Gå til innhold

Dere som forsvarer damer som er utro..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde dere beholdt mannen om han dyppet seg i en annen dame? Eller er det bare enveis sympati?

Bare lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som forsvarer det?

Skrevet

Jeg hadde ikke umiddelbart kastet mannen på dør dersom han hadde dummet seg ut en eneste gang og ligget med ei annen. Kanskje hadde det blitt for mye som var ødelagt til at det kunne repareres, kanskje ikke. Ikke godt å si før man står i det selv.

Skrevet

Like rævva gjort av både han som dypper i ei anna dame, som hun som blir dyppa av en annen mann ;p

For meg er det det største sviket man kan oppleve!

Skrevet

Jeg tror at alle desverre kan gjøre feil i et livslangt forhold. Hadde min samboer vært utro mot meg, hadde nok mye vært ødelagt. Men det kan faktisk ende med et sterkere forhold også.

Mine foreldre slet med at pappa forelsket seg i en annen dame i 2005. De jobbet seg faktisk igjennom det og har et mye bedre forhold idag enn det de noensinne har hatt.

Men nå skal det sies at det er forskjell på noen som er utro 1 til 2 ganger i løpet av et liv, enn de som er det motorisk hele tiden så fort de får en sjanse.

Kommunikasjon er nok svaret på de fleste problemer, også utroskap!

Skrevet

Motorisk, faktisk, hehehe.. ;)

Skrevet

Motorisk utro er jo det verste:p hehe

Skrevet

Heter det verste eller værste? Nå ble jeg usikker... ( ikke skyt meg stavepoliti;) )

Skrevet

Man burde få ut finger`n og kommunisere lenge før man faktisk ER utro.. Er man fristet til det, eller noe skurrer så fryktelig i forholdet, fått følelser for en annen osv, bør man snakke om det før slike ting skjer. Gjelder begge parter!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Man burde få ut finger`n og kommunisere lenge før man faktisk ER utro.. Er man fristet til det, eller noe skurrer så fryktelig i forholdet, fått følelser for en annen osv, bør man snakke om det før slike ting skjer. Gjelder begge parter!

Ja. Mener det samme. Problemet er at hvis den personen som er på nippet til å være utro IKKE vil kommunisere er det umulig for den andre parten til å få kommunikasjon i gang om det der. Man er som regel ikke tankeleser. Hos meg kom eksens utroskap der han hadde sex med flere, var meldt på datingssider osv, som lyn fra klar himmel. Han har aldri vært utro mot eksen sin og ga ingen tegn til å være forelsket i noen (noe han heller ikke var, han ville ha silikonpupper og yngre jenter).

Skrevet

Heter det verste eller værste? Nå ble jeg usikker... ( ikke skyt meg stavepoliti;) )

Det heter notorisk utro ;) men jeg skjønte hva du mente ;p

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg forsvarer ikke damer som er utro, men jeg går ikke til angrep heller. Meninger kan man ha om mangt, men man vet ikke hva man ville gjort i andres situasjoner. Folk reagerer ulikt på utroskap, og det som føles riktig for en å gjøre etter noe sånt, er kanskje ikke det riktige å gjøre for nestemann igjen.

Skrevet

Forsvarer ingen som er utro.

Skrevet

Jeg har alltid sagt tidlig i forholdet at er du utro så mye som en gang så går jeg, er du voldelig mot meg, kaller du meg stygge ting om så i en stygg krangel så går jeg.

Om man ikke kan snakke om ting før det får for langt og finne ut av det så ser jeg ikke at forholdet kan overleve.

Det vil si jeg sa ikke disse tingene første gang jeg gikk inn i et forhold og det er der jeg lærte en dyr lekse om hva jeg vil finne meg i og ikke.

Utroskap er galt samme hvem som gjør det og det er galt av de man er utro med om de vet at personen ikke er singel selv om de er det selv.

Utroskap er ikke noe som bare hender, det er ikke slik oops alle klærne falt av oss også falt vi mot hverandre veldig mange ganger uten å kunne stoppe det.

Det er et valg man tar, når jeg har sagt klart fra hva jeg mener om utroskap og hvordan det føltes for meg å gjennomgå det en gang og at jeg ikke ønsker å bli såret slik igjen og heller ikke vil kunne tilgi.

Og at jeg mener at min partner bør ha respekt nok til å gjøre det slutt først før han har seg med en annen så vet han dette i bakhodet om han tar valget om å være utro.

Han vet med andre ord at det valget jeg tar nå vil føre til kroken på døren i forhold til forholdet mitt den dagen hun finner ut.

Han vet at det valget jeg tar nå kommer til å knuse hennes respekt for meg og såre henne noe utrolig.

Så i mine øyne om han tar det valget så er han heller ikke glad i meg.

Sex skjer aldri med et uhell, og alkohol er ingen unnskyldning.

Og man kan forresten fint være forelsket i et annet menneske uten å hoppe til køys med de og uten å gjøre ting som er respektløst mot den man er sammen med. Man må bare ta et valg, vi mennesker er ikke offer for følelsene våre.

Jeg har inntrykk av at de som forsvarer utroskap enten det er dame eller mannen som er utro er de som selv har vært i situasjonen.

Det var som en utro mann jeg hadde en diskusjon med her for en stund siden som kom med den at nei det var ikke sårende for noen at partneren var utro for idag var nesten alle utro en eller annen gang!

Håper kona hans finner ut for han kommer ihvertfall til å være utro igjen, men siden jeg ikke vet hvem hun er så får jeg ikke sagt noe.

Skrevet

Ja. Mener det samme. Problemet er at hvis den personen som er på nippet til å være utro IKKE vil kommunisere er det umulig for den andre parten til å få kommunikasjon i gang om det der. Man er som regel ikke tankeleser. Hos meg kom eksens utroskap der han hadde sex med flere, var meldt på datingssider osv, som lyn fra klar himmel. Han har aldri vært utro mot eksen sin og ga ingen tegn til å være forelsket i noen (noe han heller ikke var, han ville ha silikonpupper og yngre jenter).

Huff! :s Hørtes helt jævli ut... er nok ikke alle som er like flinke til å snakke med kjæresten. Men da har man vel et ganske dårlig utgangspunkt fra start av. Jeg vil hvertfall ha åpenhet og ærlighet.. Har selv noen sånne ekser.. men det er EKSER! ;)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg har alltid sagt tidlig i forholdet at er du utro så mye som en gang så går jeg, er du voldelig mot meg, kaller du meg stygge ting om så i en stygg krangel så går jeg.

Om man ikke kan snakke om ting før det får for langt og finne ut av det så ser jeg ikke at forholdet kan overleve.

Det vil si jeg sa ikke disse tingene første gang jeg gikk inn i et forhold og det er der jeg lærte en dyr lekse om hva jeg vil finne meg i og ikke.

Utroskap er galt samme hvem som gjør det og det er galt av de man er utro med om de vet at personen ikke er singel selv om de er det selv.

Utroskap er ikke noe som bare hender, det er ikke slik oops alle klærne falt av oss også falt vi mot hverandre veldig mange ganger uten å kunne stoppe det.

Det er et valg man tar, når jeg har sagt klart fra hva jeg mener om utroskap og hvordan det føltes for meg å gjennomgå det en gang og at jeg ikke ønsker å bli såret slik igjen og heller ikke vil kunne tilgi.

Og at jeg mener at min partner bør ha respekt nok til å gjøre det slutt først før han har seg med en annen så vet han dette i bakhodet om han tar valget om å være utro.

Han vet med andre ord at det valget jeg tar nå vil føre til kroken på døren i forhold til forholdet mitt den dagen hun finner ut.

Han vet at det valget jeg tar nå kommer til å knuse hennes respekt for meg og såre henne noe utrolig.

Så i mine øyne om han tar det valget så er han heller ikke glad i meg.

Sex skjer aldri med et uhell, og alkohol er ingen unnskyldning.

Og man kan forresten fint være forelsket i et annet menneske uten å hoppe til køys med de og uten å gjøre ting som er respektløst mot den man er sammen med. Man må bare ta et valg, vi mennesker er ikke offer for følelsene våre.

Jeg har inntrykk av at de som forsvarer utroskap enten det er dame eller mannen som er utro er de som selv har vært i situasjonen.

Det var som en utro mann jeg hadde en diskusjon med her for en stund siden som kom med den at nei det var ikke sårende for noen at partneren var utro for idag var nesten alle utro en eller annen gang!

Håper kona hans finner ut for han kommer ihvertfall til å være utro igjen, men siden jeg ikke vet hvem hun er så får jeg ikke sagt noe.

Så bra skrevet. Jeg er også enig at det er et valg man tar. Hvis man har så dårlig impulskontrol at man "plutselig" puler noen uten å tenke først, så bør man... jeg vet ikke... gå til psykolog kanskje?

Skrevet

Jeg er helt med på den at man kan oppleve å bli betatt av andre enn den man er sammen med ila et langt liv. Men det er rimelig langt derfra til å hoppe til køys med andre.

Er man glad i den man er sammen med, og ønsker å fortsette forholdet med dem, så stopper man før det går så langt.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg kunne nok tilgitt utroskap, men det er forskjell på sex og kjærlighet i noen tilfeller. Jeg tror også man kan være utro selvom man oppriktig elsker partneren sin, så behøver ikke være noe galt i forholdet. Det er heller noe galt med den som er utro som trenger bekreftelse eller mangler evnen til å se konsekvens der og da.

Jeg hyller ikke utroskap for verken kvinner eller menn, men jeg kunne tilgi en angrende mann som tydelig viste anger og om det kun var sex 1 gang. Et forhold hadde jeg aldri tilgitt. Men jeg hadde nok hatt en enorm behov for bekreftelse og slitt med å stole på partneren igjen, så kanskje jeg hadde kvelt han og det ikke hadde gått alikevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...