Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #27 Skrevet 11. mai 2012 som ser på amming av barn over 1 år som ekkelt og flere ser på det som incest??! Hva i h&%¤# ?? Sier vel mer om dere som har den tankegangen enn om mødre som ammer til barnet er 2 - 3 år fordi det faktisk er den naturligeste tingen i verden å mate barnet sitt. Og i tillegg er det ANBEFALT å amme til 2 årsalderen og mange land over det fordi det finnes ikke noe bedre og sunnere for barnet!! Hvordan har dere skapt den tanken i hodene deres lurer jeg på?? Skam dere! Kvalmt! Er ikke mye respekt å hente for forskjellige syn på dette forumet. Jeg er en av de som mener at man gjerne må amme så lenge det passer hver enkelt. Jeg ammet selv mine barn til de var rett over året, da var det nok for min del siden jeg var tilbake i jobb og endel borte på kveldstid. Likevel syns jeg det blir merkelig å kalle de som mener noe annet for "syke pervohoder" Litt voldsomt kanskje? Er det ikke mer "voldsomt" å kalle de som ammer 2 åringer nærmest for incestforbrytere? Forskjellen ligger i det du selv skriver. Det er forskjell på nærmest, siden jeg hittil ikke har sett en eneste person som har skrevet at de som ammer 2 åringer faktisk er incestforbrytere.
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. mai 2012 #28 Skrevet 12. mai 2012 er for faen meg ikkje alle som får til å amme.. men for all del dere som får det til kjempe bra, men ikkje gidd å trykk oss ned som ikkje får dette til... utdanning eller ei, det kan skje den beste... så hjertens enig!
Gjest Gul stjerne Skrevet 12. mai 2012 #29 Skrevet 12. mai 2012 MME er en "grei" erstatning for morsmelk....? Nei, det er en topp erstatning for morsmelk
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #30 Skrevet 12. mai 2012 MME er en "grei" erstatning for morsmelk....? Nei, det er en topp erstatning for morsmelk nr 10 her som skrev det. Ja, topp erstatning da om det skal være så nøye hehe
håpefull<3 Skrevet 12. mai 2012 #31 Skrevet 12. mai 2012 skulle jeg ammet en treåring hadde jeg aldri gjort det blant folk i hvert fall ! har aldri ammet da vi enda ikke har lykkes med å beholde i noen.av svangerskapene, så jeg har null erfaring. men når venninnene mine kan pumpe seg for at babyen skal få morsmelk hvis de er borte eller noe, hvorfor kan man ikke pumpe melk da i stedet for at en stor unge skal ligge å tygge på brystene til mamman ? i mine øyne er det helt forkastelig å amme til barnet er tre, og det har ingen ting med perverse tanker å gjøre. det er bare sykt.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #32 Skrevet 12. mai 2012 Jeg synes at 2 -3 åringer ikke er babyer lenger, å ser derfor ikke et reelt behov for å amme når de er så store. At folk fortsatt velger å amme til de er 2-3 må de for all del gjøre, men da er det kun for kos... Ikke kom å fortell meg at det er en nødvendighet..? Ja jeg synes det høres rart ut for det er jo ikke noe man ser ofte akkurat. At det er naturligste i verden? Bæsje er faktisk enda mer naturlig, men regner ikke med at vi liker å prate om eller se på hverandre når vi bæsjer... Uansett hvor kos det faktisk er å bæsje!! Ha ha Folk gjør akkurat som de vil i mine øyne, men ikke tving meg til å synes å amme en 2-3 åring er naturlig. For meg er ikke det naturlig, men for deg er det. å ja jeg har høyere utdannelse hvis det er viktig for denne diskusjonen(noe jeg synes er tåpelig å dra inn uansett), for hva man synes er naturlig og ikke kommer ikke fra utdannelse!!! Men lykke til med amming for dem det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #33 Skrevet 12. mai 2012 som ser på amming av barn over 1 år som ekkelt og flere ser på det som incest??! Hva i h&%¤# ?? Sier vel mer om dere som har den tankegangen enn om mødre som ammer til barnet er 2 - 3 år fordi det faktisk er den naturligeste tingen i verden å mate barnet sitt. Og i tillegg er det ANBEFALT å amme til 2 årsalderen og mange land over det fordi det finnes ikke noe bedre og sunnere for barnet!! Hvordan har dere skapt den tanken i hodene deres lurer jeg på?? Skam dere! Kvalmt! Jeg ammet sønnen min til han var 23 mnd.. sluttet dog å amme han offentlig når han var rundt 12 mnd, fordi jeg fikk noen rare blikk.. men vi koste oss og jeg ville aldri ha vært den tiden foruten. sunt for han og for meg
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #34 Skrevet 12. mai 2012 skulle jeg ammet en treåring hadde jeg aldri gjort det blant folk i hvert fall ! har aldri ammet da vi enda ikke har lykkes med å beholde i noen.av svangerskapene, så jeg har null erfaring. men når venninnene mine kan pumpe seg for at babyen skal få morsmelk hvis de er borte eller noe, hvorfor kan man ikke pumpe melk da i stedet for at en stor unge skal ligge å tygge på brystene til mamman ? i mine øyne er det helt forkastelig å amme til barnet er tre, og det har ingen ting med perverse tanker å gjøre. det er bare sykt. Hvis det ikke har noe med perverse tanker å gjøre, hvorfor er det sykt da?
OnTheRun Skrevet 12. mai 2012 #35 Skrevet 12. mai 2012 Jeg ammet mine i 9 mnd, 8 mnd og 12 mnd. Den siste syns jeg var altfor lenge, men han ville det sånn. Jeg personlig fatter ikke hva store barn skal med pupp i land der man har næringsrik mat å spise. For meg er der heller ingenting naturlig med å amme er stort barn. Jeg syns det har vært en befrielse å slutte å amme hver gang, og finner det rart å tenke på at noen faktisk ønsker å ha et barn som går og snakker hengende i puppen. Men helt greit at andre tenker annerledes altså.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #36 Skrevet 12. mai 2012 som ser på amming av barn over 1 år som ekkelt og flere ser på det som incest??! Hva i h&%¤# ?? Sier vel mer om dere som har den tankegangen enn om mødre som ammer til barnet er 2 - 3 år fordi det faktisk er den naturligeste tingen i verden å mate barnet sitt. Og i tillegg er det ANBEFALT å amme til 2 årsalderen og mange land over det fordi det finnes ikke noe bedre og sunnere for barnet!! Hvordan har dere skapt den tanken i hodene deres lurer jeg på?? Skam dere! Kvalmt! Er ikke mye respekt å hente for forskjellige syn på dette forumet. Jeg er en av de som mener at man gjerne må amme så lenge det passer hver enkelt. Jeg ammet selv mine barn til de var rett over året, da var det nok for min del siden jeg var tilbake i jobb og endel borte på kveldstid. Likevel syns jeg det blir merkelig å kalle de som mener noe annet for "syke pervohoder" Litt voldsomt kanskje? Er det ikke mer "voldsomt" å kalle de som ammer 2 åringer nærmest for incestforbrytere? Forskjellen ligger i det du selv skriver. Det er forskjell på nærmest, siden jeg hittil ikke har sett en eneste person som har skrevet at de som ammer 2 åringer faktisk er incestforbrytere. Jeg synes ikke forskjellen er så stor. Når man kobler amming av barn sammen med incest og ekkelt så sier man indirekte at de som ammer gjør noe ekkelt og driver med incest.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #37 Skrevet 12. mai 2012 som ser på amming av barn over 1 år som ekkelt og flere ser på det som incest??! Hva i h&%¤# ?? Sier vel mer om dere som har den tankegangen enn om mødre som ammer til barnet er 2 - 3 år fordi det faktisk er den naturligeste tingen i verden å mate barnet sitt. Og i tillegg er det ANBEFALT å amme til 2 årsalderen og mange land over det fordi det finnes ikke noe bedre og sunnere for barnet!! Hvordan har dere skapt den tanken i hodene deres lurer jeg på?? Skam dere! Kvalmt! Er ikke mye respekt å hente for forskjellige syn på dette forumet. Jeg er en av de som mener at man gjerne må amme så lenge det passer hver enkelt. Jeg ammet selv mine barn til de var rett over året, da var det nok for min del siden jeg var tilbake i jobb og endel borte på kveldstid. Likevel syns jeg det blir merkelig å kalle de som mener noe annet for "syke pervohoder" Litt voldsomt kanskje? Er det ikke mer "voldsomt" å kalle de som ammer 2 åringer nærmest for incestforbrytere? Forskjellen ligger i det du selv skriver. Det er forskjell på nærmest, siden jeg hittil ikke har sett en eneste person som har skrevet at de som ammer 2 åringer faktisk er incestforbrytere. Jeg synes ikke forskjellen er så stor. Når man kobler amming av barn sammen med incest og ekkelt så sier man indirekte at de som ammer gjør noe ekkelt og driver med incest. som ser på amming av barn over 1 år som ekkelt og flere ser på det som incest??! Hva i h&%¤# ?? Sier vel mer om dere som har den tankegangen enn om mødre som ammer til barnet er 2 - 3 år fordi det faktisk er den naturligeste tingen i verden å mate barnet sitt. Og i tillegg er det ANBEFALT å amme til 2 årsalderen og mange land over det fordi det finnes ikke noe bedre og sunnere for barnet!! Hvordan har dere skapt den tanken i hodene deres lurer jeg på?? Skam dere! Kvalmt! Er ikke mye respekt å hente for forskjellige syn på dette forumet. Jeg er en av de som mener at man gjerne må amme så lenge det passer hver enkelt. Jeg ammet selv mine barn til de var rett over året, da var det nok for min del siden jeg var tilbake i jobb og endel borte på kveldstid. Likevel syns jeg det blir merkelig å kalle de som mener noe annet for "syke pervohoder" Litt voldsomt kanskje? Er det ikke mer "voldsomt" å kalle de som ammer 2 åringer nærmest for incestforbrytere? Forskjellen ligger i det du selv skriver. Det er forskjell på nærmest, siden jeg hittil ikke har sett en eneste person som har skrevet at de som ammer 2 åringer faktisk er incestforbrytere. Jeg synes ikke forskjellen er så stor. Når man kobler amming av barn sammen med incest og ekkelt så sier man indirekte at de som ammer gjør noe ekkelt og driver med incest. Greit, så kan det hende at noen ser på det som incest, selv om jeg ikke kan tenke meg at det er så mange som mener det. Mener fortsatt at takhøyden for andres meninger ikke er særlig høy her. Man må kunne mene forskjellig uten å kalle hverandre det ene og det andre, og dette gjelder begge parter. Jeg er selv av den oppfatning at amming av friske unger over året ikke er nødvendig rent fysisk sett, men har ikke problemer med verken å amme selv eller å se at andre gjør det utover den alderen. Klart det da er for kosens skyld. Hender at jeg savner å amme toåringen, selv om vi sluttet når han var ca ett år. Sluttet fordi det var praktisk vanskelig å gjennomføre lenger, OG for at jeg følte et press fra familie og venner (også barnas far, min mann) om at det var på tide å slutte. Skulle det bli et barn til, så tror jeg faktisk at jeg kommer til å amme lengre, hvis barnet vil.
håpefull<3 Skrevet 12. mai 2012 #38 Skrevet 12. mai 2012 skulle jeg ammet en treåring hadde jeg aldri gjort det blant folk i hvert fall ! har aldri ammet da vi enda ikke har lykkes med å beholde i noen.av svangerskapene, så jeg har null erfaring. men når venninnene mine kan pumpe seg for at babyen skal få morsmelk hvis de er borte eller noe, hvorfor kan man ikke pumpe melk da i stedet for at en stor unge skal ligge å tygge på brystene til mamman ? i mine øyne er det helt forkastelig å amme til barnet er tre, og det har ingen ting med perverse tanker å gjøre. det er bare sykt. Hvis det ikke har noe med perverse tanker å gjøre, hvorfor er det sykt da? nei si det... synes bare det er ekkelt å se et stort barn ligge klistret inntil morens pupp, når andre store barn klarer å spise selv. en baby som blir ammmet er i mine øyne normalt, mens et barn som er såpass gammel og enda ammer er sykt, uten at jeg kan forklare hvorfor. men å koble det med incest er enda sykere! sånn har jeg aldri tenkt på det, bare så det er sagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå