Gå til innhold

Kan man ha "crocs" som innesko på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden var det jo en debatt om at Crocs (og diverse kopier av disse) ikke skulle brukes på sykehus, fordi det ble statisk elektrisitet mellom skoene og gulvbelegget, og dette kunne påvirke noen av sykehusets apparater.

Er det noen som vet om dette gjelder fortsatt? Jeg vil gjerne bruke "crocs" fra Europris som innesko på barsel.

Skal føde på Haukeland hvis det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde crocs på SUS.

både under og etter fødsel.

Skrevet

Tror ikke de henger seg opp i hva vi gravide/fødende har på føttene egentlig. Jeg har aldri opplevd at de har brydd seg om det. Jeg hadde crocs første gangen, og sommersandaler andre gangen. Ingen som sa noe på det.

Skrevet

Har brukt crocs på Haukeland begge gongene, og ingen har teke dei frå meg :)

Skrevet

Jeg kan ikke se noe forbud mot det, å tydeligvis er det mange som bruker crocs på sykehus etter diverse forum å dømme.

Skrevet

Så lenge du ikke skal bort og tafse på sensitivt elektrisk medisinsk utstyr så burde det gå bra. ;)

Vet at det var en sykepleier som kortsluttet et lysbehandlingsapparat til 35 000kr som hadde på seg crocs. Er vel en del år siden nå, og det var vel tvil om det var crocsen som hadde skylda. Men for helsepersonell er det mer alvorlig å ha på seg sko som kan kortslutte div apparat via statisk elektrisitet (eks. respirator, kuvøser, medisinpumper) enn for en pasient. At crocs kan ødelegge føttene, ryggen og nakken er en annen sak. ;) Regner med at du ikke skal gå maraton i de. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...