodet til en hver tid. I dag gråt jeg når lillebabyen hadde tissa på bodyen - da må jeg jo skifte alt! Har tre barn med 2 års mellomrom og er enda hjemme med nr 2. Nr 2 og nr 3 sover ALDRI samtidig så får aldri alene tid, heller ikke på kvelden da nr 3 bestandig våkner etter jeg har lagt de 2 første. Han sover nesten aldri uansett, og når han sover er det ikke mer enn 1 time om gangen.

Har en mann som tar sitt ansvar så er jo ikke alene med dem - heldigvis!

Gråter mye og alt er egentlig bare tungt! Føler at jeg ikke nyter babytida og bare gleder meg til barna blir store sånn at jeg kan få sitte i ro mer enn 5 min. Har dårlig samvittighet overfor barna og mann min siden jeg er sur nesten hele tiden, men klarer ikke å være glad!

Lurer rett og slett på om jeg begynner å bli deprimert?

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Synes du skal snakke med legen din eller helsestasjonen om hvordan du har det, jeg. Det er jo en del som får svangerskapsdepressjon, og selv om du kanskje ikke har hatt det før så kan du jo ha fått det etter sistemann kom. Uansett kan det være godt å få snakket med noen utenforstående om det som kanskje kan hjelpe deg også.

Se i tillegg om du kan finne en god akupunktør. Det at du er sliten etter tre såpass tette svangerskap er helt naturlig, og mange har veldig god effekt av akupunktør for å få igjen krefter etter fødselen. Akupunktur kan også være til god hjelp mot depressjon.

En annen ting er at når du er så sliten så er det veldig lett å begynne å spise veldig mye søt mat, mat som gir deg "energi" veldig raskt - men som gir deg blodsukkersvigninger og dermed gjør deg mer sliten etterpå. Se derfor om du greier å få i deg sunn mat gjennom dagen slik at du ikke blir mer sliten pga feil mat.

ønsker deg masse lykke til videre! :)

Skrevet

Vet hvordan du har det. Har også tre barn under 5 år.

Har perioder der alt føles jævlig, tungt og ekstremt slitsomt!!

Folk sier at man må nyte denne tiden fordi den går så fort! Yeah right! Synes den har vart i evigheter og har enda noen år igjen siden minstemann bare er 8 mnd.

Har konstant dårlig samvittighet. Føler jeg skulle hatt fire ekstra armer. Fet verste er søvnen, mangel på søvn!!! Forstår godt de bruker det som torturmetode!!

Vi har også veldig sjelden avlastning da alle bor langt unna. Føler meg rett og slett kvalt mange ganger!

Vi får bare satse på at det går over etter hvert og at barna vil ha glede av hverandre i årene som kommer.

Men må si jeg gleder meg til når jeg bare kan nyyyte det å ha tre barn...

Skrevet

Hva med å ha nr 2 i barnehage? Jeg har også 3 barn på under 4 år, og det er tøft, men barnehagen har vært til hjelp sånn at jeg holder hodet over vannet, føler at jeg får kost med minsten og får litt overskudd til å være en god mamma resten av dagen..

Klem til deg!

Skrevet

ja, skulle jo nyyyte min siste baby, men er ikke så enkelt når man er utslitt hele tiden og babyen nesten ikke sover! Han sovner tilslutt av, men sover i 5 min og så like opplagt igjen, men han blir jo fort trøtt og må bæres i søvn for så å våkne etter 5 min igjen osv...føles ut som at jeg bruker hele dagen på å få han til å sove :(

Skrevet

Hva med å ha nr 2 i barnehage? Jeg har også 3 barn på under 4 år, og det er tøft, men barnehagen har vært til hjelp sånn at jeg holder hodet over vannet, føler at jeg får kost med minsten og får litt overskudd til å være en god mamma resten av dagen..

Klem til deg!

har fått plass i august og må si at jeg gleder meg til at hun skal begynne i barnehage :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...