Gå til innhold

Har du kraftig mens??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du plaget med kraftig mens?

Hvor ofte skifter du bind/ tampong?

Hvor lenge blør du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er det når jeg ikke bruker spiral. Da må jeg på de verste dagene skifte tampong (den største) minst en gang i timen + ha på bind fordi det lekker selv om jeg bruker den største tampongen. Blør da i ca 8-9 dager, og har kun 25 dagers syklus. Lucky me... Er vel unødvendig å si at jeg elsker spiralen som gir en knapt nok merkbar blødning i bare 3-4 dager ;)

Skrevet

Jepp sånn "på og av" avhengig om jeg har brukt hormonprevansjon ei stund :)

Normalt sett uten p-piller eller p-ring så har jeg kraftig mens. Bruker nattbind om dagen siden de vanlige er så små og korte. Skifter vel 2-3 om dagen og igjen på ettermiddag, kveld avhengig av dagen. Men så springer jeg hele tiden på do når jeg har mensen...

blør i ca 7-9 dager, men varierer.

Når jeg har brukt p-piller eller p-ring så har jeg mer normal mens. Og den varer ganske nøyaktig 7 dager :)

Skrevet

Hvor ofte er det egentlig vanlig å måtte bytte blo ob de første 2-3 mens-dagene??

Skrevet

Jeg blør kraftig de 2-3 første dagene. Den første dagen er alltid verst. Går med tampong og truseinnlegg når jeg har mensen, men den første dagen blør jeg så kraftig at jeg må ha en tynn bind i tillegg til tampong. Og må skifte ca. hver 3. time.

Men etter de første dagene så dabber det av. Da blør jeg litt mer "normal" for å si det sånn.

Jeg har mensen i nøyaktig 7 dager. Alltid hatt det.

Skrevet

Nei. I alle fall ikke i forhold til de venninnene jeg har snakket om sånne ting med.

Blør 3-4 dager til vanlig. Bytter bind mer pga lukt enn pga at det er "fullt", så bytter litt etter behov når jeg er på do.

Bytter tampong etter 3-4 timer om jeg bruker det. Den er som regel ikke full, men blir jo større pga andre ting enn blod også når den er inni der :P

Skrevet

Jeg har ca 35-38 dagers syklus. Før var det 28.

Feks får jeg mensen den 1 mai, blir det 6 juni, så 13 juli osv. ALLTID på etterkudd med nesten en uke og den uka STINKER det nedentil.

Har kraftig mensen ja, selv etter jeg fikk barn.

øm i hele underlivet, og i rompa. Hender at den er så kraftig at det kjennes ut som jeg har feber, også får jeg diare?

Det er maks 1-2 ganger i året. Men vanligvis er den kraftig, en del smerter de 3 førstene dagene. Mensen har jeg i 6-7 dager.

Fikk mensen nå i dag faktisk.

Skrevet

Jeg har veldig kraftige blødninger,som varer i 3dager,så normalt i 4-6 dager.

De første dagene bruker jeg både bind og tampong,og skifter ofte(går maks 20min ) går det 30 min må jeg skifte undertøy.

når blødningen er mer normal bruker jeg bind og tampong da også,men skifter ikke 3-4 ganger i timen,men må gjerne på dag 4 og 5 skifte 1 til 2 ganger i timen.

Skrevet

Jeg har veldig kraftige blødninger,som varer i 3dager,så normalt i 4-6 dager.

De første dagene bruker jeg både bind og tampong,og skifter ofte(går maks 20min ) går det 30 min må jeg skifte undertøy.

når blødningen er mer normal bruker jeg bind og tampong da også,men skifter ikke 3-4 ganger i timen,men må gjerne på dag 4 og 5 skifte 1 til 2 ganger i timen.

Stakkars deg:( Er det ikke vanskelig å kombinere med jobb? Har du vært hos gyn og hørt om det er hjelp å få?:)

bruker du nattbind de første dagene? Hvordan gjør du det om natta,forresten?

Takk for at du deler:)

Skrevet

Jeg har hatt mensen 3 ganger siden jeg sluttet på pillen. Forrige gang var helt forferdelig. Blødde gjennom normal tampong på under en time. Helsikens dag på jobb! Var ikke vant til sånne mengder når jeg gikk på pillen, så jeg var helt uforberedt. Håper det ikke er det som blir "normen" for meg fremover

Skrevet

Ja, etter jeg fikk barn har jeg hatt kraftig mens. Jeg blør 7-10 dager, 4-5 av disse ganske kraftig og når det står på som verst bytter jeg den største tampongen hver halvtime/trekvarter (heldigvis er det bare snakk om en eller to dager). Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke lages STøRRE tamponger som kan absorbere ENDA mer? Jeg har jo presset barn på over 4 kg ut av dåsa, så jeg vet jo at det er plass!

Skrevet

Ja. Jeg bruker nattbind som jeg skifter ca en gang i timen de 2 første dagene, om jeg ikke bruker mooncup. Jeg sitter i tillegg alltid på et håndkle i sofaen for det kommer brå strømmer med blod som ikke bind klarer å ta unna. Bruker alltid mooncup og bind + håndkle om natta. Blør i 5-6 dager. Er så morro atte...

Skrevet

Når det snakker om syklus...f.eks 35 dager, betyr det da 35 dager mellom perioden du får mensen?

Skrevet

35 dager fra 1 dag i menstruasjonen, til neste 1 dag i neste menstruasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...