Gå til innhold

Bør jeg "bekymre" meg for vekta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å denne gangen handler det om bekymring motsatt retning :)

Regner med jeg kan ta det med ro, men vil gjerne høre hva andre mener.

Da jeg ble gravid gikk jeg ned 3 kilo, bare helt av seg selv for jeg var ikke dÅrlig pÅ noe slags vis. Jeg har nÅ "fÅtt" tilbake de tre kiloene og er enda ikke over startvekta.

Er jo jublende glad for dette egentlig, men det som fÅr meg til Å tenke er at jeg er gravid i 23 uke med tvillinger.... hadde trodd jeg skulle legge pÅ meg MYE mer.(skjønner at kiloene vil komme etterhvert altsÅ)

Jeg spiser som jeg gjorde før graviditeten og rører meg kanskje litt mindre sÅ forstÅr ikke helt dette :)

Er overvektig i utgangspunktet da, kanskje dette er med Å pÅvirker?

Burde jeg være bekymret eller bare fornøyd? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilu87
Skrevet

Ingen grunn til å bekymre seg, så lenge babyene vokser som de skal :)

Skrevet

Ingen grunn til bekymring, ungene tar det de trenger fra "reservelageret". Regner med du blir fulgt tett med ultralyd??

Hvordan går det med deg, forresten. Fulgte deg i spenning da dere reiste og opererte. Alt ser fint ut? Også med den minste av tvillingene, har hun tatt innpå??

Skrevet

Jada, det er jo UL hver uke så får jo høre der om det er noe galt med veksten til barna, men klarer liksom ikke å la være å bekymre seg da vet du :) :)

Med oss går det bra, med alle tre :D Den lille har nå straks tatt igjen søsteren, størrelsesforskjellen er nok ikke mer uvanlig enn det bruker å være til tvillinger.. De sier at det nå kan kalles et vanlig tvillingsvangerskap...så hærlig å slippe å bekymre seg lengre :)

Skrevet

Åh, sÅ bra da!! Tenk sÅ flinke de er i dag. =) Er selv glad jeg lever i dag og ikke for 100 År siden.

Med førstemann gikk vannet i uke 32, uten at fødselen startet. Ble satt i gang i uke 34. For 100År siden hadde vi vel fÅtt alvorlig infeksjon begge to.

Med nummer to sÅ fikk jeg kraftig blødning da livmor ikke trekte seg sammen. SÅ jeg ville nok ikke overlevd for 100 År siden. I tillegg er jenta mi, som da ble født, hjerteoperert, sÅ heller ikke hun hadde levd mange mÅnedene..

Takk og pris for vitenskapen, sier bare jeg!!

Skrevet

ingen grunn til bekymrin! jeg gikk ned 12 og 11kg i mine svangerskap, og var på det tynneste jeg noen gang har vert i uke 25 med første..

det kom på igjen før jeg var ferdig, pluss litt ekstra ;) så mellom uke 25-40 la jeg på meg 15kg (mye vann de siste to ukene) og 16 kg på andremann etter uke 23.. så totalt hadde jeg lagt på meg 3 og 5kg i mine svangerskap, som er lite når babyene veide 3200g og 3800g... men det kom på alt som hadde frosvunnet og jordmor sa aldri noe om at det var bekymringsverdig i forhold til baby og at det er like vanlig å gå ned masse som å gå opp masse før en kommer i mål.. :)

Skrevet

Var på kontroll i dag og jordmor reagerte ganske med det samme da hun registrerte vekten. Er 24 uker på vei med tvillinger og magen er enorm allerede. Men vi snakket rundt det og da vi kom fram til fin vekst på barna og at jeg kjenner bevegelser masse, så ble konklusjonen at det bare er positivt.

Men.....regner med det kommer nok kg på før jeg er ferdig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...