Gå til innhold

Til dere med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hund har du? hvor mange? hvor ofte får de tur og hvor lange er de turene som regel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en stk blanding mellom Golden og Samojed.

Går turer kanskje 2-3ganger i uken ca 5km.

Men vi bor veldig landlig så han er ute å springer hele dagen.

Skrevet

Har Berner Sennen, går tur stort sett 3 ganger om dagen. Han er mye ute ellers også, men da ligger han stort sett på verandaen eller plenen og bare slapper av

Skrevet

Har Dobermann. Før jeg fikk barn gikk jeg 15 min tur før jobb, ca en time (mye løs i skogen så lenge det ikke er båndtvang) etter jobb og liten tissetur før det var natta. Har også langt bånd i stor hage så hunden har mulighet til å være ute om hun ønsker det så lenge det er noen hjemme.

Nå som jeg er i permisjon blir det flere lengre turer, men har vært mindre på tur uten bånd da jeg har gått steder der jeg kan gå med vogn og der er det ofte mye folk. Hadde jeg hatt en annen rase hadde hunden sikkert vært løs, men er så mange som synes hunden er skummel og da må jeg som eier respektere det og ha henne i bånd.

Om sommeren vil hunden helst være ute så lenge det er sol, så da ligger hunden på verandaen hele dagen og soler seg!

Skrevet

Vi har en Breton (fuglehund).

Vi går tur 5-6 ganger i uka, men hun har et stort inngjeret uteområde hun løper mye på mange ganger om dagen. Turen varer fra en halv til to timer. De dagene hun ikke er på tur leker vi ekstra med henne på uteområdet, og driver med mer trening på triks og slikt.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vi har en blanding mellom rottweiler, schæfer og labrador.

Hun går en liten tur på ca 10 min med en gang vi står opp rundt klokken syv. Ettersom jeg er hjemme i permisjon nå, så får hun en lang tur etter lunsj. Varierer litt mtp været, men opp mot 2-3 timer ved siden av barnevognen. Hun får også en kortere tur etter at vi har spist middag, og en tissetur rett før vi legger oss.

Vi har stor inngjerdet hage, så hun er også mye ute der. Spesielt på sommertid. I tillegg har de fleste av naboene også hund, så vi har ofte "play-date" i en av hagene ;)

Skrevet

Vi har en Lhasa Apso. Søt, sosial, og bedagelig liten sjel :) 3 små turer i parken holder i massevis per dag, selv om vi ofte går på litt lengre turer også (med lengre så mener jeg over en halvtime).

Skrevet

Vi har en Shetland Sheepdog tricolor (Sheltie) ser ut som en liten Lassie. Går tur ca. 1,5 t hver dag.

Har heldigvis stor hage så slipper bare ut ellers i løpet av dagen :)

Skrevet

Ikke for å hugge hodet av deg, men jeg mener at en hund bør få gå tur hver dag.

Stakkars hund som får så lite tur mener jeg

Skrevet (endret)

Neida, det er ikke synd i hunden :) Jeg mener også han skulle hatt mer turer, men det varierer ifra uke til uke, noen uker får han tur hver dag, flere ganger om dagen. Andre uker bare etpar ganger i uken.

Men det er mye mer enn turer som bestemmer om hunden har det bra eller ikke :)

Endret av Tullsjura
Skrevet

Vi har en rottweiler. Går selvfølgelig tur flere ganger hver dag :) 3-5 ganger, kommer ann på hvordan vi jobber den dagen. Men hun får hvertfall tur på morgenen, tur på ettermiddagen og tur på kvelden.Tiden på turene varierer, men morgenturen blir som regel kort om vi begge har dagvakt, ca 30 min. Turene etter jobb er lengre fra 1-3 timer. Har en av oss kveldsvakt blir morgenturen mye lenger.Kommer ann på om vi drar opp i skogen eller om vi er i parken og trener. Hunden trenger både fysisk og mental stimulering.

Vi har ikke egen hage så vi er tvunget til å ta med hunden ut på tur, dvs vi kan ikke bare slippe den ut i hagen å la den løpe der. Men hunden vår hadde uansett ikke klart seg med å stå ute i en hage en hel dag, da hun trenger daglig stimuli som en hage ikke kan gi henne.

Skrevet

Vi og har shettland sheppdog, har ikke hage , så en tur med en gang jeg står opp ca.kl.07, da er det 15-30 min, også om kvelden va.1 time el mer, mye ut og inn på veranden og ser på livet, av og til men hundeklubben i skogen , da går de løse og leker, han har en venn som omrtent like gammel (1 mnd eldre) og same rase så de leker Så fint:-), noen ganger får jeg ikke gå ut, hvis faren ikke heime og dattra vil ikke gå med oss ,

så nå skal jeg prøve tredmøllen, som Cesar Millan anbefaller, ellers blir lille vennen min så rastløs og masete, kjekt når han er sliten etter turen

derfor ville jeg ha han- får å komme mer UT og Gå!!!

Skrevet

vi har berner sennen, og den går tur snitt 5 dager i uka tenker jeg. Av og til en tur, av og til to. Ellers går den løs her på gården, og "turer" mye for seg selv.

Turen er på mellom 5 og 12 km.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan hund har du? hvor mange? hvor ofte får de tur og hvor lange er de turene som regel?

Har en hund.

Storpuddel tispe.

Vi går turer når det passer seg slik :)

Vi har åpent område her så hun går mest løs ute og løper mye rundt :)

Hjernetrim er viktigere :)

Skrevet

Neida, det er ikke synd i hunden :) Jeg mener også han skulle hatt mer turer, men det varierer ifra uke til uke, noen uker får han tur hver dag, flere ganger om dagen. Andre uker bare etpar ganger i uken.

Men det er mye mer enn turer som bestemmer om hunden har det bra eller ikke :)

Det er helt fiktig! Er ikke antall turer om dagen som bestemmer hunden har det bra eller ikke :)

Så lenge den får flydd fra seg og beveget seg fritt hver dag er det ingen grunn til å bekymre seg av det :)

Det er hjernetrim som er viktigst og at de får rørt på seg som nevnt over slik at det ikke blir helseskadelig!

Men at man må gå tur hver dag er det ingen fasit på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...