Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at man ikke skal vaske håret så ofte. Men hvordan er det med å skylle håret i bare vann da?

Jeg har kort hår som jeg bruker div. stæsj i. Det står til alle kanter om morran og det er absolutt ingen mulighet til å få fikset det som det er da. Jeg tør ikke engang gå tur med bikkja som det er da men knyter et skaut over det.

Skyller det da i vann mens jeg dusjer hver dag og vasker det med shampo to ganger i uka. Gjelds det?

Er så plaget med at håret blir fort fett. Har planer om å prøve å få litt lengde på det og nå er det snart såpass at det ikke er noe vits i å bruke stæsj i det for det blir for tungt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen fare med vann for håret, men du bør ikke bruke for varmt vann siden det "åpner" hårstråene. Kaldt vann "lukker" forresten hårstråene.

Skrevet

Men hvorfor vasker du ikke håret oftere om det er fett da?

Skjønner ikke helt logikken i det, jeg altså. Jeg skjønner jo at de som finner ut at når man vasker håret så sjelden som en/to ganger i uken, så blir det mindre fett gjør dette. Men når du vasker det så sjelden, og det fremdeles blir fett, må vel det bety at det trenger mer vask???

Mye man ikke skal skjønne her i verden altså ;)

Skrevet

Prøv med mindre stæsj..

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg vasker håret hver dag selvom man helst ikke skal det, da er ddet veldig pent og blankt hver dag. Håret mitt er veldig tykt og sunt noen min frisør også bestevenninne syntes er utrolig mot alle odds så mye det har vært igjennom...

Om du føler behovet er det jo bare å vaske hver dag med sjampo og balsam, og kurer 1-2 ganger i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...