Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Om noen har meldt en familie til barnevernet skriftlig og anonymt. Kan de da finne på å ta fingeravtrykk av brevet for å finne ut hvem den anonyme melderen er? Jeg meldte på grunn av ekstremt mye gråt i naboleiligheten Gutta er 3 og 5 år, og det er både dag og natt...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Er du seriøs? Du vet åpenbart ikke stort om politiets ressurser! Hvorfor skulle de gjøre det?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Nå må du ta deg sammen. Politiet er da ikke ute etter å finne deg. Bare senk skuldrene..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Nå må du ta deg sammen. Politiet er da ikke ute etter å finne deg. Bare senk skuldrene.. Beklager, men hele familien stod nettopp på døra og truet meg her. Og de skulle anmelde meg, og de sa advokaten kom til å kreve meldingen for å finne fineravtrykkene mine. Og jeg ligger tynt ann i følge dem
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Nå må du ta deg sammen. Politiet er da ikke ute etter å finne deg. Bare senk skuldrene.. Beklager, men hele familien stod nettopp på døra og truet meg her. Og de skulle anmelde meg, og de sa advokaten kom til å kreve meldingen for å finne fineravtrykkene mine. Og jeg ligger tynt ann i følge dem Det er bare tull. Hva skal de anmelde deg for? Det er ikke forbudt å melde fra til barnevernet dersom man har mistanke om at noe er galt - derimot er det forbudt å la det være. Slapp av, de har absolutt ingen ting på deg, med mindre du har diktet opp noe usant.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Ikke bekymre deg Hi, for det første kan de ikke anmelde deg for å ha anmeldt dem, og for det andre så gidder ikke politiet gjøre det Men dette hørtes veldig ut som en utenlandsk familie?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Nå må du ta deg sammen. Politiet er da ikke ute etter å finne deg. Bare senk skuldrene.. Beklager, men hele familien stod nettopp på døra og truet meg her. Og de skulle anmelde meg, og de sa advokaten kom til å kreve meldingen for å finne fineravtrykkene mine. Og jeg ligger tynt ann i følge dem Hvis de truer deg, er det de som ligger tynt an!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 HI Kan bare si som så, finner de ut at det er meg, så ligger jeg tynt ann!!! Da er det bare å pakke sammen å finne en hemmelig adresse faktisk. Er redd, så håper ikke barnevernet respekterer det er anonym melding.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 HI Kan bare si som så, finner de ut at det er meg, så ligger jeg tynt ann!!! Da er det bare å pakke sammen å finne en hemmelig adresse faktisk. Er redd, så håper ikke barnevernet respekterer det er anonym melding. HI, du kan slappe helt av. Advokaten kan ikke kreve brevet utlevert, og politet kommer absolutt ikke til å sjekke det for fingeravtrykk. Det er lov å melde anonymt til barnevernet. De har absolutt ingen ting de kan ta deg på! Derimot så høres det jo ut som om det var en grunn til å anmelde, de virker ikke gode! Hvis du er redd, synes jeg du skal kontakte en advokat selv om vurdere en anmeldelse.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Du trenger ikke engste deg for fingeravtrykk:-) Kommer aldri til å bli sjekket. Og truer de deg, prøv å få tatt det opp på mobilen eller noe, så drar du og anmelder dem. Er det alvorlig nok, og din frykt er berettiget, kan de bli ilagt besøksforbud og du kan evt få voldsalarm ( skal litt til). Så er det sånn at de aller fleste som kommer med trusler gjør bare nettopp det. Som regel skjer det ikke noe, men kan jo ikke garantere for din bestemte situasjon. Men erfaringsmessig har de aller fleste det mest i kjeften! Når det er sagt er de bra du bryr deg og melder fra! Altfor mange som ikke gjør det dessverre.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Eneste måten de kan finne ut hvem du er er om det blir sak om omsorgsovertagelse for da må du vitne
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Og jeg som skrev siste er politi:-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Eneste måten de kan finne ut hvem du er er om det blir sak om omsorgsovertagelse for da må du vitne Må man vitne når ikke barnevernet vet hvem den anonyme melderen er? Hvordan skal de finne ut av det? Fingeravtrykk?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Eneste måten de kan finne ut hvem du er er om det blir sak om omsorgsovertagelse for da må du vitne Ikke hvis det er en anonym melding.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #16 Skrevet 11. mai 2012 Eneste måten de kan finne ut hvem du er er om det blir sak om omsorgsovertagelse for da må du vitne Ikke hvis det er en anonym melding. Også ved anonym melding
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #17 Skrevet 11. mai 2012 Eneste måten de kan finne ut hvem du er er om det blir sak om omsorgsovertagelse for da må du vitne Ikke hvis det er en anonym melding. Også ved anonym melding Hvordan mener du BV skal finne ut hvem melder er, hvis det er en anonym skriftlig melding?
Tabitha Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 En Bv-ansatt som dessverre var i hjemmet vårt, sa at det av og til ringte folk fra kommunen til dem, og da prøvde de å gjette hvem det kunne være.... Mest for underholdningens skyld virket det som. Det er ikke sikkert naboene vet sikkert at du HI sendte meldingen, men de truet deg for å se om du innrømmet det. Generelt er det lett å avsløre seg når man som nabo skal sende en "anonym" melding, fordi man avslører kunnskap som bare de nærmeste naboene kan ha. F.eks, hvis du skrev i meldingen at barna skriker dag og natt, er det noe som en tilfeldig forbipasserende neppe kan vite. Med mindre noen går forbi der hele tida.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #19 Skrevet 11. mai 2012 Høres ut som de gamle naboen min. Far kjeftet døgnet rundt, barna skriker. En gang var det så ille at jeg måtte ringe politiet. Vet ikke hva som skjedde videre, men det roet seg. Så flyttet de.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #20 Skrevet 11. mai 2012 "Privatpersoner kan melde saker anonymt til barnevernet. Det vil si at de varsler barnevernet om at de er bekymret for et barn, men ønsker at deres egen identitet holdes hemmelig for den familien det gjelder. Sett fra barnevernets side er det ønskelig at folk står fram. Men selv om folk vil være anonyme, har barnevernet plikt til å undersøke saken på vanlig måte. Barnevernet kan gi anonymitet, men det kan ikke frita folk for vitneplikt når saken skal behandles i fylkesnemnda eller i domstolene. Da må det oppgis hvem som har meldt saken." http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/veiledninger_brosjyrer/2001/barnevernet---til-barnets-beste.html?id=87701
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #21 Skrevet 11. mai 2012 Det som man bør være obs på når man melder anonymt, er at gjeldende familie alltid har innsynsrett i papirene sine. Derfor kan de lese den anonyme meldingen. Hvuís det står noe der som bare en nabo kan vite, vil det være lett for dem å legge sammen 2 og 2. Jeg ville kontaktet bnvn og politi for å fortelle hva du har vært utsatt for og si at du er redd. Du kan ringe de å dikuterer også dette anonymt.
Gjest peacock Skrevet 11. mai 2012 #22 Skrevet 11. mai 2012 Hei, samboeren min er politi. Han sier du skal ringe til politiet (02800) om de har truet deg på døren. Om de ikke rykker ut blir det uansett loggført, og da står du bedre i fall noe mer skulle skje fremover. Neste gang de skriker på natten ringer du også politiet. Huff, så kjipt, HI. Men de kan altså ikke anmelde deg for å ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet! Som noen skriver over her har du plikt til å melde fra om du har mistanke om omsorgssvikt.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #23 Skrevet 11. mai 2012 Tror dei går på dei som bor i nabolaget for å finne ut kven som har sendt den bekymringsmeldingen. TIPSE er som #22 skriver anmeld dette.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #24 Skrevet 11. mai 2012 HI: Familien har anmeldt (meg) tror jeg, de sa det er persontrakasering. Og nå skal advokat får tak i fingeravtrykkene. Det er det jeg lurer på, kommer politiet til å gjøre noe slik + barnevernet kan de gi brevet for å finne slik ut? Orker ikke mer bråk, har tenkt å melde de i mange mnd, men ikke turt. Nå angrer jeg som en hund
Gjest peacock Skrevet 11. mai 2012 #25 Skrevet 11. mai 2012 Nei, ingen advokater vil prøve på dette. Nei, politiet gjør ikke dette. Nei, barnevernet går ikke med på dette. å melde de til barnevernet fordi du er bekymret for barna er ikke persontrakassering. Derimot er det trakassering å stå på døren å true naboene. Ring politiet Nå! Og blir det mer bråk, om det så er skrikende barn på natten eller truende folk på døren, ringer du politiet med en gang. Og du kan gjerne fortelle naboen at om de ikke ser å pelle seg bort fra døren din med én gang har de politiet på døren sin om ikke lenge. Husk på at om det tidligere er loggført at du har følt deg truet av naboen skal det mindre til at politiet rykker ut om det skjer igjen. Ikke ring nødnummeret, ring 02800 - det er tips-telefonen til politiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå