SusyQ Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Har dere fulgt med på denne saken? http://tinyurl.com/ckec7zj Ble fysisk kvalm av å lese dette jeg. Forstår at kvinner som innvilges senabort er i en ekstremt vanskelig situasjon (rusmisbrukere voldtektsofre osv) men er det virkelig rett å la eller friske babyer med hjerteslag ligge og dø i et teppe mens leger og jordmødre må se passivt på? Two wrongs don't make a right!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Ble selv dårlig av å høre på hele greia, så har bare koblet ut. synes dette hørtes helt sykt ut, kan nesten ikke forstå at det er fakta
SusyQ Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2012 Ble selv dårlig av å høre på hele greia, så har bare koblet ut. synes dette hørtes helt sykt ut, kan nesten ikke forstå at det er fakta Helt enig. (Selv om det desverre er sant) Det høres mer ut som en sånn "Historier fra virkeligheten" bok jeg leste i tenårene, om horribel abortpraksis på grunn av ettbarnspolitikken i Kina. Husker det sto at fostere kunne ligge og skrike i søppelsjaktene i lang tid etter aborten, og jeg grøss og var Så glad jeg bodde i Norge..
Con Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Jeg syns det høres merkelig ut. Jeg trodde det var vanlig prosedyre at man fikk en tablett før aborten som gjorde at hjertet stoppet. For at de skulle være sikre på at ikke babyen skulle leve etter aborten. Vet i allefall at det er vanlig ved "vanlige" aborter.
Mamma til tre gutter Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 husk at dette er vell fra uke 22 og da er det faktisk forbudt og utføre abort er jo derfor det er stor sak om dette no
julibebis12 Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Jeg trodde seriøst ikke folk fikk ta senabort så sent som uke 22 grunnet sosiale grunner....Er man blitt voldtatt eller er rusmissbruker så vet man vel at man vil ta vekk barnet før man er 22 uker på vei?? At det blir gjort etter ordinær ul pga store avvik er noe helt annet.... Jeg ble sjokkert når jeg leste om denne saken!!!
Mamma til tre gutter Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 er derfor folk må gå av pga store alvorlige avgjørelser..
YumYum2 Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Veldig enig med julibebis12.. De må da for fanden vite at de vil ta bort barnet før uke 22!? Kjenner jeg blir forbanna og fysisk uvel på samme tid. Er det store avvik på ordinær UL bør de få tilbudet om å ta aborten samme uke. Er en grunn til at vi har en grense, den må jo følges. Dette er sykt! Barn kan jo overleve fra uke 22-24. Nei fy! Dette er helt uvirkelig
hormonia&alienimagen3 Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Ble paff rett å slett...Vet ikke helt hva jeg skal si,for som julibebis12 og yumyum2 sier; du vet vel om du vil beholde eller ikke FØR uke 22....Man vil da strengt talt da evt. bli kvitt det så fort som overhodet mulig...Er det ikke mulig å heller fØde og adoptere bort...Noen som vet hvorfor de ikke bare gjØr det?SkjØnner at det blir vanskelig for mØdrene gi det fra seg,men om det er uØnsket til den grad at du er villig til å drepe det i så sen uke så er det vel bedre med adopsjon????? TENK de stakkars damene som må sitte å se på babyer DØ,og LA de dØ!!!!Mor er vel i narkose så hun ser det vel aldri på den måten...Også at damene må gå igjennom slik flere ganger... Tenk å være opplært til å redde liv for å sitte å se på og vente på at et spebarn skal dØ, det må være horribelt!Det ene rommet sitter to foreldre som har mistet sent og gråter etter å ha jobbet hardt for å få barnet til å overleve og i det andre rommet ligger det et to uker eldre barn å dØr.... Ok beklager men fikk en eller annen litt små sjokk greier jeg nå...
SusyQ Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. mai 2012 Ja, dette skjedde 1 uke senere enn senabortgrensen, så derfor folk må gå. Men burde ikke grensen for senabort ligge milevis unna overlevelsesgrensen lell? Det burde jo ikke være snakk om noen dager eller et par uker som skiller barn vi redder og foster vi dreper. Snakket med en jordmor som sa at det verste hun hadde vært med på var en senabort i uke 20 der barnet var så stort at hun måtte holde det med begge hender. Da er barnet innenfor grensa da det er lovlig å abortere det. Skjønner at senabort kun invilges i vasnkelige tilfeller, men som en over her iser: Er du voldtatt eller rusmisbruker så vet du det i uke 8 eller uke 12 og. Du trenger ikke vente til 5. måned..
Mamsen<3 Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Det er helt grusomt. Selvom man ikke er voldtatt eller rusmisbruker og vil ta abort, vet man vel det leenge før 12 uker? Uansett grunn til abort, er det helt grusomt at fosteret lever da det kommer ut. Har ikke tenkt så mye på dette med abort, men jeg har tenkt på at om jeg fikk vite at babyen var syk og ikke ville leve særlig lenge ute i denne verden. Så hadde jeg tatt abort, men dete r jo helt grusomt om de lever når de kommer ut. Vet ikke hva som er vanlig under en abort i forhold til innen 12uker og lovlig? Hva gjør de da for at fosteret ikke ikke skal leve? For meg ble det klarere hvor grusomt det egentlig er å ta abort. Har aldri vært i mot det, men jeg vet ikke om jeg hadde klart å gjennomføre det.
To ute! :) Skrevet 11. mai 2012 #12 Skrevet 11. mai 2012 Sykt! Jeg fatter ikke at det er mulig. Jeg syns det skulle vært lettere å adoptere bort et uønsket barn her, slik som det er i usa. Det er nok av av barnløse par der ute og det er alt for mange aborter...
Gjest Verpehøna Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 Dersom dere hadde fulgt med enda bedre ville dere hørt spesialisten som forklarte at hjertet slår fordi: Spedbarn har så mye sukker i hjertet at det vil fortsette å slå selv om babyen er klinisk død. Da puster ikke barnet, får derfor ikke oksygen til hjernen og kjenner dermed (høyst sannsynlig) ingen smerte. Det kan være mange grunner til at folk aborterer så sent (og reglene burde opprettholdes, ja) men de som bestemmer seg for dette gjør det nok ikke med glede, men fordi det er en meget god grunn til det. Tenk dere litt om. Er forøvrig helt enig med bittelittstor i at det burde være lettere å adoptere bort uønskede barn.
Jente09+baby12 Skrevet 13. mai 2012 #14 Skrevet 13. mai 2012 Ble paff rett å slett...Vet ikke helt hva jeg skal si,for som julibebis12 og yumyum2 sier; du vet vel om du vil beholde eller ikke FØR uke 22....Man vil da strengt talt da evt. bli kvitt det så fort som overhodet mulig...Er det ikke mulig å heller fØde og adoptere bort...Noen som vet hvorfor de ikke bare gjØr det?SkjØnner at det blir vanskelig for mØdrene gi det fra seg,men om det er uØnsket til den grad at du er villig til å drepe det i så sen uke så er det vel bedre med adopsjon????? TENK de stakkars damene som må sitte å se på babyer DØ,og LA de dØ!!!!Mor er vel i narkose så hun ser det vel aldri på den måten...Også at damene må gå igjennom slik flere ganger... Tenk å være opplært til å redde liv for å sitte å se på og vente på at et spebarn skal dØ, det må være horribelt!Det ene rommet sitter to foreldre som har mistet sent og gråter etter å ha jobbet hardt for å få barnet til å overleve og i det andre rommet ligger det et to uker eldre barn å dØr.... Ok beklager men fikk en eller annen litt små sjokk greier jeg nå... Tenk deg nå litt om, har du ikke sett hva foster og nyfØdte babyer gjennomgår når moren er et narkovrak? Husk også at narkomane nok ikke tar kontakt med noen angående dette problemet tidligere og ofte er de nok ikke helt i stand til å forstå hva de bØr gjØre. Det handler jo ikke om at de ikke vet at de vil kvitte seg med barnet fØr uke 22, det er mange flere spekter rundt denne problemstillingen. Ikke misforstå jeg synes også det er helt forferdelig at fostrene kan leve og blir liggende der, men lØsninger er ikke alltid bare å adoptere bort. Alt for mange barn blir fØdt inn i en grusom verden som nok hverken jeg eller du kan forstå.
hormonia&alienimagen3 Skrevet 14. mai 2012 #15 Skrevet 14. mai 2012 Det er helt klart at det er ikke noe bra med narkoman som utgangspunkt i livet,men da burde de finne enten en mer effektiv metode eller et bedre system på å fange opp evt. graviditeter hos narkomane. Ikke at jeg har noen ide på hvordan det evt. skal gjøres for det han jeg for lite kunnskap om på hvordan hverdagen og omverden er for tungt narkomane. Ironisk at så mange oppegående som sliter med å bringe frem og bli gravide mens noen tungt narkomane klarer ikke bare bli gravide men også evt. føde et levende barn med all den skade det fosteret /babyen har fått... Men selv om det er forferdelig å la et barn bli født en narkoman,er det mulig å hjelpe det barnet.Og det finnes mer en nok hjertevarme mennesker som ville hjulpet,og det betyr ikke at barnet fortjener å dø?Om det er mulig for barnet å leve et normalt liv burde h*n få mulighet for det...
SusyQ Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #16 Skrevet 14. mai 2012 Enig. Det finnes andre muligheter når svangerskapet er kommet så langt. Hvorfor er ikke adopsjon noen mer utbredt mulighet for eksempel? Det er jo så mange som ønsker å adoptere, og køene blir bare lenger og lenger. Nå er det oppi 6 år for ett barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå