Gå til innhold

Privat avtale om bidrag, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blir riktig sum far skal betale om vi inngår privat avtale?

Han har fast jobb med inntek på 350000, jeg er ufør og har 144000.

Det er to barn, små. Nyfødt og 15 mnd.

Samvær på begge er kun samvær med tilsyn hos meg, og han kommer ikke til å ha noen utgifter av noe slag på noen av barna.

Hva skal han betale i bidrag?

Bidragskalkulatoren sier 0kr, og det kan jo ikke stemme?

Vi skal altså ha privat avtale.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke vil ta det via nav? Det er mye enklere og forholde seg til, og han kan ikke sluntre unna med betalingen...

Når det er sagt kan jeg bare svare utfira meg selv, og jeg fikk 3200 for en unge. Han tjente 400.000 og jeg 150.000 akkurat på det tidspunktet.

Skrevet

Samvær på begge er kun samvær med tilsyn hos meg, og han kommer ikke til å ha noen utgifter av noe slag på noen av barna.

Noen som kan hjelpe?

Nei, det hørtes rart ut at han ikke skal betale noe. Sikker på ikke du har tastet noe feil i utregningen?

Skrevet

Noen som kan hjelpe?

Nei, det hørtes rart ut at han ikke skal betale noe. Sikker på ikke du har tastet noe feil i utregningen?

Jeg har prøvd den flere ganger, har skrevet inn alle tall nøyaktig.... Vet ikke hva jeg gjør galt jeg :s

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke vil ta det via nav? Det er mye enklere og forholde seg til, og han kan ikke sluntre unna med betalingen...

Når det er sagt kan jeg bare svare utfira meg selv, og jeg fikk 3200 for en unge. Han tjente 400.000 og jeg 150.000 akkurat på det tidspunktet.

Av den enkle grunn at de bruker så himla lang tid på å behandle søknader, så da har jeg ikke råd til å flytte fra han om vi ikke inngår privat avtale så jeg ihvertfall får bidraget med en gang.... Med mindre de kan behandle som hastesak, men det skal vel mye til?

Det er jo bidrag, barnetrygden, bostøtte, forsørgertillegg og masse jeg må søke på. Og de bruker enormt lang tid på å behandle, siden det ikke er bare meg som søker.

HI

Skrevet

tok en kjapp rekning på nav sin side.

la inn 1 barn.

Bidragspliktig skal betale NOK 2 758 til bidragsmottaker.

Skrevet

tok en kjapp rekning på nav sin side.

la inn 1 barn.

Bidragspliktig skal betale NOK 2 758 til bidragsmottaker.

Tusen takk skal du ha :) Vil du være så snill å hjelpe meg med å legge inn 2 barn?

HI

Skrevet

Du kan ha privat avtale, men ha krav gjennom statens innkrevningssentral. Da står du litt tryggere.

Jeg vet ikke hvor mye du kan kreve av bidra. Men ta kontakt med nav for å få indikasjon på hva et minstebidra er hvertfall.

Skrevet

får ikke til å legge inn 2 barn samtidlig. kun 1 og 1.

1.barn:Bidragspliktig skal betale NOK 2 758 til bidragsmottaker.

2.barn: Bidragspliktig skal betale NOK 3 002 til bidragsmottaker

dette er jo bare ca tall, å vil tro det reduseres litt når begge barna regnes sammen.

Skrevet

får ikke til å legge inn 2 barn samtidlig. kun 1 og 1.

1.barn:Bidragspliktig skal betale NOK 2 758 til bidragsmottaker.

2.barn: Bidragspliktig skal betale NOK 3 002 til bidragsmottaker

dette er jo bare ca tall, å vil tro det reduseres litt når begge barna regnes sammen.

Ok, men tusen takk skal du ha ihvertfall :) Du er en knupp :) Da har jeg jo noe ca-tall å gå etter.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...