Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert? ang facebook...engelen vår :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du reagert negativt og syntes det hadde vært spesielt hvis statusen til en bekjent av deg på facebook en dag var noe alà "savner deg,lille engel" etc.?

Termindagen til skatten vår kommer opp om 2,5 mnd..... jeg har så vondt hjertet :( tenker ikke å skrive det for å få sympati, men jeg har en stor klump i magen som jeg trenger å få ut... mistet i uke 13 hvis det har noen betydning. kun familie og nære venner vet noe..

Er jeg helt fjern som fortsatt tenker på engelen vår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Negativt? Nei. Men om jeg ikke visste hvorfor, hadde jeg selvsagt lurt på hva du mente.

Har selv mistet i uke 14, så jeg vet at det ikke er så lett å glemme.

Klem

Skrevet

Du er ikke fjern som tenker på barnet dere mistet, men du er fjern om du legger en kommentar om det på fb!

Skrevet

Hadde man mistet etter uke 20 så kunne jeg skjønt det, men i uke 13? Hadde syntes det var litt sært......

Skrevet

Når det "kun familie og nære venner vet noe" så er det snålt å plutselig legge det ut på FB

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg syns man skal gjøre det som føles riktig for en selv i en sorgsituasjon, men siden det ikke er så mange som vet om aborten må du nok regne med å få en del spørsmål - takler du det?

Jeg hadde nettopp termindato for tvillingene jeg mistet i uke 12, og det var en tung dag jeg delte med de få som vet, men hadde ikke behov for å dele det med alle.

Skrevet

Jeg er vel dum da, som fikk den tanken. Ble kanskje litt vel emesjonell av å se begravelsen til Alexander Dale Oen, og tårene trillet både for han og engelen vår.

Synes forresten noen av svarene fra abbère viser lite empati, og er overrasket over hvor kalde enkelte er.

Skrevet

Nei det syns jeg blir rart...

Særlig hvis ikke folk vet det, annet enn de nærmeste.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er vel dum da, som fikk den tanken. Ble kanskje litt vel emesjonell av å se begravelsen til Alexander Dale Oen, og tårene trillet både for han og engelen vår.

Synes forresten noen av svarene fra abbère viser lite empati, og er overrasket over hvor kalde enkelte er.

Du er ikke dum, men du stilte et spørsmål og da kan du ikke bli sår over at du får andre svar enn du ønsket.

Jeg syns stort sett du fikk fine, men ærlige svar jeg...

Skrevet

Spørs hvor stor vennelista di er. For meg er ikke dette noe å dele med sine 300 nærmeste venner, men om du bare har nære og kjære er det ikke noe merkelig å dele.

Skrevet

Jeg synes HI fikk noen krasse svar fra abb, men det er jo typisk de feige av abb`erne.

Sender deg en klem HI <3

Skrevet

Dere sier abb-ere, hva er det? Her inne vet jeg om både dibbere (din-baby-ere) og bimmere (barn-i-magen-ere). Men ABB? Minner for mye om terroriestens forkortelse.

Svar til HI: om alle på fb vet om det så kan du jo dele det. Hvis ikke, så ville jeg latt være, eller skrevet et innlegg med begrenset tilgang til kun de som vet om det. Ellers vil jo "alle" få vite om det på det viset, og det blir jo liksom litt "feil" hvis ikke de har fått beskjed fra før av, og folk vi begynne å lure og kanskje snakke, evt spørre åpent på profilen din, og det er kanskje ikke helt den responsen du ønsker. Noen vil jo kunne tolke det som at det barnet du har i magen nå har dødd feks. Så ville tengt meg godt om. Men trist er det, helt klart, må være forferdelig å miste barnet i magen.

Skrevet

Hvorfor skulle du gjøre det? Hva på face kan endre situasjonen din, som forøvrig utvilsomt er en vond opplevelse..

Abb'ere, wtf??

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Syntes ikke du har fått krasse svar, men du spør og du har fått mange ærlige svar.

Jeg hadde stusset på om du la det ut. Hadde det skjedd helt nylig hadde jeg vel ikke reagert like mye. Men jeg syntes det hadde vært rart om en av mine fb venner hadde lagt ut det.

Jeg skjønner det er vondt og at du ikke glemmer, men det er jo desverre ikke uvanlig å miste, man må prøve å komme seg over det og det kan du umulig bli bedre av å legge på fb. Da hadde ejg tenkt det var for å få sympati selvom du sier det ikke er det, noen annen grunn for å legge det ut for "offentligheten" kan jeg ikke se.

Hva er Abbere?

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg ville ikke ha lagt en sånn status på FB. Kanskje man ikke skal logge inn på FB på en sånn dag i det hele tatt, men heller omgi seg med virkelige mennesker som kan gi annen trøst enn digitale hjerter og smilefjes.

Men: enhver eier sin egen sorg og sin egen prosess. Hvor lenge den varer eller hva slags uttrykk den får, er ikke opp til andre å bedømme eller sensurere.

Skrevet

Jeg synes folk skal få lov til å bearbeide sorgen sin slik de selv ønsker det. Og når man ser mange av statusene på FB, er dette ingenting å henge seg opp i etter min mening.

Skrevet

Hva er abbere????

Skrevet

Skjønner godt at du er trist, og at du blir vemodig, og at det kan være ønskelig å dele det med noen, men du må tenke over hva slags vennekrets du har på facebook, og hva slags forhold du har med de du har kontakt med der. Hadde jeg sett noen av mine kontakter legge ut noe slikt, så hadde jeg vært redd for at vedkommende hadde totalt mistet bakkekontakten.

Jeg tror også at jeg i et svakt øyeblikk hadde hatt et ønske om å sørge åpent om noe slikt, men jeg håper for guds skyld at jeg hadde holdt det til her inne på BiM.

Skrevet

ABB= Anonyme Dibbere

Jeg synes du skal skrive hva du føler på FB

Fikser du alle spørsmålene, så er det ikke noe problem..

Men vil du ikke svare eller at folk skal SNOKE, så bør du la være.

Skrevet

Burde heller ha en annen forkortelse enn ABB. Usj!!

Jeg vet egentlig at sorg ikke kan sammenlignes og at mye spiller inn på hvordan man sørger etc. Men jeg syns likevel det hadde vært veldig merkelig om en skrev sånt om en spontanabort i uke 13.. Dessverre..

Skrevet

Får vondt i meg av å se at du skriver at du er dum som fikk den tanken, basert på negativ respons fra enkelte. :(

Personlig synes jeg du skal få skrive akkurat hva du måtte ønske på din status, men når folk skriver slike ting stilles det ofte spørsmål, venner kan bli bekymret og jeg tror du må være forberedt på en del spørsmål.. :)

Må ha vært forferdelig å miste den lille engelen! å du/dere må takle smerten på deres egen måte! Klem <3

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Jeg kommer ikke til å poste noe på fb.

Ble bare så fryktelig trist under begravelsen til Dale Oen, og har liksom ikke fått grått skikkelig ut før nå :(

Skrevet

jeg ser jeg kom til skade for å skrive abb`ere - det var selvsagt kun en skrivefeil, en b for mye. Beklager.

Skrevet

Hadde man mistet etter uke 20 så kunne jeg skjønt det, men i uke 13? Hadde syntes det var litt sært......

Nå var det da ingen som spurte om du hadde empati for andre mennesker, men om hun burde legge det på facebook.

Kan tenke meg at du ikke er den personen vennene dine løper til først om de trenger noen å støtte seg til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...