Gå til innhold

Hvordan er dette hos dere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nok ikke penger nok til å være med på den karusellen der. Eller ønsker ikke å være med på den galleien, om jeg så hadde hatt pengene.

 

Her er det cubus, h&m, litt arv og litt loppemarked, og aller helst handler vi på salg. Det er mye hummer og kanari i skuffene til ungene, når det gjelder klær i alle fall. Lar også ungene kle seg selvså da blir det enda mer hummmer og kanari.

 

Men de er nok en refleksjon av meg selv, selvstendig og egenrådig, og kler meg som jeg selv ønsker innenfor det jeg evner. Men som en status er det ikke.

 

Er jo naturlig at ungene blir litt kopier av foreldrene da det er foreldrene som handler for dem (i alle fall de minste) og man kjøper jo helst det man liker best.

Er jo også naturlig at ungene kopierer foreldrene også når de blir litt eldre, da man tross alt blir sosialisert inn i det miljøet/den familien man lever i.

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Det har vi ikke økonomi til heller. Regner ikke med at klærne/merkene dette gjelder er Bergans, reima osv. hahaha :P

 

Jeg har faktisk aldri tenkt over det en gang. Jeg er opptatt av at barna har gode og behagelige rene klær. Kunne hevet på hele klær også, men etter at storesøster har 3, ja max 3 bukser igjen uten hull på knærne etter konstant utedress sesongen er over, forteller at jeg har senket kravene for det :o

Skrevet

Jeg ser forskjell på mine barn og min søsters barn, og det som er forskjellen, er vår klesinteresse. Hun er interessert i stil og klær. Jeg er det ikke. Her er det bevegelse og velbehag som teller, mens hennes barn skal ha stil.

 

Jeg ble faktisk litt sjokkert da jeg så hennes barn i gensere med trykk på magen ;) For hun liker det egentlig ikke. Og da jeg fikk jente(før henne), så mente hun at rosa var en grusom farge og at rødt var MYE finere. Gjett hva jenta hennes bruker? Jo, bare rosa ;)

 

Jeg bruker ikke mine barn som noe som helst slags statussymbol. De får finne seg selv, og bestemmer ganske mye selv i hva de vil ha på seg, og hvilken frisyre de vil ha. De er selvstendige mennesker, og det er de som skal leve i sin kropp. Jeg rettleder og oppdrar på andre plan, som oppførsel, skolearbeid og slikt.

 

Jenta mi er 11 år, og har ønsket seg sminke. Så da kjøpte jeg skikkelig sminke i duse farger(hun liker ikke sterke), og så bruker hun det når hun har lyst. Hun vil ikke bruke det på skolen enda, så alt er helt flott ang dette :) Jeg bruker lite sminke selv, og ikke hver dag.

Skrevet

Det står jo ikke at det bare er dyre sosseklær. Artikkelen sier vel heller at vi som foreldre liker å vise hvem vi er gjennom klærne til barna. Noen kler dem som barbiedukker, noen går med plantefargede økologiske ullklær, mens andre liker å vise at de er nøkterne og ikke vil skille seg ut, og dermed handler på cubus og H&M. Her vi bor er det stort sett av den siste varianten. Men det er viktig å vise at en vil ha praktiske klær også. Yttertøyet som sko og dresser er hovedfokuset til de som har barnehagebarn.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

På en måte så viser jeg status både gjennom mine klær og hennes klær. Jeg viser, tror jeg, med klærne at vi ikke har sånn flust med penger (H&M, Linedx osv.), at jeg er opptatt av gjenbruk og gjerne arver (klær med noen lapper her og der) osv.

 

Vi alle viser, mer eller mindre, litt status gjennom hvordan vi velger å kle oss.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Datteren min er alltid ren og pen i klærne, men jeg syntes de har masse fint på HM så kjøper nesten alt der. Men jeg syntes det er moro å sette sammen antrekk til vesla, men de skal være komfortable det er viktigst er så mye fine billige komfortable klær!!

 

Hun har forøverig en god del merkeklær også, hun er første barnebarnet og har 8 besteforeldre der 6 av de liker å handle inn til henne og kjøper merkeklær.

Dette ber jeg ikke om, men bruker med glede. Jeg bruker mye arveklær til henne også bla. klær fra jeg var liten.

 

Men jeg kler henne ikke opp til å vise noen rik status, jeg kler henne kult, men ikke etter noen sosial status..

Skrevet

Jeg liker godt å kle snuppa opp i klær jeg syns er tøffe og stilige, men de skal være behagelige også..

Skrevet

Hehe, det stemmer nok litt her. Ikke noe særlig med status, og jeg handler ofte klær i kjedebutikker, men ser helst at han går i klassisk pene klær som aldri gå av moten. Samme stil som jeg vil ha, samtidig som han kan ha på seg noen søte bodyer\tskjorter med bilder av Ole brumm, mikke mus eller noe for å bryte opp.

 

 

Jeg eier egentlig ikke stil, og skulle gjerne vært mer klassisk, men er jo mye lettere å kle han opp enn meg selv. :P Hvertfall når han er så liten at han ikke bryr seg..

Skrevet

Ja da viser vi ihvertfall vi at vi er gjennbruks mennesker :) Omtrent alt ungene har er arvet.

 

Ikke det at jeg er en "hai" på at det må være gjennbruk, men det har bare blitt sånn, siden vi har plutselig fått en del å arve av. Så klart jeg bruker hele pene klær :)

 

Ellers hadde jeg nok vært typisk lindex, fretex, h&m menneske.

Skrevet

Det er da helt umulig å ikke la barna representere seg selv! Man kan ikke skru av seg selv når man handler inn, utstyrer og kler på barna. Ser det som en selvfølge at man bruker barna for å fortelle et eller annet om seg selv - ubevisst eller bevisst.

Skrevet

Jeg har ikke noe behov for at barna mine skal være noen stilikon, ei heller at vi skal se rike ut. Det er vi heller ikke, helt normale. Men her kjøper jeg så godt som kun merkeklær fra innerst til ytterst omtrent. Når jeg snakker merkeklær mener jeg ikke gant, burberry og andre diverse "sossemerker", kjøper heller ikke parajumpers til barn akkuratt, men typisk skandinavisk design, Miniature,Wheat,Poppy rose, Memini, katvig,Nova Star Rohde, Ticket ,bisgaard og masse annet. Klærene kjøper jeg fordi de er fine, behagelige og har god kvalitet, Klærene jeg kjøper arves til småsøsken og venninners barn etter det:-) Koster littegrann ekstra der og da men det er fort innspart når det kan brukes så lenge og varer til alle barna mine:-)

 

Jeg bryr meg ikke i hva andre kler barna sine i, men jeg syntes såklart litt synd i barna når jeg hører foreldre si at de ikke gidder kjøpe nytt bukser til ungene sine selv om de er for korte, er jo bare å ta en strømpebukse under! Så har foreldrene selv dyre klær og kjører dyre biler men ungene får i fillete klær og manger gode dresser, sko og lange nok bukser.Har et par slike foreldre i barnehagen og det må jeg si jeg syntes er skammelig!

 

Ellers må vel alle få handle der de vil:-) Og hvor mye de vil, bryr meg fint lite:-)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Her går det i arvetøy, H&M, Cubus,Ellos osv.. Mest arvetøy, så den stemmer ikke her du ;)

Her kler vi ungene så de holder varmen på kalde dager og får kjøle seg ned på varme dager, ingen barbi, ingen "sossegutt" ikke noe som helst, kjøper klær fordi de passer til økonomien, og de ser fine ut, men det meste er jo arvetøy, så vi bruker det vi får ;)

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Datteren min er alltid ren og pen i klærne, men jeg syntes de har masse fint på HM så kjøper nesten alt der. Men jeg syntes det er moro å sette sammen antrekk til vesla, men de skal være komfortable det er viktigst er så mye fine billige komfortable klær!!

 

Hun har forøverig en god del merkeklær også, hun er første barnebarnet og har 8 besteforeldre der 6 av de liker å handle inn til henne og kjøper merkeklær.

Dette ber jeg ikke om, men bruker med glede. Jeg bruker mye arveklær til henne også bla. klær fra jeg var liten.

 

Men jeg kler henne ikke opp til å vise noen rik status, jeg kler henne kult, men ikke etter noen sosial status..

8 besteforeldre?? Er det ikke oldeforeldre man har 8 av?

Skrevet

Datteren min er alltid ren og pen i klærne, men jeg syntes de har masse fint på HM så kjøper nesten alt der. Men jeg syntes det er moro å sette sammen antrekk til vesla, men de skal være komfortable det er viktigst er så mye fine billige komfortable klær!!

 

Hun har forøverig en god del merkeklær også, hun er første barnebarnet og har 8 besteforeldre der 6 av de liker å handle inn til henne og kjøper merkeklær.

Dette ber jeg ikke om, men bruker med glede. Jeg bruker mye arveklær til henne også bla. klær fra jeg var liten.

 

Men jeg kler henne ikke opp til å vise noen rik status, jeg kler henne kult, men ikke etter noen sosial status..

8 besteforeldre?? Er det ikke oldeforeldre man har 8 av?

 

Hvis besteforeldrene er skilt og har nye ektefeller, blir de jo en god del fler..

Skrevet

Jo selvfølgelig viser jeg hvem jeg "hvem" familien min er med klærene og utsyret vi vi har,

Vi er helt vanlig familie med ikke fult så god råd, og handler der etter.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Datteren min er alltid ren og pen i klærne, men jeg syntes de har masse fint på HM så kjøper nesten alt der. Men jeg syntes det er moro å sette sammen antrekk til vesla, men de skal være komfortable det er viktigst er så mye fine billige komfortable klær!!

 

Hun har forøverig en god del merkeklær også, hun er første barnebarnet og har 8 besteforeldre der 6 av de liker å handle inn til henne og kjøper merkeklær.

Dette ber jeg ikke om, men bruker med glede. Jeg bruker mye arveklær til henne også bla. klær fra jeg var liten.

 

Men jeg kler henne ikke opp til å vise noen rik status, jeg kler henne kult, men ikke etter noen sosial status..

8 besteforeldre?? Er det ikke oldeforeldre man har 8 av?

 

Hehe Nope ikke i vår familie, bf har mamma+stefar og pappa+stemor samme har jeg det ble 8 det gitt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...