Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 Gutten min på straks 5 år ble full i kløende prikker i går. Jeg tenkte vannkopper med en gang, men så ble jeg usikker på om det kunne være klø-neller i stede (allergisk reaksjon på noe) siden det ikke var blemmer. Jeg snakket med svigerinnen min som er sykepleier og kan dette, og hun mente at så lenge det er masse prikker over hele kroppen, så er det nok vannkopper. Det går visst også i området nå. Men jeg synes det er så rart at det ikke er noen blemmer, er det ikke det som liksom er vannkopper? Tok et søk på google nå, og leste på andre barnesykdommer bare sånn for sikkerhetsskyld og synes nesten beskrivelsen til røde hunder passer bedre. Prikkene blir f.eks bleke når jeg trykker et glass mot dem. Eneste er at guttungen er vaksinert, og denne barnesykdommen er jo nesten utryddet i Norge. Er det vannkopper selv om det ikke er blemmer tror dere? Eller kan det være noe annet?
Gjest Ziva Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Tok noen dager før søta fikk blemmer på sine prikker.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2012 Tok noen dager før søta fikk blemmer på sine prikker. Ok Trodde blemmene skulle komme med en gang jeg. Da stemmer det sikkert med vannkopper. Han klør godt i hvertfall. Husker du hvor mange dager det gikk før din sluttet å få nye prikker? Gutten min har over hele kroppen, bortsett fra i ansiktet. Håper han sipper å få i ansiktet.
Gjest Ziva Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Hun fikk vel totalt 20-30 prikker, 4 i ansiktet og resten mest på rygg og mage. Kløen ja det var en kamp. Hun klarte å klore på den ene i ansiktet, den satt akkurat ved overleppen og irriterte henne nok mest. Prøvde å smøre på hvitvask, men det var tydligvis værre enn selve vannkoppene Så det ble ikke noe av det, tilbød eurax men ikke snakk om. Men potetmel blandet med vann skal lindre like bra som hvitvask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå