Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #1 Skrevet 11. mai 2012 slikkert litt slemt å si. men deilig å se på for en gangs skyld. katten ligger for seg selv på et rom som hun kan gjøre ferdig jobben uten barn eller meg der. hadde en litt uheldig episode her. jeg satt bare på soverommet og koste katten. plutselig ser jeg vannet går. katten legger seg ned for å presse. plutselig hyler katten rett ut. gutten vår ble liv redd og løp ut av rommet. han trodde han hadde gjort noe feil. han ble redd. var ikke meningen at noen av oss skulle være der når katten skulle føde.. men gutten er hvertfall redd. han nekter å gå inn på rommet der igjen. blir redd for å se på baby pusen. stakar gutten min. fikk så vondt av han. han er en pappa gutt så pappa skal ta seg av å prøve med å få gutten på rommet igjen i kveld. jeg vil ikke gjøre noe nå uansett. siden katten ligger der enda og føder.. gutten er nå nede med meg. så slipper han evt lyder eller hva det enn skal måtte være,. syte innlegg. vet ikke hva jeg vil. annet enn å få det ut.
Synne 2007<32012 Skrevet 11. mai 2012 #2 Skrevet 11. mai 2012 Hvorfor er ikke du der med katten din? Jeg har vært med på mange katte fødsler, og av erfaring så liker kattemor selskapet. De fortjener ros osv når de føder. Og de maler for harde livet, så det er jo et tegn på at de er "fornøyd". Man skal selvfølgelig ikke ta babyene å kose med de osv...
Musemorbr / Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Uffda. Håper du får snakka ordentlig med han så han forstår. Jeg har sett kattefødsel selv. Satt i en stol på andre siden av rommet da det startet, og ble der til det var over. Utrolig så flinke pusene er til å klare seg selv. Man må være nøye med å ikke stresse dem, så det er bra du tok gutten vekk. Kattungene får han tidsnok se uansett.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Hvorfor er ikke du der med katten din? Jeg har vært med på mange katte fødsler, og av erfaring så liker kattemor selskapet. De fortjener ros osv når de føder. Og de maler for harde livet, så det er jo et tegn på at de er "fornøyd". Man skal selvfølgelig ikke ta babyene å kose med de osv... jeg var med når første kattebaby kom. men jeg har to unger her. og er alene med de nå,. mannen er på jobb. jeg føler at jeg gjør det bedre av å ta meg av sønnen min som er redd. han trenger en voksen der. jeg ser til katten innimellom. men føler hun klarer seg bra. er ikke første gang hun føder. fødte kattebabyer for 1 år siden og. helt alene
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Hvorfor i helvette steriliserer du ikke katten din!? Er så DRITTLEI av ansvarsløse katte-eiere! Det er nok hjemmløse katter her i Norge. Få hodet ditt ut av rævva di!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Hvorfor i helvette steriliserer du ikke katten din!? Er så DRITTLEI av ansvarsløse katte-eiere! Det er nok hjemmløse katter her i Norge. Få hodet ditt ut av rævva di! ja vel disse kattene har et hjem. her hos oss. hva vi gjør er uansett vår sak ikke din. kattene våre lever det beste livet de kan ha.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Syns det er utrolig dårlig at så mange katte eiere driter i kattene sine. Katter liker å ha selskap og trøst mens de føder. Jeg skjønner heller ikke hvordan du klarer å la katten din gjennomgå fødsel igjen om hun fødte for et år siden også. Hvorfor steriliserer du ikke katten din? Har du ikke fått med deg alle anbefalninger og alle kampanjene både dyrebutikker, vetrinærer og dyrebeskyttelsene har for å få folk til å sterilisere.. Rett og slett latskap og egoisme!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Syns det er utrolig dårlig at så mange katte eiere driter i kattene sine. Katter liker å ha selskap og trøst mens de føder. Jeg skjønner heller ikke hvordan du klarer å la katten din gjennomgå fødsel igjen om hun fødte for et år siden også. Hvorfor steriliserer du ikke katten din? Har du ikke fått med deg alle anbefalninger og alle kampanjene både dyrebutikker, vetrinærer og dyrebeskyttelsene har for å få folk til å sterilisere.. Rett og slett latskap og egoisme!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Åja, sÅ du beholder alle kattungene katten din føder? Herregud. De lever ikke i beste velgÅende nÅr de konstant blir jaktet pÅ av hannkatter, mÅ igjennom parring etter parring og fødsel etter fødsel.. Om du har sÅ lyst pÅ masse katter, sÅ kan du heller ta til deg de som er hjemmløse fra før. Ikke fortsette Å produsere! Irriterer meg grønn over katteeiere som deg! TA ANSVAR!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 *rister på hodet* Skjønner ikke hvordan det er mulig at folk ikkehar fått med seg at man SKAL sterilisere kattene sine nå til dags. Man skal virkelig lukke øyne og ører for å ikke få med seg sånt. Evt. Drite i det. Og da er man ikke en dyrevenn! Enig med anonym over her...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 seriøst. hva vi gjør med kattene våre er vår sak. kattungene som er 1 år de er kastrert. mor fikk ikke blitt det da hun alt var gravid. men hva det angår andre ser jeg ikke helt. kattene har et bra liv her. unasett så ser jeg på det som mer viktig å være der for gutten her som ble skremt.. han ble ganske redd og trenger tid. katter klarer fint å føde selv
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Er enig med de over her, og syns det er utrolig dårlig at du ikke steriliserer katten din. Og bidrar til å øke problemet med for mange katter her i Norge. Om du bryr deg overhodet, så kan du søke litt om det på nett. Så ser du fort hvorfor dyrebeskyttelsen og vetrinærer gjør alt de kan for å få folk til å sterilisere kattene sine. Dette var rett og slett trist lesning:( Syns synd i katten din. Og jeg syns det er utrolig synd at katter går ute å sulter, fryser, er syke og ikke blir prioritert. Nettopp fordi katteeiere ikke tar ansvar og steriliserer/kastrerer. Håper virkelig du steriliserer kattene dine nå. Om du lar kattungene bo hjemme hos deg må du sterilisere de også. Du må rett og slett sterilisere ALLE kattene dine. http://www.dbaa.no/r...rer-steriliser/
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #13 Skrevet 11. mai 2012 Ja det er din sak hva du gjør med din katt. Men jeg må virkelig få uttrykke min frustrasjon! Jeg jobber i dyrebeskyttelsen og har sett ting du aldri kan forestille deg. Og dette er nettopp fordi katteeiere som deg setter flere og flere kattunger til verden. Enig med alle de over her som mener du skal sterilisere! Når du slipper ut katten din igjen nå. Kun dager etter fødsel, kan hun bli gavid igjen. Og sånn fortsetter det. Du Må holde katten din inne til hun kan steriliseres...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 11. mai 2012 #14 Skrevet 11. mai 2012 Ja det er din sak hva du gjør med din katt. Men jeg må virkelig få uttrykke min frustrasjon! Jeg jobber i dyrebeskyttelsen og har sett ting du aldri kan forestille deg. Og dette er nettopp fordi katteeiere som deg setter flere og flere kattunger til verden. Enig med alle de over her som mener du skal sterilisere! Når du slipper ut katten din igjen nå. Kun dager etter fødsel, kan hun bli gavid igjen. Og sånn fortsetter det. Du Må holde katten din inne til hun kan steriliseres... Så de eneste kattene som skal videreføre genene er villkatter som ikke har blitt "hentet inn" og kastrert/sterilisert enda? Én ting er jo å ikke sterilisere katten sin hvis man IKKE har lyst på kattunger, men hvis man har tid og ork til å finne nye hjem til kattungene ser jeg ikke problemet med å ta det valget selv. Merkelig holdning... Og til HI: Lykke til!! Det går nok bra med både kattemor, kattunger og barna dine skal du se;)
Musemorbr / Skrevet 11. mai 2012 #15 Skrevet 11. mai 2012 Jeg synes folk som har lyst til å ha en drøss med kattunger i huset burde kjøpe seg rasekatt først som sist. Drive kontrollert avl. Da kan de til og med tjene noen kroner i tillegg til kosen med å ha bittesmå katter i huset. Å avle på huskatter nå som det er så ufattelig mange av dem (spesielt hjemløse) er nesten litt trist, selv om du vil beholde samtlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå