Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover de i barnehagen? Når klokken? Er dette en fast sovetid for alle barna?

Hvis barnet ikke sover i barnehagen, sover det i så fall når barnehagedagen er over? Hvor mye sover barnet ditt totalt sett i løpet av døgnet?

Jeg har en gutt som akkurat har fyllt to år. Han begynner i barnehagen i august, og vil da være 2 år og 3 mnd. Sovetiden på dagen har nå flyttet seg fra klokken 12 til mellom 13 og 14. Noen ganger senere enn det også. Da sover han 1-2 timer. Lurer litt på hvordan dette blir til høsten. Slik jeg opplever han nå, så trenger han en hvil i løpet av dagen. Totalt sett sover han 12-13 timer i løpet av et døgn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har gått i 2 forskjellige barnehager og begge gangene har hun fulgt barnehagens rutine på soving etter bare et par dager..

Det er egentlig helt utrolig at jenta som absolutt nekter å sove på dagen når hun er hjemme med meg har ingen problemer med å sove 2 timer de dagene hun er i barnehagen :/

Men hvertfall, rutinene som har vært i begge barnehagene er at ungene sover fra etter lunch, omtrentlig kl 12 og frem til ca kl 14.

Dette har da vært for ungene mellom 18mnd og 3år.

Hun sover ca 11 timer sammenlagt i døgnet. Når hun sover på dagtid så sovner hun sjelden før 21-22 tiden på kvelden (hun blir lagt kl 19.30 okke som). Når hun ikke sover på dagen så er hun i seng kl 19.30 og som regel så sovner hun innen 10 minutter.

Dette har hun gjort siden hun var ca 2år gammel, hun fyller 3 om et par måneder.

Skrevet

Hun sover i bhg enda. Ikke alltid hun sover på dagen hjemme.

De legger barna etter lunsjen kl 11(så det blir ca 12), jeg har bedt om at mitt barn blir lagt først for hun bruker laaaaaang tid på å sovne og sover dermed mye lengre enn de andre barna. Men sånn time messig sover hun vel 1 1/2 til 2 timer i bhg.

Hadde en periode da hun var 1- 1 1/2 år at hun måtte sove litt etter bhg også, for hun var sliten. Hadde ingne problemer med å få lagt henne etter det.

Hun legger seg mellom 7 og 8.(kommer an på om hun har vært i bhg evt sovet på dagen hjemme) Og som regel sover hun til 7-8.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet (endret)

Hun sluttet å sove på dagen rett før hun ble 2 år.

Hun legger seg omkring kl 19, og sover til ca kl 07 neste morgen. Så det blir mer eller mindre 12 timer i døgnet.

Endret av Kira med en av hver
Skrevet

Jenta mi sluttet å sove på dagen en mnd før hun fyllte 2 år. Det hender hun får seg en liten dupp på rundt 15 min på vei hjem, men det er ikke ofte. Hun legger seg klokka 19, men kan styre litt. Noen ganger har hun ikke sovnet før etter 20. Så våkner hun alt mellom 07 og 08.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Vi får bare se hva om skjer med dagsovingen til høsten. Mye kan forandre seg i løpet av sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...