Gå til innhold

Hvor mye gi i konfirmasjonsgave til naboer og venner av ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Konfirmasjon i huset her, men lurer veldig på hva som er normalt å gi til naboer og venner av ungen som skal konfirmere seg.

Meg og min mann lurte på 100-200kr, men så kom moren til jenta og sa at vi hvertfall måtte gi 300kr. Så nå ble vi i tvil her. Har ikke lyst til å gi veldig mye mindre enn hva andre gir tilbake, men over 300kr syns jeg var vel mye.

Videoannonse
Annonse
Gjest meg mamma?
Skrevet

Jeg har gitt 200 kroner

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Konfirmasjon i huset her, men lurer veldig på hva som er normalt å gi til naboer og venner av ungen som skal konfirmere seg.

Meg og min mann lurte på 100-200kr, men så kom moren til jenta og sa at vi hvertfall måtte gi 300kr. Så nå ble vi i tvil her. Har ikke lyst til å gi veldig mye mindre enn hva andre gir tilbake, men over 300kr syns jeg var vel mye.

Vi har gitt 200.

Stod også i avisa her tidligere i mai om hva som var "vanlige" summer for konfirmanten å få, og da stod det naboer og bekjente (venner av foreldre): 200, så tok det som en tegn på at vi ligger ca på normalen ;-)

Skrevet

"moren til jenta og sa at vi hvertfall måtte gi 300kr."

Kom moren til jenta å SA det til dere?? Hvis jeg forstår det rett, så var det veldig frekt!?

Jeg hadde gitt 200. Maks.

Skrevet

"moren til jenta og sa at vi hvertfall måtte gi 300kr."

Kom moren til jenta å SA det til dere?? Hvis jeg forstår det rett, så var det veldig frekt!?

Jeg hadde gitt 200. Maks.

Glemte å skrive at jeg er ste-mor til jenta som skal konfirmere seg her i huset. Men jenta er her i huset nå, så her hun skal skrive kortene til sine venner.

Takk for svar. Da tar vi 200kr her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...